Hanar som bråkar

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Zabel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 794
Z

Zabel

Jag har två kaniner - båda hanar - som inte kommer överens särskilt bra (de försöker i princip ha ihjäl varann) :( Jag hade dom i drygt ett år (fick de när de var 7veckor) innan de började bråka. Då lät vi kastrera dem. Sedan igår, nästan ett år senare, så börjar de helt plötsligt bråka igen. Det funkar inte att ge dem mat på olika ställen eller nånting utan bara ja släpper ner den ena så flyger de på varann. Så nu måste jag ha dem var för sig.

Vet ni vad det kan bero på att de plötsligt börjar bråka igen? För de är ju synd att de inte får bo tsm längre :cry:

Sv: Hanar som bråkar

om man kastrerar dom sent är risken stor att det där beteendet håller i sig, därför ska man kastrera så tidigt som möjligt.

Sv: Hanar som bråkar

Fast det var ganska konsigt att de hade vart sams i ett år och sen började igen plötsligt.. :S

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 204
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Kanske konstig fråga att ställa men har aldrig varit med om detta och undrar om det är normalt... Har en hane på 6 år som kastrerades...
Svar
9
· Visningar
2 101
Senast: Vipp
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 230
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈