Bukefalos 28 år!

Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Massvis av
biteme_bigarmhug.gif
till @citron familjen.
 
Skulle en mellanväg kunna vara att du har kontakten med henne (dvs, svarar om hon ringer, inget mer) men aldrig släpper fram henne till barnen? Och om hon frågar, du bara säger Nej, eftersom jag är rädd att han ska få kontakt med barnen via dig så får det bli såhär.

Ja i viss mån skulle det fungera, beroende på vilken nivå det hamnar på. Jag är bara så trött på alltihopa...
 
Brev är bättre om hon är virrig.
Då kan det inte bli en massa tjafs om vad som har sagts och inte.
Jodå, det kan det. Min mamma är inte superdement (än) men ett papper skulle inte hjälpa ett skit. Dementa reagerar totalt oförutsägbart.

Men @citron, jag tror att du ska försöka att inte ta hänsyn till ev demens, bara göra det så kort och enkelt du kan. För din egen skull.
 
Jodå, det kan det. Min mamma är inte superdement (än) men ett papper skulle inte hjälpa ett skit. Dementa reagerar totalt oförutsägbart.
Går det inte att hänvisa till brevet vid trassel?
Nåväl om man inte kan ringa och trassla så blir det via brev vilket är enklare för mottagaren att hantera.
 
O om du väljer att skicka brev så kanske en kopia på brevet kan vara på plats? En tanke bara om det blir strul sen.
 
Men här gör det ju inte det. Och till en dement person hjälper det nog inte att säga Men det skrev jag ju i brevet.
Så besvärligt.
Men jag tänkte snarare att det skulle gå att hänvisa till det, igen och igen och igen.
Ofta så tar man ju fram förra brevet som man har fått när man skall skriva ett för att skicka iväg.
Min förhoppning var att den demente då skulle läsa brevet igen innan ett nytt brev skickades.
Och sedan så skulle det vara lättare att hantera att få flera likadana brev än att få likadana telefonsamtal igen och igen.
 
Så besvärligt.
Men jag tänkte snarare att det skulle gå att hänvisa till det, igen och igen och igen.
Ofta så tar man ju fram förra brevet som man har fått när man skall skriva ett för att skicka iväg.
Min förhoppning var att den demente då skulle läsa brevet igen innan ett nytt brev skickades.
Och sedan så skulle det vara lättare att hantera att få flera likadana brev än att få likadana telefonsamtal igen och igen.
Problemet är ju att är du dement så är det inte säkert att du minns brevet eller har det kvar.
 
Och så kan man spela in ett meddelande på det gamla telefonnumret där man förklarar att man vill lämnas ifred och bara tar emot brev.
 
Alltså, man ska aldrig säga aldrig. Demens tar sig tusen olika uttryck.

Men jag tror att det bästa nog är att citron gör det som känns lättast för henne, utan att tänka så mycket på tantens reaktion. Vill hon skriva, skriv. Vill hon ringa, ring.

Huvudsaken är nog att hon klipper med tanten - om det är vad som känns bäst att göra.
 
Men jag tror att det bästa nog är att citron gör det som känns lättast för henne, utan att tänka så mycket på tantens reaktion. Vill hon skriva, skriv. Vill hon ringa, ring.
Ibland så är det enklast för en själv att göra det som mottagaren bäst förstår.
Om inte Tanten tar till sig meddelandet så kommer det att bli jobbigt för Citron.
Huvudsaken är nog att hon klipper med tanten - om det är vad som känns bäst att göra.
Och då så gäller det att inte Tanten missar meddelandet och tar oönskad kontakt.
Frågan är hur meddelandet bäst kommer fram till mottagaren.
 
Får vi igenom kontaktförbudet så kommer jag polisanmäla varje gång hon tar kontakt och säger något om honom till mig eller barnen. Eftersom kontaktförbud även innebär förbud mot kontakt via tredje person och då hon inte har en diagnos ang demensen, jag ser dock tydliga tecken så hoppas jag hon förstår vad det hela betyder och gör hon inte det är det faktiskt hans problem, inte mitt. Jag måste först och främst se till oss, hon är faktiskt inte mitt bekymmer.
 
- Hej farmor det är @citron!
- (F) Nämen hej Citron!
- Jo jag vill meddela att vi hädanefter inte kommer att ha någon kontakt med dej längre. Det gäller både mig och barnen!
- (F) Men vad säger du! Varför då!?!
- Anledningen är att vi inte vill ha någon som helst kontakt med din son efter vad han gjort mot barnen. De är rädda för honom. Han har skadat dem något enormt och vi kommer aldrig mer att lita på honom. Både jag och barnen har fått till ett kontaktförbud vilket innebär att han inte kommer att få ha kontakt med oss. Han får inte söka upp oss och han får inte ha koll på oss. Det betyder då att jag inte vill att han ska kunna ha koll på oss via dej. Jag och barnen vill alltså inte ha mer kontakt med dig eftersom det i förlängningen kan leda till kontakt med X.
- (F) Men kära Citron! Inte tror du väl...
- Jag är ledsen farmor! Jag måste göra allt för att skydda mina barn från din son och detta beslut har jag tagit tillsammans med barnen. Jag hoppas att du kan respektera det. Ha det så bra! Hej då!
- (F) Men Citron!...
- Hejdå farmor! Jag är ledsen!
Klick!

Låter enkelt men satan vilket svårt samtal du har framför dej. Gör det kort! Fattar hon inte skriv ett brev.

Ringer hon svara:
- Hej farmor! Vi vill inte ha kontakt med dej! Hejdå!

Mvh Miks
 
Får vi igenom kontaktförbudet så kommer jag polisanmäla varje gång hon tar kontakt och säger något om honom till mig eller barnen. Eftersom kontaktförbud även innebär förbud mot kontakt via tredje person och då hon inte har en diagnos ang demensen, jag ser dock tydliga tecken så hoppas jag hon förstår vad det hela betyder och gör hon inte det är det faktiskt hans problem, inte mitt. Jag måste först och främst se till oss, hon är faktiskt inte mitt bekymmer.
Det tror jag är helt rätt attityd - hon är inte ditt bekymmer. Bra!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 167
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 585
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp