Bukefalos 28 år!

Hans mustach förstör för oss

Hur hjälper din inställning ts?

Kan vara ganska skönt att veta att alla är olika som människor.

Hennes man kanske också klarar av att ha sex utan kyssar?

Alla tänder inte på samma saker precis som detta med skägg. Är det någon som frågat om dom som skrivit att dom gillar skägg hjälper TS?
 
Du har helt rätt i att han nog inte är helt på det klara med hur pass illa jag upplever det.. han vet att jag inte tycker om mustsch då det sticks, och han märker ju att jag inte vill kyssas.. men thats about it.. jag tycker det är jobbigt att ta upp för jag skäms över hur jag känner :(

Hon har ju inte pratat med honom på riktigt, det säger hon själv. Hursomhelst, jag hoppas hon vågar prata med honom på riktigt och att han rakar sig

Vad innebär det att prata med någon på riktigt?
Han är ju redan medveten om att hon tycker att det sticks och märker att hon inte vill kyssas. Hur kan det INTE räcka för att reagera och ta upp diskussionen?
 
Vad innebär det att prata med någon på riktigt?
Han är ju redan medveten om att hon tycker att det sticks och märker att hon inte vill kyssas. Hur kan det INTE räcka för att reagera och ta upp diskussionen?
Uppenbarligen gör det inte det. Då får ju TS förklara precis hur illa hon tycker det är. Han fattar inte läget.
 
Har ett ex som visste att jag avskydde stora skägg.
Han bestämde sig för att låta skägget växa, Skitfullt, ser så ovårdat ut.
Det slutade med att jag inte släppte till för jag tyckte det var så avtändande. Skägget åkte av när frustrationen blev för stor

TS: jag förstår dig faktiskt. Att ha sex utan att kyssas,är som kaffe utan bönor
 
Ja, för mannen har inget eget ansvar att reagera när han får höra att flickvännen tycker att skägget sticks och hon slutar att kyssa honom.
Jag tycker det beror alldeles på hur hon sagt det till honom. Om han inte tycker kyssar är viktigt kanske han faktiskt inte reagerat på det . Eller kanske är det så långt ifrån rimligt för honom att mustaschen är ett sånt problem. Jag tycker att den som äger problemet är den som har ansvar för att ta upp diskussionen. Hon skriver att han nog inte fattar problemet. Fattar han inte så får hon vara tydligare.
 
TS, jag tycker du ska ta och förklara en vända till för gubben.
Undvik uttryck som kan såra honom om du kan, tumma inte på tydligheten dock.
Förklara att du tycker att det är otroligt obehagligt med hår i munnen, i alla lägen. Att hans mustasch nu är så lång att du får in den i munnen när ni kysser varann, och det gör att du inte klarar av att kyssa honom. Så skulle han kunna tänka sig att antingen testa att ansa den mer, alt återgå till att vara mustaschlös? Förklara att det obehag du upplever är såpass stort, att det inte är något du kommer vänja dig vid.
Undvik ord som "äckligt" och "avtändande", är mitt tips.
 
Svårt. Jag rår ju inte för om jag tycker något är mindre smakligt, jag har t ex både fysiska och psykiska problem med rökare och skulle aldrig ha en relation med en rökare. När det sker sådana förändringar inom en relation (innan man gått in i relationen väljer man ju liksom dåvarande förutsättningar) blir det oerhört jobbigt, för bägge parter.

Det är faktiskt samma sak i min värld om en part helt plötsligt väljer att sluta med personlig hygien, tandvård och/eller går upp väldigt mycket i vikt. Den är en stor förändring som inte nödvändigtvis gör att jag älskar henom mindre, men det lär bli svårt med den fysiska biten - för mig.
 
Det jag misstänker att han gör just nu är att försöka vänta ut mig *om jag väntar tillräcklig länge kommer hon ge efter*

Jag håller helt med er om att det är som ett maktspel, och det platsar inte i ett förhållande. Tror inte någon av oss har den avsikten att det skulle bli så..
Det är ju jättebra att du uppmärksammat att det blivit en maktkamp. Nu är frågan mest vad du gör med den kunskapen. Du kan ju vänta ut honom och hoppas att han tar första steget till en dialog eller så kan du göra det själv. Jag skulle försöka lägga upp diskussionen så att den inte pekar ut någon som den som felar. Istället kan man säga tex att "jag saknar vårt samliv, jag älskar att kyssas med dig men jag klarar inte av mustachen, det är läskigt den sticks och jag får hår i munnen så jag blir helt avtänd. Det är jättetråkigt för jag vill ligga med dig och hångla med dig och jag vet att du tycker om din mustasch. Men jag vet faktiskt inte hur vi ska komma till rätta med det här problemet. Hjälp!"
 
Det är ju upp till dig vad du köper eller inte, jag står bara för vad jag säger och jag säger att den som har problemet är den som bör ta upp problemet.

Hon skriver att de gosar och myser, är kärleksfulla ändå. Hon skriver inte att sexet är helt uteblivet. Och nej som jag sa, han kanske inte saknar kyssar Kyssar är inte viktigt för alla. Jag har en kompis som vägrar "hångla" Hon tycker det är vidrigt så alla hennes relationer har varit kyssfria Du utgår ifrån att han ser läget som ett problem, det kanske han inte gör. Om vi visste att han ser det som ett problem, då hade jag hållit med dig .

TS skriver:
Vi har inte kysst varandra på månader nu. Sexlivet ekar tomt för jag tänder på kyssar och distsnsen mellan oss har blivit för stor. Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.

"Sexlivet ekar tomt". Och tja, om ena parten tycker att det är ett problem att de inte har sex och att de har stor distans mellan sig, då skulle jag se det som ett än större problem att motparten inte noterat det alls.

Den här gången är det TS som har problem med partnerns mustasch.
Vem tycker du bör ta upp frågeställningen?

Svarar båda: Både borde med TS beskrivning se det som ett problem, och då tycker jag att det är fel att lägga all skuld på ena parten, som purity_666 gjorde. Gemensamt förhållande, gemensamt ansvar.
 
@Fresubin:

Personligen fick jag ett lätt spel när partnern rakade av sig sitt skägg första sommaren vi var ihop (jag hade skämtat och sagt att "Undrar hur du ser ut utan skägg?") och då rakade han av den .

Själv står jag inte ut med vare sig skägg eller mustasch, kliar nåt överjävligt tycker jag.
Brukar stå ut någon månad eller 2 men sen ryker det...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 701
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 507
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 432
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp