wrangler
Trådstartare
Hälsobesiktningen man måste göra inom 48 timmar innan export (norge i detta fallet) har jag lärt mig måste göras av distriktsveterinär.
Nu råkar det vara så att inga distriktsveterinärer i normala fall åker hit
Jag antar att man kan tvinga dom om det gäller något som dom måste utföra -som en sådan besiktning? Och att man får betala därefter 
Nu sa min id kollare/chippare igår dock att man hade ändrat på denna regel -eftersom det är fler som inte har tillgång till distriktare -tex norrut där man tydligen skickar en del hästar på export. Där skulle andra veterinärer blivit "godkända".
Någon som vet något om detta?
Kan jag ta ut vilken veterinär som helst eller måste den ha något godkännande från jordbruksverket eller liknande och hur får man isåfall det?
Nu råkar det vara så att inga distriktsveterinärer i normala fall åker hit
Nu sa min id kollare/chippare igår dock att man hade ändrat på denna regel -eftersom det är fler som inte har tillgång till distriktare -tex norrut där man tydligen skickar en del hästar på export. Där skulle andra veterinärer blivit "godkända".
Någon som vet något om detta?
Kan jag ta ut vilken veterinär som helst eller måste den ha något godkännande från jordbruksverket eller liknande och hur får man isåfall det?