Har du någon serie, film eller bok du kan se eller läsa om och om igen?

Bok: Jane Eyre. Vet inte hur många gånger jag läst den och jag vet inte varför jag tycker så mycket om den. Den har fastnat, bara.
 
  • Hjärta
Reactions: Bri
Alltså, BBCs Stolthet och fördom med Colin Firth och Jennifer Ehle....! :love::love::love: Kan ALDRIG bli för många repriser av den.

Sedan är jag också oerhört svag för Cabaret som musikal och har sett den i flera olika uppsättningar, senast nu i höst. Men kan även se om 1972 års film med Joel Grey, Liza Minnelli och Michael York ett oändligt antal gånger. Den har allt; storyn, musiken, skådespelarna, regin och kameraarbetet. Den malande känslan av att man både vill vara i Berlin och på Kit Kat Club tidigt 1930-tal och man vill inte alls vara där.
 
Jag gillar också simpla ungdomserier som oc gossip girl andra avenyn och liknande och gillar att se dom lite i bakgrunden då och då.
 
Serier jag kollar om mest:
Buffy (och ibland Angel)
New Girl
Grey's Anatomy
Vampire Diaries
Gilmore Girls
Agents of SHIELD

Filmer:
Rent
Pirates of the Caribbean
Disney-filmer från barndomen
Spirit

Böcker:
Hunger Games
Immortals-serien av Tamora Pierce
Sagan om klanen Otori - Lian Hearn
ASOIAF (Game of Thrones-böckerna)
Harry Potter läste jag om hela varje gång en ny bok kom ut och ett par gånger efter sista men nu är det nog 10 år sedan sist...
 
Alltså, BBCs Stolthet och fördom med Colin Firth och Jennifer Ehle....! :love::love::love: Kan ALDRIG bli för många repriser av den.

Sedan är jag också oerhört svag för Cabaret som musikal och har sett den i flera olika uppsättningar, senast nu i höst. Men kan även se om 1972 års film med Joel Grey, Liza Minnelli och Michael York ett oändligt antal gånger. Den har allt; storyn, musiken, skådespelarna, regin och kameraarbetet. Den malande känslan av att man både vill vara i Berlin och på Kit Kat Club tidigt 1930-tal och man vill inte alls vara där.

Jag skulle ge nästan vadsomhelst för att ha kunnat se Eddie Redmayne som The Emcee när den spelades i West End. Han vann en Olivier för rollen.
 
Filmer: The Hunt For Red October med Sean Connery och Alec Baldwin. Tröttnar aldrig på den!
Star Trek IV The Voyage Home. Enligt mig den bästa av Trek filmerna.

Serier: Alla Star Trek. :p
Stargate SG1 och Stargate Atlantis (inkl de tre filmerna).

Böcker: Tjavva av Ingrid Hjortvid, spelar ingen roll att det egentligen är en ungdomsbok. Tror jag läser den nästan en gång om året.
Pestens tid av Stephen King, den är bara sååå bra!
The Chronicles of Narnia av C.S Lewis, favoriten är Hästen och hans pojke.

Finns säkert fler. :D
 
Har nog sett Sex and the City, från första till sista avsnittet minst typ 15 gånger.

Harry Potter-filmerna brukar jag se en gång om året ungefär.

En favorit de senaste åren har varit Mamma Mia 2 😁 En riktig feel good-film för mig!

Jag är generellt en sån person som helst ser filmer och serier jag redan sett minst en gång, så att jag vet att det är bra :idea:😅
 
Harry Potter brukar jag lyssna på de engelska böckerna en gång om året. Sen har både dottern och jag Astrid Lindgrens inläsning av Bullerbyn som go to när livet är mycket. Saltkråkan funkar också :up:
Fredrik Backmans böcker kan jag också läsa om och igen. Och jag gråter lika mycket varje gång som mormor dör, även om hon gör det varenda omläsning :cry:

Filmer är det mycket barndoms-disney som kan repeteras. Och Harry Potter såklart.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 364
Senast: MiaMia
·
Äldre Söker efter bra filmer/serier/dokumentärer om tidigt 1900-tal (1900-1915 ca), och bra böcker om eller från samma tid! Av anledningen att...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: snow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp