Hår färg

Livia

Trådstartare
Hej!
Jag färgade mitt ivanligafall ganska mörkbruna hår lite åt de mer rödbruna färgen förra julen (hemma) men nu övergår de bara mer och mer i en gulare färg. Går de att på något sätt ta bort färgen hemma har testat massa olika blandningar så som citron, äppelcidervinäger osv men inget hjälper. Finns det något man kan köpa eller göra som biter på den gula färgen elle rör det försent för att de ”gått in” i håret? Eller kan man gå till salong och ta bort det, detta är något jag helst inte gör pågrund av kostnaden.
Ps: färga inte håret hemma är ett rent helvete iaf med färg som inte går bort;)
 
Silverschampo tar bort gula nyanser. Man kan också använda en avfärgning, bara att googla.

/Mvh färgat håret själv de senaste 15 åren :D
 
Köpte faktiskt ett silverscampo men d hjälpte heller inte, funderade lite på att beställa avfärgning men det rekommenderades inte av frisörer sä känner mig kluven
 
Köpte faktiskt ett silverscampo men d hjälpte heller inte, funderade lite på att beställa avfärgning men det rekommenderades inte av frisörer sä känner mig kluven

Det skiljer sig mycket mellan schampo. Vilket köpte du? Både avfärgning och silverschampo sliter men det verkar ju inte som att du har mycket till val.

Vilken gul nyans har håret?
 
Silverschampo tar bort gula nyanser. Man kan också använda en avfärgning, bara att googla.

/Mvh färgat håret själv de senaste 15 åren :D

Avfärgning är en mild blekning. Mao kommer det inte ta bort några gula nyanser.

Till ts: vad använde du för färg när du färgade? Är håret även blekt?
 
Hej!
Jag färgade mitt ivanligafall ganska mörkbruna hår lite åt de mer rödbruna färgen förra julen (hemma) men nu övergår de bara mer och mer i en gulare färg. Går de att på något sätt ta bort färgen hemma har testat massa olika blandningar så som citron, äppelcidervinäger osv men inget hjälper. Finns det något man kan köpa eller göra som biter på den gula färgen elle rör det försent för att de ”gått in” i håret? Eller kan man gå till salong och ta bort det, detta är något jag helst inte gör pågrund av kostnaden.
Ps: färga inte håret hemma är ett rent helvete iaf med färg som inte går bort;)

Om du färgade det förra julen, alltså för ett år sedan, är det bara topparna som börjat bli gula då? I så fall hade jag nog bara provat tona/färga brunt igen igen, klippt mig som vanligt och väntat på att det ska växa ut. :)
 
Avfärgning är en mild blekning. Mao kommer det inte ta bort några gula nyanser.

Till ts: vad använde du för färg när du färgade? Är håret även blekt?

Ja, jag tänkte i kombination med silverschampo, men det kanske inte hjälper TS i nuläget heller. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 512
Senast: Pilot
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Är det någon här som har erfarenhet av clip-on extensions och tunt hår? Jag hade gärna velat ha mer volym i håret i bland och har...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Septicemia
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig! I våras och somras var mitt hår riktigt bra. Tvättade det ca 2 ggr i veckan och det höll sig fräscht mellan...
Svar
10
· Visningar
1 533
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp