Bukefalos 28 år!

har en valp på 13 veckor han e så aggresiv

Sv: har en valp på 13 veckor han e så aggresiv

Hejsan har bra kontakt me uppfödaren.
men tyvär så fick jag ett tråkigt besked idag
är allergist mot hund o katt så måste tyvär
lämna tillbax mitt hjärta:(

Så trist! Men hur gick det med den förra bernersennen du hade? För visst hadedu haft en tidigare?
 
Sv: har en valp på 13 veckor han e så aggresiv

Jag har tillfällit in 12 veckor tik hemma, och jag förstår vad du menar. Jag har stor erfarenhet av krävande raser och har tränat hundar i hela mitt liv. Tiken som jag har nu visar stora tendenser till att bli mycket aggressiv, hon hugger verkligen och hon biter hål rak igenom tjocka arbetshandskar så att de går hål på huden och börjar blöda.. Ägarna till tiken lämnade bort henne till mig för att hon har såna tendenser.. Hon har blivit mycket bättre men inte helt ok. Det du kan göra är att du trycker ner valpen när den biter/hugger och inte släpper förns den ligger helt stilla och är lugnt, de kan ta allt mellan 1 min till en halv timme.. När jag fick höra om den här valpen trodde jag inte heller att en sån ung valp kunde vara aggressiv men de fick jag bli varse om. Träna också mkt hjärnjympa med valpen. Jag stör mig på människor som bara "hånar" och säger att så små valpar inte kan vara aggressiva, dom kanske inte har så stor hundvana som dom tror....
 
Sv: har en valp på 13 veckor han e så aggresiv

Fast jag hävdar att det INTE handlar om aggrisivitet
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 437
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 968
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 245
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 134
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp