han blir nog ingen stallhund endå

panaccea

Trådstartare
jag hade med valpen o körde en runda inom stallet när vi var hemma i skåne i söndags och det var inte speciellt populärt :D vi gick i stallgången och allt var frid och föjd och efter ca 10 min stelnar han till "Där är ju nogot stort!!" och så reste han ragg och ylade lite lågmält :crazy: så gick vi därifrån och sen på kvällen fick han duscha för han stank hästpiss :p

igår gick vi förbi stallet här (som ligger ca 100m från vårt hus) och bara han kände doften av hästar reste han ragg :D så vi satte oss vi ridbanan en stund och tittade på en pågående lektion och han bara satt och tittade och tittade men verkade rätt lättad när vi gick därifrån :smirk:

nu jäklar, han ska bli stallhund.. vare sig han vill eller inte :D
 
Bättre en försiktig hund än en som är överallt på en gång. :smirk: Det går nog att vänja honom succesivt ska du se.
 
Var glad att du inte har en valp med noll respekt som springer runt benen på hästarna :p. Själv har jag hållit på att få hjärtattack ett antal gånger pga mina orädda jyckar :crazy:
 
så sant ;) Vi var där idag oxå, och nu har jag fått jobb där så nu är det bäst han vänjer sig ;)

tror ni det blir för mkt för honom att följa med mig (åka cykelkorg dit) ca 1h om dagen eller är det då bättre o lämna honom hemma? han är 4 månader..
 
Det låter väl helt okej att börja med, tycker inte det låter särskilt mycket. Glöm inte ensamhetsträningen bara. :) ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 373
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Jag känner mig som världens mest oturs förföljda människa:( OBS. Det här är en lååång klagotråd..! Mitt hästliv har de senaste...
Svar
13
· Visningar
2 642
Senast: Lazy Lady
·
Hästvård Har läst en hel del om Slinger/Wobbler nu, och inser att det inte är helt omöjligt att min ena medryttarhäst kanske hade något sådant...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 269
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp