Har ingen utforskare!

S

Spider84

Jag bor just nu hos en kompis och på sin dator har hon ingen utforskare. Jag visste inte ens att det gick att vara utan det.
I vilket fall vill jag kunna sitta och leka runt i wordpad med .htm sidor och sedan kunna få upp dom och kolla på hur det blivit.
Men det enda sättet jag vet om är att gå in på utforskaren och sedan klicka upp filen.
Det måste ju gå att göra utan en utforskare också, men hur gör jag?
Jag vill alltså kunna se den kodning jag gjort i wordpad som en internet sida.
 
Finns det inte ens någon Utforskare om du söker med hjälp av sökningen i Startmenyn eller trycker F3? Låter konstigt :confused:
 
Är webläsare och utforskare samma sak? Nu blev jag förvirrad. Jag sitter just nu vid hennes dator.

jag har försökt att söka efter det, men får inget napp alls. Ska ta och testa igen.
 
Det beror på vilken version av Windows hon har. I senare versioner (alla efter stenåldern ungefär) är utforskaren (explorer) och internet explorer ganska intimt sammanknutna.
 
Nej hittar inget när jag söker. Går det inte att skriva in en adress som ligger på datorn i webläsarens adress fönster eller något sånt?

Eftersom det är hennes dator vill jag ju inte ladda hem något heller. Förhoppningsvis får vi snart en egen lägenhet och då kommer min pojkvän att köpa sig en dator.
 
Nej hittar inget när jag söker. Går det inte att skriva in en adress som ligger på datorn i webläsarens adress fönster eller något sånt?

Hmm, alltså vad är det för webläsare du använder? Och jo, du kan skriva in en adress som ligger på datorn i webläsarens adressfönster.
 
Hon har Internet Explorer 6.0 med 128 bitars krypering.
Hur utformar man den adressen?
När jag skriver in den adress som det står när jag har dokumentet uppe under "Den här datorn" så blir den bara "rappakalja" av det hela.
 
Man kan skriva web-adressen direkt i "Start -> Kör" rutan om man iexplore installerat.
Utforskaren använder explorer.exe som även visar skrivbordet, Internet Explorer använder Iexplore
Dessa två jobbar ganska intimt tillsammans som Elftor skrev.
 
Gå till visa uppe i menyn i webbläsaren (IE) välj Explorer-fält och sedan Mappar och vips så har du mapparna i datorn på vänster sida :D
 
ingen utforskare? har hon windows har hon alla gånger explorer eller någon ersättare för att kunna browsa filerna i datorn. provat att trycka på windowstangenten+e?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Relationer Hur går man vidare efter sexuella trakasserier? När folk man trodde var ens vänner visar sin rätta sida. När andra vänner vänder en...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: IzeUnicorn
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp