Har du någon förbannelse över dig?

mutant

Trådstartare
OBS, menar ej verkliga förbannelser. ;) (Vad det nu skulle vara.) Men alltså, jag upplever att det vilar en förbannelse över mig och tåg. VARJE gång jag ska åka tåg strular det. Det spelar ingen roll om det är lokala 15-minutersresor eller om jag ska åka genom halva landet. Det är ALLTID signalfel, människor på spåret, rälsarbete, bränder eller helt okända fel som leder till förseningar, ersättningbussar eller bara allmänt kaos.

Det skulle förstås kunna vara tågtrafiken som det vilar en förbannelse över (t.ex. SJ är ju inte kända för att gå som på räls :p) men jag hör aldrig att vänner och bekanta har samma problem och när jag reser med någon annan blir det ALDRIG liknande problem. Tänker alltså att deras icke-förbannelse spelar ut min förbannelse när vi åker tillsammans. (Det skulle förstås också kunna vara så att jag tycker det är jobbigt med tågproblem och överskattar hur ofta och hur svåra problemen är, men det känns inte som en bra trådstart. :angel:)

Någon annan som har en förbannelse över sig?!
 
Alldeles för ofta köper jag varor som har någon defekt från början. Mobiltelefoner som måste skickas in på service, hundhalsband som jag upptäcker saknar en sten i dekorationen. Nu sist en hårborste som saknade en pigg. Det är allt från större och dyra saker, till såna små med småfel. Men alltid är det något. Får jätteofta byta saker om jag orkar, eller nyttja garantin till nåt.
 
Alla bilar jag haft hittills har rasat ihop så fort jag köpt dem. Håller tummarna stenhårt för att förbannelsen har försvunnit och nuvarande bil kommer att hålla ihop lite bättre...
 
Större delen av mitt liv har varit en förbannelse. Det mesta som kan gå fel har gjort det, även om jag har klarat mig rätt bra ändå. Och jag har inte fått till speciellt många nära relationer. Framförallt inte med det motsatta könet - som jag är intresserad av. En enda man har varit kär i mig. Jag har aldrig upplevt ömsesidig förälskelse. Nog är väl det någon form av förbannelse?
 
Varje gång jag blir kallad till jobbintervju blir jag tvåa. Får i och för sig spö av sökande med överlägsna meriter. Men ändå...
 
@purity_666 Det får mig att tänka på att jag har en liten förbannelse med att beställa saker på nätet också. Inte så att grejerna är defekta men de försvinner i posten, det blir dubbla beställningar eller så passar helt enkelt inte grejerna när de kommer. (Den här förbannelsen kan ibland leda till positiva saker, som att jag fått t.ex. en mobil gratis när företaget först inte skickar någon och sedan skickar två, men STRULET gör mig galen!)
 
Större delen av mitt liv har varit en förbannelse. Det mesta som kan gå fel har gjort det, även om jag har klarat mig rätt bra ändå. Och jag har inte fått till speciellt många nära relationer. Framförallt inte med det motsatta könet - som jag är intresserad av. En enda man har varit kär i mig. Jag har aldrig upplevt ömsesidig förälskelse. Nog är väl det någon form av förbannelse?

Usch, så sorgligt det låter. :( När det gäller nära relationer tror jag vi är många som inte får till det, men där jag i mitt eget fall inte tänkt på det som en halvskämtsam förbannelse som det i min TS utan mer att jag själv är fast i mönster som jag inte klarar av att bryta, Menar inte att det är så i ditt fall, ibland är livet bara j**ligt orättvist och jag förstår att det är tungt om det är något du längtar efter. :(
 
Två förbannelser.

En med avseende på tågtrafik - jag har rest så mycket både regionalt och nationellt med tåg att jag tycker mig kunna se statistisk signifikans för att jag råkar ut för strul mer frekvent än andra gör.

En med avseende på paketlogistik. Närhelst jag skickar en försändelse - må vara med Posten (numera Postnord), Schenker, DHL, younameit - eller väntar på att ta emot en försändelse så är oddsen på fel sida. Lata chaufförer fuskar och ljuger om bomkörningar, paket lastas på fel bilar, förkommer totalt etc. Tidigare trodde jag att det var ungefär normalfördelat, men till och med min ex kunde under 15 år se att jag nog faktiskt hade litet sämre paketflyt än de flesta.
 
@purity_666 Det får mig att tänka på att jag har en liten förbannelse med att beställa saker på nätet också. Inte så att grejerna är defekta men de försvinner i posten, det blir dubbla beställningar eller så passar helt enkelt inte grejerna när de kommer. (Den här förbannelsen kan ibland leda till positiva saker, som att jag fått t.ex. en mobil gratis när företaget först inte skickar någon och sedan skickar två, men STRULET gör mig galen!)
Eller man beställer nåt, sen drygt en vecka senare får man ett mail om att "ojdå varan var visst slut". Det händer alldeles för ofta. Uppdatera webbutikerna för fasen
 
Äsch, jag som skulle säga tåg när jag såg titeln! :rage:
(Min är lite annorlunda dock, det blir alltid en gigantisk storm när jag försökt åka långt med tåg, Gudrun, Per och gud vet allt. Och där sitter man och ser träden falla... :cautious:)

Men får väl ta något annat då... Tid! Jag har alltid så gott om tid, flera timmar tills jag måste vara någonstans - likförbannat rusar jag in med andan i halsen, tröjan bak och fram och håret borstat på halva huvudet, släpandes på trehundra saker vacklande i famnen eftersom jag bara inte hann leta reda på en väska. Och det är inte mitt fel! Jag hade ju gott om tid! Det måste vila en förbannelse som snor den där sista halvtimmen... :sneaky:
 
Dragkedjor. Dragkedjor och jag går inte ihop. De fastnar eller öppnar sig nerifrån alldeles för ofta. Det är dessutom en förbannelse som har gått i arv från min kära mor.
 
Min födelsedag blir ALLTID skit. Är jag mot förmodan inte sjuk - vilket kanske har inträffat fem gånger under mina 35 födelsedagar hittills - så inträffar någon annan smärre katastrof. Förra året hade jag faktiskt en ganska händelselös och sjukdomsfri födelsedag för en gångs skull. Dagen efter fick jag höra att en god vän hade blivit både skadad och dumpad (eller till och med ännu värre, hon blev dumpad medan hon försökte ta hand om sin alldeles färska skada) så det verkar som om min födelsedagsförbannelse har börjat sprida sig till min omgivning. Dum förbannelse, ge tusan i mina vänner. :mad:
 
Det kanske inte är jag, det kan vara hästen som drabbats av förbannelsen också. Men det är ett ställe som vi nästan alltid måste gå förbi när vi ska rida, där vägen är fruktansvärt smal och kurvig. Varenda gång, jag skojar inte, kommer det en bil i alldeles för hög fart på just det ställe där vägjäveln är som allra smalast. Min häst är inte helt trafiksäker, och där har det verkligen gått troll i det. Bilen kommer alldeles för fort = hon spänner sig = jag spänner mig = hon blir rädd = bilföraren gasar ännu mer = hon blir ännu räddare. På andra ställen går det oftast bra med trafiken såvida det inte är tung trafik, men där blir hon nästan rädd för en cyklist.
 
Jag har nog en förbannelse att jag aldrig lyckas behålla vänner. Skaffa dom verkar inte vara problemet, snarare att ha dom kvar. Kanske förvisso inte var ämnade för mig och därför de försvinner, oh well shit happens och det finns fler därute, gäller bara att träffa dom. :)
 
Jag tycker ju jag verkar drabbats av nån förbannelse de senaste åren som jag bara väntar på att det ska gå över. Undrar vad jag gjort i ett tidigare liv, måste varit nån riktigt hemsk person :nailbiting:
2012 - fick diagnosen Mb Crohns (och den gör att jag inte fungerar som förut)
Hösten 2013 - upptäcks en hjärntumör hos min pappa
Våren 2014 - pappa avlider pga tumören
Sommaren 2015 - missfall
Början av 2016 - missfall

Det positiva som hänt däremellan var att jag började jobba på ett nytt ställe och stortrivs, men pga det som har hänt så mår jag inte så bra :meh:.
 
Så fort jag bara tittar på ett par strumpor så försvinner den ena... och så fort jag är närmare än 5 mil från en hårnål försvinner hela paketet :grin:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 064
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Pinus
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 674
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp