Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
För mig hjälper det att förebygga genom att ha varmt om fötterna även hemma och gå med strumpor konstant. Och så hudkräm. Då påfrestas inte huden lika mycket och blir inte lika hård och spricker inte lika lätt.
Har inget tips på förebyggande men om jag får hälspricka brukar jag sätta på ett skavsårsplåster, typ Compeed. Det gör mycket mindre ont att gå på foten och tycker det går i hop sig snabbare också.
Har precis fått mina första hälsprickor. Du kanske redan testat Footmender, men annars kan jag tipsa om det. Behandlat i en vecka nu och smärtan är borta och endast en liten spricka återstår . Brukar annars använda peeling socks men vågade inte använda det när jag fått så djupa sprickor att det blödde.
Trädgård & Växter Potatis gillar väl inte kyla alls? Alltså själva knölen. Nollgradigt funkar men de vill inte frysa mer än så. I och för sig blir det väl...
Hästmänniskan Jag upplever definitivt att de är svårare att få bort från cobbarna/de med behåring. De andra tar behandlingen på ordentligt och visar...