Jag tycker Hemtex hotel selection är riktigt trevlig. Känns trevliga även såhär efter 3-8 år (vi har köpt i olika omgångar) trots att vi alltid torktumlar. Gillar deras största som vi använder som duschhanddukar då de är stora nog att verkligen vira runt sig.

Jag tycker Hemtex hotel selection är riktigt trevlig. Känns trevliga även såhär efter 3-8 år (vi har köpt i olika omgångar) trots att vi alltid torktumlar. Gillar deras största som vi använder som duschhanddukar då de är stora nog att verkligen vira runt sig.

Storleken har betydelse! ;) Jag avskyr badhanddukar (brukar vara ca 70x130), jag vill ha riktiga badlakan (100x150 eller ännu större)!

Kan inte heller rekommendera Lexington.. Mamma har ett par, och händerna blir inte torra när man använder dem utan är fortfarande lite småfuktiga.

Alla våra handdukar och badlakan är gamla, trasiga, ärvda, fådda, och jag känner att jag med gott samvete kan få kasta dom / ta dom till stallet snart. Det är inte alls kul att ha snören hängandes från handdukarna, hål i allt osv. Jag har 1 bra badlakan, resten är skräp. Ikeas livslängd på den billigare serien verkar vara 10 år.

Följer tråden med stort intresse :). Jag vill ha tunga, tjocka, mjuka, och hållbara.

Och jag får faktiskt lov att vilja ha hotellkänsla i mitt hem. Onödigt att skamma folk om att man vill ha det fräscht hemma och hög kvalitet på grejerna (dvs håller i en livstid).

Jag vet inte vad mina heter, men jag har ett gäng (både stora till kroppen och mindre till händer/ansikte) från Hemtex. Jag fick dem när jag tog studenten, alltså mitten av 2010 (kommer inte ihåg om jag började använda dem innan jag flyttade hemifrån, vilket skedde vid mitten av 2012), och de är fortfarande fräscha! Tvättas i 60 grader och torktumlas, och är svarta och inte slitna i materialet. Har några andra badlakan också, men dessa från Hemtex utgör minst hälften av de handdukar jag har hemma så de har använts och tvättats många gånger. Det enda jag skulle önska vore att de till kroppen vore större, men det får bli när förrådet uppdateras nästa gång - dessa köpte jag ju inte själv.

Jag köpte två uppsättningar (badlakan och handdukar till hela familjen) från Jysk när mitt badrum var färdigrenoverat för drygt tre år sedan.
Just nu kan jag dock inte komma ihåg om det var Nora eller Karlstad 🙈😁

De har gått på rotation sedan dess och är fortfarande lika fina som när de köptes. Nej, det är inte de tjockaste och fluffigaste men för det priset uppfyllde de alla mina förväntningar och lite till.

Jag köpte två uppsättningar (badlakan och handdukar till hela familjen) från Jysk när mitt badrum var färdigrenoverat för drygt tre år sedan.
Just nu kan jag dock inte komma ihåg om det var Nora eller Karlstad 🙈😁

De har gått på rotation sedan dess och är fortfarande lika fina som när de köptes. Nej, det är inte de tjockaste och fluffigaste men för det priset uppfyllde de alla mina förväntningar och lite till.
Nu kollade jag, det är Nora jag har :)

Alla våra handdukar och badlakan är gamla, trasiga, ärvda, fådda, och jag känner att jag med gott samvete kan få kasta dom / ta dom till stallet snart. Det är inte alls kul att ha snören hängandes från handdukarna, hål i allt osv. Jag har 1 bra badlakan, resten är skräp. Ikeas livslängd på den billigare serien verkar vara 10 år.

Följer tråden med stort intresse :). Jag vill ha tunga, tjocka, mjuka, och hållbara.

Och jag får faktiskt lov att vilja ha hotellkänsla i mitt hem. Onödigt att skamma folk om att man vill ha det fräscht hemma och hög kvalitet på grejerna (dvs håller i en livstid).

Säg till om du vill ha några länkar till Amazon SE... Jag hittade Christy till ett överkomligt pris :love:

Jag tycker mycket om Lexington. Sen har vi haft några från Hemtex Living som ändå känns helt ok och har hållit sig fräsch LÄNGE.

Jag vill också ha handdukar/badlakarn som matchar lite och ser fräscha ut. Men köper man bra kvalitet och lite halvneutrala färger kan de ju funka ett tag även om man flyttar/gör om.
Jag använder dem sen till hundarna, hästarna etc.
Är de fina men inte passar i ett visst badrum kan de även hamna i sambos kiro-mottagning. Det behövs ju en hög handdukar under en dag, som britsskydd.

Jag har köpt otroligt vackra badhanddukar från Newport. Fisher Island i en underbar blå färg. Ocean blue! De är lite annorlunda i strukturen, men jag gillar dem!

(Min man tycker BARA om gamla, halvt utslitna badhanddukar. Gärna så tunna att man närapå ser rakt igenom dem. Han menar att de fungerar bäst när man torkar sig - han är simmare så han är lite av en expert. Men jag gillar ändå nya bättre.... Jag har till och med lite mjukmedel när jag tvättar dem, men bara lite...)
badlakan.webp

Jag har köpt otroligt vackra badhanddukar från Newport. Fisher Island i en underbar blå färg. Ocean blue! De är lite annorlunda i strukturen, men jag gillar dem!

(Min man tycker BARA om gamla, halvt utslitna badhanddukar. Gärna så tunna att man närapå ser rakt igenom dem. Han menar att de fungerar bäst när man torkar sig - han är simmare så han är lite av en expert. Men jag gillar ändå nya bättre.... Jag har till och med lite mjukmedel när jag tvättar dem, men bara lite...)Visa bifogad fil 168277
Detta är den bästa strukturen! Jag har en reklamhandduk från Dermalogica som använts i massor av år nu för att den har just den braiga strukturen. Lagad massor av gånger (och dags att laga igen). Får kolla om den kan förnyas, för en ny handduk per decennium kan man nog tillåta sig slösa på.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 061
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 605
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma