Har du någon förbannelse över dig?

likförbannat rusar jag in med andan i halsen, tröjan bak och fram och håret borstat på halva huvudet, släpandes på trehundra saker vacklande i famnen eftersom jag bara inte hann leta reda på en väska. Och det är inte mitt fel! Jag hade ju gott om tid! Det måste vila en förbannelse som snor den där sista halvtimmen... :sneaky:
:rofl:
 
Bilbesiktningen kör jag dit en bil blir det garanterat nedslag även om jag kör den direkt från verkstad dit. Sista åren har jag låtit andra köra in mina bilar, har haft en anmärkning efter det och det var en struntsak :)
 
OBS, menar ej verkliga förbannelser. ;) (Vad det nu skulle vara.) Men alltså, jag upplever att det vilar en förbannelse över mig och tåg. VARJE gång jag ska åka tåg strular det. Det spelar ingen roll om det är lokala 15-minutersresor eller om jag ska åka genom halva landet. Det är ALLTID signalfel, människor på spåret, rälsarbete, bränder eller helt okända fel som leder till förseningar, ersättningbussar eller bara allmänt kaos.

Det skulle förstås kunna vara tågtrafiken som det vilar en förbannelse över (t.ex. SJ är ju inte kända för att gå som på räls :p) men jag hör aldrig att vänner och bekanta har samma problem och när jag reser med någon annan blir det ALDRIG liknande problem. Tänker alltså att deras icke-förbannelse spelar ut min förbannelse när vi åker tillsammans. (Det skulle förstås också kunna vara så att jag tycker det är jobbigt med tågproblem och överskattar hur ofta och hur svåra problemen är, men det känns inte som en bra trådstart. :angel:)

Någon annan som har en förbannelse över sig?!
Jag har samma problem. Det är på allvar lättare att räkna gångerna det fungerat som det ska. Folk brukar lite menade tro att jag överdriver tills de reser med mig eller hämta/lämna mig vid något tåg
Fråga tex silverskedjan, CillaW eller Gabbi
 
Dragkedjor. Dragkedjor och jag går inte ihop. De fastnar eller öppnar sig nerifrån alldeles för ofta. Det är dessutom en förbannelse som har gått i arv från min kära mor.


Den förbannelsen lider jag också av :eek: ! Har länge undrat om det är något fel på min dragkedjeteknik.... Kastade precis en jacka i förra veckan som jag uppenbarligen hade dödat...
 
Jag (eller någon i familjen) verkar ha nån förbannelse att bli sjuk på min födelsedag :cautious:
Iår jobbade jag natten till och från ingenstans kom halsont och huvudvärk kl 2 på natten. När jag sen vaknade efter att ha sovit hade även febern smugit sig på!

Förra året vaknade jag mitt i natten, dvs nån gång mellan 2 och 4, av att jag mådde så förbannat illa. Strax efter det var cirkusen igång med magsjukan från helvetet..
Året innan var sambon och barnen magsjuka så jag fick vabba på min födelsedag.
Det är så det känns pinsamt att ringa in till jobbet samma dag varje år :p
 
Jag blir alltid stoppad i säkerhetskontroller på flygplatser och antingen visiterad eller scannad med en sån där grej de kollar sprängämnesrester med. Har börjat hända det senaste året och då snackar vi 5 av 6 passager under januari och februari.
 
Men får väl ta något annat då... Tid! Jag har alltid så gott om tid, flera timmar tills jag måste vara någonstans - likförbannat rusar jag in med andan i halsen, tröjan bak och fram och håret borstat på halva huvudet, släpandes på trehundra saker vacklande i famnen eftersom jag bara inte hann leta reda på en väska. Och det är inte mitt fel! Jag hade ju gott om tid! Det måste vila en förbannelse som snor den där sista halvtimmen... :sneaky:

Jag kännerinte alls igen mig i det där :angel::o:D
 
Jag har en förbannelse som innebär att om något bra händer typ gravid, nytt jobb, 100:- på lotto så innebär det att det samma vecka händer något dåligt av betydligt större mått.

Det slår aldrig fel, är nästan så att jag blir orolig när det händer ngt bra.
 
Jag blir väldigt ofta sjuk när jag åker bort på semester, som att kroppen slappnar av och har tid att vara sjuk när jag är ledig! Det har hänt så pass ofta att jag börjat ta ledigt några dagar innan semestertrippen, hittills har det faktiskt funkat!
 
Den förbannelsen lider jag också av :eek: ! Har länge undrat om det är något fel på min dragkedjeteknik.... Kastade precis en jacka i förra veckan som jag uppenbarligen hade dödat...
Jag och mamma är alltså inte ensamma. :)
Jag får hämta ut nya jackor var och varannan säsong på jobbet.. Min stalljacka är så varm och skön att jag inte kan slänga den. Men jag får kliva i och ur den för det var länge sedan den gick att öppna helt..
:o
 
Den förbannelsen lider jag också av :eek: ! Har länge undrat om det är något fel på min dragkedjeteknik.... Kastade precis en jacka i förra veckan som jag uppenbarligen hade dödat...
Jag har samma förbannelse. Nya jackor nästan, utan dragkedja, vanligt. :banghead:. Senaste har jag haft länge nu med bara tryckknappar i 8 år kanske. En annan hade jag i 15 kanske utan kedja. Den kastade jag nyss, köpt 1998 för 199 kr. De ska inte vinna över mig :rofl:
 
Större delen av mitt liv har varit en förbannelse. Det mesta som kan gå fel har gjort det, även om jag har klarat mig rätt bra ändå. Och jag har inte fått till speciellt många nära relationer. Framförallt inte med det motsatta könet - som jag är intresserad av. En enda man har varit kär i mig. Jag har aldrig upplevt ömsesidig förälskelse. Nog är väl det någon form av förbannelse?
Det låter orättvist för du verkar vara en trevlig person. Tråkigt! :(
Men, livet är väl inte slut ännu! Så den rätte kanske dyker upp där någon dag.

Min pappa träffade en ny kvinna när han var 70.
 
Den förbannelsen lider jag också av :eek: ! Har länge undrat om det är något fel på min dragkedjeteknik.... Kastade precis en jacka i förra veckan som jag uppenbarligen hade dödat...
+1 på den! :D
Jag och dragkedjor är inte kompisar. :mad:
Jag är dessutom tvungen att hantera barnens dragkedjor också. :rage:
 
Jag och mamma är alltså inte ensamma. :)
Jag får hämta ut nya jackor var och varannan säsong på jobbet.. Min stalljacka är så varm och skön att jag inte kan slänga den. Men jag får kliva i och ur den för det var länge sedan den gick att öppna helt..
:o
Varför inte bara byta dragkedja? :)
 
Känns fel att kalla det för "förbannelse", men när jag höll på med hästar så drogs jag alltid(!) till de bråkiga hästarna i stallen. Det var helt omedvetet från min sida. Jag kunde komma till en ny ridskola, börja bekanta mig med någon häst där, tycka att den var trevlig och fick sedan höra "den där ska du inte vara inne hos, den är galen!".

Så var det med samtliga sköthästar också och när jag kom till ridgymnasiet hade de inte hunnit sätta upp foderstater, namnlappar och infolappar på boxdörrarna än. Jag blev snabbt kär i en häst, fick sedan rida den och började göra i ordning den. Supermysig häst! Plötsligt dök en lärare upp och sa att den hästen fick inte hanteras i boxen, för den var farlig där. Det hela slutade med att jag blev skötare åt den hästen och var den enda som hanterade hästen i box :p Han gjorde aldrig någonsin något dumt mot mig, däremot kliade han mig hårt på ryggen när jag kliade honom på manken :love:

Nu när jag håller på med hundar istället är det lite samma stuk. Två av fyra hundar har varit omplaceringar, den ena skulle inte fungera med andra hundar och den andra skulle vara allmänt dålig på allt. Första valpen jag köpte råkade sedan vara så vild att uppfödaren sa att om någon annan än jag tagit den, då hade den nog omplacerats för att ägarna inte orkat med speciellt länge.

Men ja... På något vis känns det som om det är först nu, när jag har slutat med hästarna och skaffat mig hund nr 4 som jag fått hem något som inte är ett "problemdjur" i någons ögon :p (så snart står det väl någon galen omplaceringshund utanför mitt hus och behöver nytt hem...)
 
Min mamma hade tidigare en förbannelse med djur. Hon kunde aldrig ha ett djur i mer än åtta år. När de åren hade gått slutade det med att djuret behövde avlivas.
 
Jag får alltid maten sist på restaurang, om vi är ett större sällskap. Sådär långt efter att jag får säga till de andra att börja äta utan mig så deras mat inte blir kall. Eller så är det något fel på den. Alltid!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Pinus
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 680
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp