Tips på budo träning?

Buck

Trådstartare
Jag vill börja träna ngt. Ingen riktig koll på vad bara det ger en lite mer kondition, balans och smidighet :p.
Då jag gick i skolan så tränade jag aikido ganska så intensivt i 7 år och sen väldigt sporadiskt ett par år efter. Blev så då hästarna tog upp all tid och jag kände att jag inte kom ngn stans med min dåvarande klubb. Pluss att mina handleder var ganska så slutkörda (mycket handledstekniker).

Provade på en gång nu igen och det var som vanligt väldigt roligt och det mesta satt kvar trots ca 5års uppehåll :p. Men handlederna :crazy:, blev inte den super mjukstart som jag hade tänkt mig och vågade inte riktigt säga till om att jag har klena leder.

Så vet inte om jag vågar fortsätta igen.. men jag vill träna ngt ju så funderar på att prova på ngt annat som inte knäcker handlederna lika mycket :p.
Men vad finns det för budo sporter? Kick boxning på en låg (väldigt låg och lågintensiv nivå ;)) verkar intressant, mer fys vilket vore roligt, men är samtidigt lite intresserad av kendo, men vet inte riktigt hur mycket tränings träning man får av det.

Någon som vill hjälpa mig att fundera ^_^.
 
Själv tränade jag Kyukushin karate i många år, och vill man ha fys, är detta ovärderligt. Har också lite klena leder, men eftersom denna form av karate är så väldigt fokuserad på funktionalitet och fighting så blir inte slitaget på lederna lika stort (tex är det jätteviktgt att slå med 'raka' handleder just för att få ut mest kraft, men samtidgt undvika påfrestning på de egna lederna.
 
Själv tränade jag Kyukushin karate i många år, och vill man ha fys, är detta ovärderligt. Har också lite klena leder, men eftersom denna form av karate är så väldigt fokuserad på funktionalitet och fighting så blir inte slitaget på lederna lika stort (tex är det jätteviktgt att slå med 'raka' handleder just för att få ut mest kraft, men samtidgt undvika påfrestning på de egna lederna.
Är i alla fall nu inte så jääätte pigg på ngt superduper fys aktigt :angel:. Är lagom otränad och även om man vill vara lagom slut efter ett pass så vill man ju känna att man kan gå ut genom dörren och köra hem :rofl:.
Dvs ja jag är lat ;) och karate verkar läskigt av ngn anledning :o.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Miingla
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 919
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 757
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var liten var jag väldigt blyg (och hade odiagnostiserad autism) och pratade bara med familj och nära vänner. Jag hade svårt att...
2
Svar
38
· Visningar
3 031
Senast: Frost116
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp