Har du dator?

Har du dator?

  • Ja

    Röster: 190 83,7%
  • Nej

    Röster: 37 16,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    227
Jag har en surfplatta också men den används mer eller mindre bara för streaming och lite läsning (typ nyheter). Jag tycker det är för plottrigt att skriva på den också, precis som med mobilen.

Edit: Men jag ska försöka att börja använda den för kortfattade anteckningar i fält.
 
Jag har sedan närmare tjugo år en egen, privat laptop. Ganska länge hade jag två, en större som jag använde som jag använde hemma + när jag skulle iväg och behövde lite mer kapacitet och en "mini-laptop" som jag använde när jag reste för att skriva och ladda ner mina foton.

Numera har jag bara en laptop hemma och en på jobbet. Jag skriver mycket, både fack- och skönlitteratur så jag behöver en dator. Jag håller mig numera till mindre modeller, typ 11-12 tum, så att de ska vara enkla att ta med. Sen har jag en större med extra skärmar och mer kapacitet på jobbet. Har även en platta via jobbet men den används ytterst sparsamt. Mest när jag är i fält.
 
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?

Jag har en egen privat dator som jag spelar på när jag har tid. Använder även datorn om jag måste skriva/redigera dokument eller när jag ska redigera bilder. Jag har en surfplatta men den används sällan. Personligen tycker jag att datorn är bättre arbetsredskap än en platta. Och mycket roligare att spela spel på. Hade jag inte varit en obotlig spelnörd hade jag nog klarat mig bra utan dator då det inte är så ofta jag behöver pyssla med dokument.
 
Jag har ingen egen dator sen några år tillbaka. Har i stort sett inget behov av en längre. Det mesta går att fixa på telefon/surfplatta för mig. Det är surfplattan som nyttjas i huvudsak.
Men sambon jobbar med IT och hemmifrån så det finns ett väl utrustat hemmakontor och ett par laptopps som jag lånar de få gånger jag har behövt.
 
Jag har en stationär dator som jag främst använder till fotoredigering. Annars använder jag mest surfplattan och telefonen.
 
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?
Förutom jobbdatorn har jag inte använt min laptop på flera år.
Behoven har varit jobbsök (dvs skrivande) och plugg. Men då har jag ingen surfplatta heller.
 
Jag använder min laptop och mobil hemma. Har varken teve eller platta så laptopen är den största skärmen som finns. Skriver periodvis även längre texter och behöver ett vettigt tangentbord.
 
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?

Jag har en laptop som sjunger på sista versen - använder den knappt. När jag använder dator hemma så är det nästan uteslutande jobbdatorn.
 
Eftersom jag inte har ngn tv använder jag min laptop (mac) till att glo på tex Netflix.
Gör lite skisser och liknande i Photoshop också. Använder även datorn till protokoll osv då jag har det ansvaret i vår Brf
 
Japp har en dator. Eller ja. Jag har en stationär min bror byggde till mig för snart 8 år sedan, inte mycket använd och har inte alls använts på 7,5 år... Står i en garderob. Har en lap top som är lite seg, men som jag kände jag ville byta ut innan den gick hädan, så att jag har en reserv, så jag köpte denna som jag använder dagligen. Så rent teoretiskt har jag tre, använder dock bara en. En är reserv och den stationära, tja, den är nog alldeles för urgammal numera.

Har en Lenovo surfplatta som jag älskar djupt, den har jag bara till musik och ljudböcker, och film och serier när jag åker någonstans. Gör aldrig något annat på den och vet inte alla finneser på den ens, så fort den får internet kommer det en miljon notiser även om jag försökt klicka bort att de ska komma, så tja.... jag och surfisar går inte i hop. Men skaffade den för just musik ohc ljudböcker, vill inte ha det i min telefon- en sådan har man att ringa på ju.

Har mobil. Den är bra till att glo lite på FB, skriva på messenger ibland och så förstås ringa och smsa, resten är för pilligt med den.
 
Jag har en laptop. Används för tre saker: föra över bilder från kameran, utföra ärenden som kräver bank-id med sladd och bokföring till jobbets idrottsförening.

Hade således inte kunnat vara utan dator. Kan inte utföra de två första sakerna på jobbet.
 
Har en drygt tio år gammal laptop som startas någon gång i halvåret. Sambon har en stationär som jag aldrig använt under de 6 år han haft den och en platta som sällan används.
Förut tänkte jag att jag skulle ha köpt en liknande, Surface med tangentbord, om vi skulle göra slut men nu ser jag nog inte ens poängen med det. Allt görs i mobilen.
 
Alltså. Jag har tillgång till en iPad via mitt förtroendeuppdrag. Alla handlingar läses på den så slipper kommunen betalar mängder av porto och papper.
Jag använder den enbart för det kommunala. Ser ingen användning för den annars.

Har också en laptop som jag fått av avkomman. Har den om jag behöver ha med mig dator på sammanträden. Typ en gång i månaden eller så. Står på laddning just nu inför kvällens sammanträde.

Dessutom har jag en urgammal liten pytte-laptop med pekskärm. Den bor i sovrummet. Lägger pussel med den innan jag somnar :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 412
Senast: Exile
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 471
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 793
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp