Har du dator?

Har du dator?

  • Ja

    Röster: 190 83,7%
  • Nej

    Röster: 37 16,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    227
Vi har varsin :o Men vi spelar endast på de, allt annat gör vi via mobilen nuförtiden. Har inte betalat en räkning på dator på x antal år. (typ sen min bank kom med sin app). Så rätt onödigt egentligen.
 
Jag har en dator, men jag använder den aldrig. Behöver jag skriva ut någonting gör jag det hos grannen eller på jobbet.

Räkningar etc betalar jag på mobilen. Jag gör allting på mobilen egentligen. Buke surfar jag mest på när jag jobbar eftersom jag har så mycket dödtid på mitt jobb.
 
Jag har en egen bärbar som hänger på sista versen och aldrig används längre. Sen har jag två jobbdatorer och den ena av dem använder jag till en hel del saker privat.
Använder mobilen till mkt men gillar att ha datorn för vissa saker, som dokument, excel mm.
 
Jag har aldrig varit intresserad av telefoner, datorer eller tv-apparater.
Så jag har endast jobbdator och jobbtelefon för jag får dem av företaget. Annars hade jag såklart haft egen telefon men ingen egen dator. Har inget intresse att sitta med den :)
Jag lånar ditt inlägg och tänker vidare kring datorintresse. Att vara intresserad av datorer som sådana är ju ett eget område, inte marginellt på något sätt men ändå en begränsad sfär, ibland kombinerad med programmeringsintresse eller datorspelintresse. Men sedan finns ju en massa i grunden inte alls datorrelaterade intressen och hobbies som i det närmaste förutsätter att man har dator och datorkunskap - även om datorn i sig inte alls är intressant. Foto är ett sådant intresse, även om en och annan har ett mycket aktivt fotointresse utan dator så är det vanligaste nog ändå att man efterbearbetar mm i datormiljö. Musik är ett annat, visst går det finfint att leva ut ett oerhört aktivt musikintresse även utan dator men för att skapa musik hemma på kammaren är det absolut vanligaste att jobba i dator. Och då blir man mer eller mindre tvungen att ha datorkoll av bara farten så att säga, även om själva datorn bara är ett verktyg och kanske snarare ett nödvändigt ont. Själv använder jag dator till både foto och musik/ljud och har hyfsad datorkoll - men förbannar varje timme jag behöver lägga (och historiskt har lagt) på att administrera och underhålla själva datormiljön...
 
Jag har 3 fungerande datorer varav en är stationär. Jag spelar på den och surfar på de andra. Tycker datorn är mycket roligare än t.ex min telefon och ipad, hade hellre bytt till en enklare mobil än gjort mig av med datorn. Men är man nördig så ;)
 
Min laptop blev stulen när vi hade inbrott för några år sedan. Jag tänkte då att jag skulle klara mig utan dator och bara ha surfplatta och telefon - men insåg snart att det inte räckte då jag saknade minneskortsläsare, usb och koppling till skrivare. Så jag gick och köpte en stationär dator, en iMac. Då tog jag nästan aldrig hem jobbdatorn som jag gör idag. Det blev en väldigt dyr historia för iMacen använder jag i princip bara när jag ska skriva ut saker :o Min man använder den betydligt mer tror jag, men mesta tiden står den bara och samlar damm. Och den har blivit himla seg för att vi inte sköter programuppdateringarna eller startar om regelbundet.
 
en stationär och en laptop plus jobbets laptop nu när jag jobbar hemifrån. Använder dock de mkt mindre nuförtiden då jag framförallt spelar på playstation i dagsläget. Det går dock i vågor med vad och var jag spelar mest. Och det blir verkligen inte lika mkt spel som innan jag köpte häst.

Vissa hemsidor, när jag vill jämföra saker i olika flikar eller liknande så föredrar jag datorn. Räkningar som kommer på mail öppnar jag på datorn och scannar med appen i telefonen :D
 
Tekniskt så tror jag inte att någon saknar dator hemma, eftersom det sitter en dator i det mesta elektriskt drivet som är mer avancerat än en glödlampa (och även i vissa av dem numer).

Har ingen stationär dator eller skärm, men ett av barnen har, dock har alla någon form av bärbar dator, som platta, telefon, laptop. För mig är skillnaden mellan dessa varianter av datorer oändligt liten numer, alla innehåller kraftfulla processorer, kan programmeras med öppna tillgängliga verktyg och alla kan oftast användas ihop med allehanda inmatnings- och utmatningsmetoder och är uppkopplade mot oändligheten (där de alla ingår och är tillgängliga för varandra). Även om linan är smal och går igenom luften inne och ute - just i min hemmiljö.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 436
Senast: Exile
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 480
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 810
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp