Handpenning! (bild på valp)

Aliide

Trådstartare
Idag betalade jag handpenning på valpen. Så nu är allt verkligen säkert. En av valparna är min! :love: Naturligtvis så måste jag försöka få er alla avundsjuka med att lägga med en bild!

Valpar

Bilden är tagen direkt ifrån Roseoles hemsida (http://www.roseoles.nu)

:love:
 
Vad är det för ras??? Den ena såg ut som rottis medans den andre var prickig... Jätte söta :rofl: Är det blandisar? Vad vill du ha då? prickig eller ej? Såg tuff ut!
 
Beauceron, och dom du kallar prickiga är Merle-frägade hundar.
 
den till vänster är ju sååå söt :love:
ser precis ut som min lilla tös när hon var valp ..
 
Kanske ska skriva lite utförligare.

Färgen kallas Harlekin på den här rasen. På vissa raser Merle och vissa Harlekin alltså. :)
 
Blandisar? Nope renrasig, underbar, vacker och bäst vovve :love: Jag vill helst ha en smt (svart med tan).
 
håller faktiskt med dig om att dom ser lite halvskitiga ut.. :o den till vänster ... :love:
 
Harlekin är superfint, men jag tycker att alla Harlekins jag sett hittills har varit så mycket tanigare..
 
Och sen när har färgen med storleken att göra? Uppfödaren har en Harlekinfärgad hane på 2 år som är det största i hundväg jag sett :o
 
Jag säger inte att det är så, utan att alla dom jag sett hittills har sett så taniga och små ut.

Jämför, ÄR - min erfarenhet :p

Förresten så är storleken ganska olika mellan färgerna i min ras..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 900
Senast: nullo-modo
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 505
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 126
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 679
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp