handskar med bra grepp jämt

karmandi

Trådstartare
känns som jag provat typ alla handskar som finns att köpa nu. men har fortfarande inte hittat några som faktikst ger bra grepp även när det regnar.. alla blir glidiga och jag har inte något att säga till om när pålle bestämmer sig för att mitt tempo är lite väl långsamt :crazy: någon som har några superhandskar eller är det meningen att man ska hålla sig i ridhusen när det är dåligt väder?:angel:

Sv: handskar med bra grepp jämt

Roeckl, överlägset bäst! Även Kingslands nya handskar, med den stora loggan på handen har jag hört ska vara bra.

Håller med! Roeckl :) Och Kingslands nya har jag också hört ska vara bra!

Samtidigt så hjälper ju inga handskar om man har ex. släta lädertyglar och de blir blöta för om de är putsade med nån sorts sadeltvål som finns kvar så löser den ju upp sig och blir som såpa ^^ Så att byta tyglar kan med hjälpa! :angel:

Jag själv rider med roeckls handskar och är väldigt nöjd med dem. Vi använder även Kl's handskar flitigt och är nöjda med dem. Visst ligger priset ngt högra på roeckl och kingsland, men de är helt klart värt det! :)

Håller med de som sagt Roeckl, använder bara dem. Men det kan vara värt att testa ett par andra tyglar!

Jag har inget bra tips på handskar, men jag som bara kan rida med släta tyglar har faktiskt ett par "regntyglar" med stroppar, funkar jättebra. Jag kan stå ut de dagar det är ösregn, för när det bara regnar lite har jag aldrig tyckt att det är halkigt. Och jag har inga speciella handskar, lite olika av billigare märke.

Liknande trådar

Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 172
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 841
Senast: Ramona
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 026
Senast: Barrel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka