Har kvinnor eller män störst sexlust?

Hur har det varit för dig i de förhållanden du har varit i?

  • Jag som livmodersbärare har haft större sexlust än män jag har varit ihop med.

    Röster: 47 35,1%
  • Jag som livmodersbärare har haft mindre sexlust än män som jag har varit ihop med.

    Röster: 82 61,2%
  • Jag som man har haft större sexlust än livmodersbäraren jag har varit ihop med.

    Röster: 3 2,2%
  • Jag som man har haft mindre sexlust än livmodersbäraren jag har varit ihop med.

    Röster: 2 1,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    134
Tycker resonemanget halltar. Tänker att vi män påverkas av tjejens perioder men inte lika mycket, däremot så är driften inte koppplad till tillgången, annat än den egna. Är det gjort för tillfället så är det liksom färdigt. Är liksom ingen av och påknapp. Är man pilsk som går att styra på såvis. Till viss dl verken av eller på.
Läst ditt inlägg men fattar inte. Vilka perioder och kopplad till tillgången :confused: ?
 
Läst ditt inlägg men fattar inte. Vilka perioder och kopplad till tillgången :confused: ?
Typ ägglossning osv. Sen att det är som att när man får tillgång till mer så vill man mer, vilker ställer till lite ibland när den andre inte vill för att sen slå åt andra hållet när den man är med vill mer men en annan är nöjd för tillfället.
Det kommer helt enkelt lite i otakt.
 
Senast ändrad:
Jag är betydligt kåtare som singel de gånger jag har sex med tillfälliga eller KK's. I relationer dör min sexlust väldigt snabbt, särskilt om det är mycket "affektion" och beröring i stort.
Röstade alltså inte, men i partnerskap skulle jag vilja säga att jag är mindre sexuellt driven än partnern, oavsett kön.
 
Senast ändrad:
Är mer eller mindre uppväxt (ja, Nåväl, efter den sexuella debuten) att man som tjej förväntas vilja ha sex typ alltid när snubben velat, vilket har saboterat sexlusten avsevärt. Jag har ställt upp oavsett om jag varit k*t eller ej. Har numera inte sex alls och är så ofantligt lättad över att slippa känna den outtalade (och ibland uttalade) förväntan från partnern.
 
Men 1-2 gånger i månaden är ju ingenting!
Skulle verkligen inte säga att du har hög sexlust för du vill ha sex mer än så, vi har sex minst 1-2 gånger i veckan även under tuffare perioder!
Nej jag tycker inte det heller.
Jag funderar på om jag kanske ska lätta upp det lite för honom på hemmaplan. Han gör nog 80% av hushållssysslorna, jag gör mer med djuren istället. Men kanske skulle jag kunna laga mat och tvätta lite oftare för att få bort lite saker från hans tallrik så att säga.
Men det har hänt att vi har gått 3 månader mellan gångerna. För om inte jag tar initiativet så händer det ingenting.

Sen är ju sanningen att ju mer sex jag får, desto mer vill jag ha. Så har vi haft sex en dag så vill jag garanterat ha sex nästa dag också. Men blir det inget sex så lugnar sig kroppen lite.

Jag har försökt att ställa mindre krav vid sex med, nöja mig med 1-2 orgasmer istället för 7-8, men det verkar inte gjort någon skillnad direkt.
 
Nej jag tycker inte det heller.
Jag funderar på om jag kanske ska lätta upp det lite för honom på hemmaplan. Han gör nog 80% av hushållssysslorna, jag gör mer med djuren istället. Men kanske skulle jag kunna laga mat och tvätta lite oftare för att få bort lite saker från hans tallrik så att säga.
Men det har hänt att vi har gått 3 månader mellan gångerna. För om inte jag tar initiativet så händer det ingenting.

Sen är ju sanningen att ju mer sex jag får, desto mer vill jag ha. Så har vi haft sex en dag så vill jag garanterat ha sex nästa dag också. Men blir det inget sex så lugnar sig kroppen lite.

Jag har försökt att ställa mindre krav vid sex med, nöja mig med 1-2 orgasmer istället för 7-8, men det verkar inte gjort någon skillnad direkt.
Tycker synd om dig det där låter ju inte roligt :/
 
Har haft betydligt lägre sex lust än alla män jag varit tillsammans med. Det har ibland lett till att förhållande gått sönder. Har dock extremt låg sexlust. Är i princip asexuell och vill helst inte ha sex över huvud taget. Blir aldrig kåt och får ALDRIG orgasm.
 
Den här tråkmånsen säger att all forskning jag läst visar att det inte skiljer sig på ett allmänt plan. Bara individuellt.
Jag har bara oflyt när jag väljer karlar alltså :rofl:
Nä skämt o sido, min fästman är världens bästa på varenda annat sätt. Jag får leva med att vara lite frustrerad helt enkelt, det är inte hela världen.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag är i grunden en person som tycker om sex, men sedan vi fick barn har jag haft typ 0 sexlust. Förlossningsskada, sömnbrist, trötthet, depression, inte så sexigt och det har tagit lång tid att må bättre.

I våras kickade vårkänslorna in och det har varit en rätt omtumlande sommar, för jag har inte alls varit van att hantera en sexlust på den här nivån. Även om jag känner mig mer som mig själv än jag gjort på flera år.

Så från att ha ställt upp för husfridens skull 1-2 gånger i månaden, hade vi under sommaren sex 2-3 gånger per dag. Sen har det varit mycket jobb och jag har varit sjuk, men börjar må bättre nu, och sexlusten finns absolut kvar, men lite lugnare. Tack och lov.

Ingen kunde vara gladare än maken… han har aldrig sagt nej. Han blir gnällig om vi närmar oss 4 gånger om dagen för då ”stör jag hans mastrubationsschema” :D

Nu blev det väldigt mycket ”to much information” här, men jag är så glad att vara mig själv igen, och vem kan man berätta sånna här saker för om inte buke?
Jag älskar tmi!
 
Jag skulle tro att det är ungefär lika, men sedan kan vi såklart vara osynkade ändå. En vecka kanske den ena har mycket på jobbet och är för trött för att ha någon lust, nästa vecka kanske det är den andra osv. Men det kommer aldrig(!) något slags krav eller ens uttalat önskemål från någon av oss.

Sedan hjälps vi åt med så mycket som möjligt med allt i vardagen och gärna är fysiska även utan att det ska leda till något speciellt, så blir allt umgänge kravlöst och väldigt bra. Det bidrar nog till att vi än så länge inte är ens nära på att tröttna på varandra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 711
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var lite roligt att läsa Magianas blogginlägg (förlåt dagboksinlägg) om balans mellan allt man vill göra och allt man måste göra...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 898
Senast: Mabuse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp