Bukefalos 28 år!

handleds stöd?

Buck

Trådstartare
har bestämt mig för att ta upp aikido träningen igen efter år av slöande (tränade i 5 år men slutade pga tidsbrist under gymnasiet och tränade bara sporadiskt ngn gång per år efter det).

problemet är bara att mina leder är klena och jag behöver stöd för att klara av teknikerna, har redan vrist stöd med handlederna tar lätt mycket stryk då jag tror att jag klarar mer än vad jag gör. + att folk måste få en chans att sätta teknikerna någon gång :p.

men vad för handleds skydd/ stöd är bra? det ska vara mjukt men sitta väldigt tight och gärna sluta mitt på handflatan så tummen har ngt stöd också.
har tidigare när jag tränat lindat handlederna men de tenderade att gå upp och eller sitta för löst för att ge effekt.

de får gärna vara ventilerade/svala också då man blir så jäkla varm när man har ngt över handleden :wtf:.
 
Sv: handleds stöd?

Kul att du ska börja träna igen! Heeeja!!:D

Men, är det inte bättre att börja träna upp handlederna istället?
Om man alltid har stöd/lindor bygger man aldrig upp styrkan där heller= dålig cirkel.
 
Sv: handleds stöd?

fast det är inte styrkan som sviker, det är snarare dålig kvalitet på hela kroppen med knäckande leder som blev helt slutkörda efter flera år av stalljobb. kan knappt mocka med en vanlig grep längre utan har lättviktsgrep nu.

jag behöver stödet så att handleds teknikerna inte tar för hårt, behöver värmen runt handlederna för att det inte ska göra ont och stöd så att handleden inte kollapsar i en handleds teknik så att man drar sönder ngt.
 
Sv: handleds stöd?

Putt putt, vill fortfarande ha tips på handledsstöd...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill börja träna ngt. Ingen riktig koll på vad bara det ger en lite mer kondition, balans och smidighet :p. Då jag gick i skolan så...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Buck
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 198
Senast: Ramona
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Skulle verkligen behöva lite stöd och råd just nu :( Har en katastofal arbetssituation och många tankar om det som jag skulle behöva...
Svar
2
· Visningar
1 546
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp