Bukefalos 28 år!

Hans mustach förstör för oss

Jag fattade TS som att hon hade berättat för honom att hon inte klarar av mustaschen och att pojkvännen är medveten om det men säger åt henne att "vänja sig". Nu har ju TS förklarat att det kan vara så att han inte riktigt förstått allvaret, och då blir det ju såklart en annan grej.
Precis som jag skrev i mitt första inlägg så tror jag inte att det är mustaschen som är det stora problemet om han väljer bort sexlivet för den, då är nog förhållandet i övrigt inte 100%.
Det sista håller jag med om, men det är ju TS som väljer bort sexlivet just nu
 
Det sista håller jag med om, men det är ju TS som väljer bort sexlivet just nu

Har TS verkligen något val?
Hon står inte ut med att kyssa honom med mustaschen, och detta skrev hon i TS:
Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.

Om hon inte står ut med att kyssa honom med mustaschen, och behöver kyssar för att bli våt så är ju det enda hon har att välja på antingen sex utan att vara upphetsad eller inget sex alls. För mig är sex utan upphetsning inte ett alternativ i alla fall.
 
Har TS verkligen något val?
Hon står inte ut med att kyssa honom med mustaschen, och detta skrev hon i TS:


Om hon inte står ut med att kyssa honom med mustaschen, och behöver kyssar för att bli våt så är ju det enda hon har att välja på antingen sex utan att vara upphetsad eller inget sex alls. För mig är sex utan upphetsning inte ett alternativ i alla fall.
Ja hon kan prata med honom så löser sig förhoppningsvis mustaschproblemet Nu har hon accepterat läget istället
 
Å ena sidan så kan jag tycka att det verkar lite fjantigt att vara så fäst vid sitt ansiktshår att han är beredd att mista förhållandet på grund av det. Ja, förutsatt att han förstår att det är just mustaschen som det handlar om.

Å andra sidan har han ju som förstått det alltid haft skägg och du har alltid varit medveten om den saken. Då är det kanske KBT eller liknande som är lösningen framför Schick och Gilette? Det låter som om det här är ytterligare ett buke-exempel på par som inte riktigt pratar med varandra.
 
Ja hon kan prata med honom så löser sig förhoppningsvis mustaschproblemet Nu har hon accepterat läget istället

Så allt ansvar ligger på kvinnan i förhållandet? Nu verkar ju båda vara kassa på att kommunicera, ändå är det kvinnan som får skit för att hon inte tar upp det. Snubben väljer ju också att inte ta upp problemet?

Här kan vi ju bara ge råd till TS att ta upp det givetvis, men tycker att du uttrycker dig oerhört hårt mot TS när det är båda parter som avstår från att prata med varann.

Kommunikationen i en relation är inte bara kvinnans ansvar (i en heterorelation). Den ligger på alla parter i relationen.

TS: Prata med honom, och lycka till!
 
Så allt ansvar ligger på kvinnan i förhållandet? Nu verkar ju båda vara kassa på att kommunicera, ändå är det kvinnan som får skit för att hon inte tar upp det. Snubben väljer ju också att inte ta upp problemet?

Här kan vi ju bara ge råd till TS att ta upp det givetvis, men tycker att du uttrycker dig oerhört hårt mot TS när det är båda parter som avstår från att prata med varann.

Kommunikationen i en relation är inte bara kvinnans ansvar (i en heterorelation). Den ligger på alla parter i relationen.

TS: Prata med honom, och lycka till!
Absolut, men det är ju TS som har problem. Killen kanske inte saknar kyssandet, kyssar är inte lika viktigt för alla. Då har han inga problem med det. Så vad ska han ta upp? Det är ju bra om den som har problemet tar upp det, den andre kan inte gissa.

Nu spelar det ingen roll för mig vem som är kvinna eller man i relationen. Jag ser bara till vem som har problem och vet om orsaken till problemet Hade det varit en man som hade problem med en kvinnas buske och därmed slutat med oralsex och saknar det, ja då hade jag sagt till mannen att ta upp problemet

Gör det inte till en kvinno/mansfråga när det inte är det. Jag hoppas TS tar sig mod till att prata med sin sambo så kanske problemet inte existerar sen
 
Du har helt rätt i att han nog inte är helt på det klara med hur pass illa jag upplever det.. han vet att jag inte tycker om mustsch då det sticks, och han märker ju att jag inte vill kyssas.. men thats about it.. jag tycker det är jobbigt att ta upp för jag skäms över hur jag känner :(

Hur man sköter om skägget/mustaschen spelar väldigt stor roll när det kommer till hur mjukt eller stickigt det känns. Ett rent skägg som man använder skäggolja i är ganska mjukt. Hur man ansar det spelar också roll. Kanske du kan börja i den änden eller är det just hår i munnen som är jobbigt?
 
Hur man sköter om skägget/mustaschen spelar väldigt stor roll när det kommer till hur mjukt eller stickigt det känns. Ett rent skägg som man använder skäggolja i är ganska mjukt. Hur man ansar det spelar också roll. Kanske du kan börja i den änden eller är det just hår i munnen som är jobbigt?
Ja blir håret för långt så tycker jag också det är läskigt Men en trimmad mustasch tycker jag inte att jag märker av
 
Absolut, men det är ju TS som har problem. Killen kanske inte saknar kyssandet, kyssar är inte lika viktigt för alla. Då har han inga problem med det. Så vad ska han ta upp? Det är ju bra om den som har problemet tar upp det, den andre kan inte gissa.

Nu spelar det ingen roll för mig vem som är kvinna eller man i relationen. Jag ser bara till vem som har problem och vet om orsaken till problemet Hade det varit en man som hade problem med en kvinnas buske och därmed slutat med oralsex och saknar det, ja då hade jag sagt till mannen att ta upp problemet

Gör det inte till en kvinno/mansfråga när det inte är det. Jag hoppas TS tar sig mod till att prata med sin sambo så kanske problemet inte existerar sen

Men borde inte han sakna avsaknaden av sex och kyssar? Här är ju ett solklart fall av när båda brister i kommunikationen. Hade partnern för en månad sedan tagit upp problemet med det uteblivna sexlivet hade de ju diskuterat det då, så att lägga det enbart på en part när det uppenbart är båda som brister är fel imo.

Och jag köper inte att det är en slump att det återigen som alla andra gånger i det här samhället är kvinnan som är ansvarig för kommunikation i ett förhållande och hennes fel om den brister.
 
Men borde inte han sakna avsaknaden av sex och kyssar? Här är ju ett solklart fall av när båda brister i kommunikationen. Hade partnern för en månad sedan tagit upp problemet med det uteblivna sexlivet hade de ju diskuterat det då, så att lägga det enbart på en part när det uppenbart är båda som brister är fel imo.

Och jag köper inte att det är en slump att det återigen som alla andra gånger i det här samhället är kvinnan som är ansvarig för kommunikation i ett förhållande och hennes fel om den brister.
Det är ju upp till dig vad du köper eller inte, jag står bara för vad jag säger och jag säger att den som har problemet är den som bör ta upp problemet.

Hon skriver att de gosar och myser, är kärleksfulla ändå. Hon skriver inte att sexet är helt uteblivet. Och nej som jag sa, han kanske inte saknar kyssar Kyssar är inte viktigt för alla. Jag har en kompis som vägrar "hångla" Hon tycker det är vidrigt så alla hennes relationer har varit kyssfria Du utgår ifrån att han ser läget som ett problem, det kanske han inte gör. Om vi visste att han ser det som ett problem, då hade jag hållit med dig .
 
Det är ju upp till dig vad du köper eller inte, jag står bara för vad jag säger och jag säger att den som har problemet är den som bör ta upp problemet.

Hon skriver att de gosar och myser, är kärleksfulla ändå. Hon skriver inte att sexet är helt uteblivet. Och nej som jag sa, han kanske inte saknar kyssar Kyssar är inte viktigt för alla. Jag har en kompis som vägrar "hångla" Hon tycker det är vidrigt så alla hennes relationer har varit kyssfria Du utgår ifrån att han ser läget som ett problem, det kanske han inte gör. Om vi visste att han ser det som ett problem, då hade jag hållit med dig .


Och jag kan själv verkligen relatera till TS, ett förhållande utan kyssar är som ett liv utan syre att andas.

Och för mig är det helt främmande att min man skulle välja en mustasch framför att kyssas med mig.

TS - Som jag skrev innan, ställ honom mot väggen och fråga vad som EGENTLIGEN är problemet.
 
Jag bor med ett skägg som dessutom har vaxad mustasch. Och nej, den hånglar jag inte upp i första taget, men SKÄGGET gillar sitt skägg och sin mustasch och ser bra ut i det, så varsågod. Min partner håller å andra sidan klaffen om sina hårpreferenser, hen gillar långt, naturligt hår, jag gillar knäppa uppsättningar och är röd eller brunett istället för mitt naturligt råttfärgade. Det är ju en del av våra personliga uttryck, de tafsar man inte på.
 
Och jag kan själv verkligen relatera till TS, ett förhållande utan kyssar är som ett liv utan syre att andas.

Och för mig är det helt främmande att min man skulle välja en mustasch framför att kyssas med mig.

TS - Som jag skrev innan, ställ honom mot väggen och fråga vad som EGENTLIGEN är problemet.
Fast han har ju inte valt mustaschen om han inte vet att det är det som är problemet.
Och för dig är det så viktigt, för honom kanske det inte är det. Alla är olika

Jag tycker hon ska förklara exakt hur stort problem mustaschen är för henne. Vägrar han ändå raka sig, ja då finns det större problem.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 703
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 507
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 432
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp