har jag gjort bort mig tror ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 976
S

sinner

jag har köpt en sadel.... en bomlös, eftersom jag bara har ardennrar:angel:

hittade en på rea, det enda jag har läst om den här inne är att den är modell "soffa", vilket dock inte bekymrar mig, då mina hästar i sig är modell fåtölj ungefär....:rofl:

nån som kan säga något om sg treeless two-tone?

har som sagt inga speciella krav på den, den ska ju bara hålla att rida i om man säger...

så...har jag gjort bort mig nu??:confused:

Sv: har jag gjort bort mig tror ni?

nej det tycker jag inte att du har gjort men akta dig för snäva svängar de har en tendens att rulla runt :D

hmmmm....sadeln eller hästen????:D

kom igen, det är ju en billig sadel, NÅN mer än jag måste ju ha köpt den????

Jag vet inte hur just den där ser ut, men om det är ännu en Torsion-kopia så skulle jag råda dig att kolla att framvalvets vinkel stämmer med hästens. Om den inte gör det så är det bättre om du tar ur framvalvet och stoppar upp det tex med en handduk.

Vad har du för pad till? För sadeln har väl inga "bossor" på undersidan? En bra pad kan hjälpa till att motverka sido-glidningar :D

okej, jo jag ska kolla det när den kommer. pad ingick i priset, så jag har ingen aning om hur den ser ut eller något sådant..

det jag är mest rädd för är att den ska vara gjord för mindre hästar än min EXTREMT breda ardenner. sätet var nämligen 16,5-17"
det passar mig bra, men som sagt, inverkar det på själva storleken på saden??

nu har sadeln kommit, ska försöka åka och hämta den i morron!!tjoho!!!

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 718
Senast: mackan
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: Energi
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 373
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka