Bukefalos 28 år!

Hanhund med avelsrätt

Stina40

Trådstartare
Hej, jag har en hanhund som jag köpt med ett "köpeavtal med bibehållen avelsrätt" och undrar om parning av tik avser endast uppfödarens egna tikar eller om det även ingår i avtalet att uppfödaren kan upplåta hannen till allmän avel av andras tikar? Försöker läsa mig till det men det står inget tydligt. Någon som vet?
Tack på förhand
 
Sv: Hanhund med avelsrätt

Det gäller alla tikar oavsett vem som äger tiken. Personen som äger avelsrätten till hunden väljer tik och när hunden ska para.
 
Sv: Hanhund med avelsrätt

Dom avtal jag sett så finns inget om vems tik som ägaren får para hanen med, bara ett visst antal kullar.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Bee
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 030
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 893
Senast: Gumman123
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 259
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp