Har kvinnor eller män störst sexlust?

Hur har det varit för dig i de förhållanden du har varit i?

  • Jag som livmodersbärare har haft större sexlust än män jag har varit ihop med.

    Röster: 47 35,1%
  • Jag som livmodersbärare har haft mindre sexlust än män som jag har varit ihop med.

    Röster: 82 61,2%
  • Jag som man har haft större sexlust än livmodersbäraren jag har varit ihop med.

    Röster: 3 2,2%
  • Jag som man har haft mindre sexlust än livmodersbäraren jag har varit ihop med.

    Röster: 2 1,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    134
När jag tänker på mitt enda längre förhållande skulle jag säga att han (exsambon) hade mer lust än jag.
Trodde därodå att jag nog hade obefintlig lust men ställde upp ändå bara för att slippa höra tjat. (och jag hade väääldigt "långa" mens perioder för o slippa.) :yuck:
Men tror att det mycket väl kan bero på att jag stannade lite för många år pga bekvämlighet. Och jag helt enkelt inte var attraherad av han längre.

En annan jag dejta ett tag så var vi nog ändå rätt så lika. Hade alltid sex när vi väl sågs. Dock inte så jätte ofta pga avstånd men när vi väl sågs så. Ibland flera ggr i veckan o ibland någon enstaka gång i månaden. 😅

När/om jag träffar någon ny så kanske det ser helt annorlunda ut. Vem vet. Ska bli spännande o se hur det går när jag väl hamnar där. O se hur jag känner då. Speciellt för o se att jag kanske inte är helt ointresserad som exsambon alltid sa/säger. :angel:
 
Herregud, får jag sambon att gå med på en gång i veckan så får jag vara nöjd. Var likadant med förra. SÅ tråkigt. Jag skulle behöva en älskare :rofl:

Oftast blir det 1-2 gånger/månad.
Hade han inte varit världens bästa på typ alla andra områden så hade jag sett mig om efter någon annan tror jag :bag:
Under de här åren när jag haft väldigt lite lust har jag ibland bett maken att försöka hitta sex på annat håll, men det har han inte varit intresserad av. Jag är inte svartsjuk utan hade verkligen sett det som en avlastning.

Samma, fast tvärtom, i mitt förra förhållande. Han ville inte heller så ofta, mer i paritet med din sambo. Vilket var väldigt frustrerande, och jag hade gärna lättat på trycket någon annan stans. Men det var ju nej, vilket jag förstår, och respekterar. De flesta förknippar sex väldigt starkt till en partner i taget, även om jag själv inte gör det.

Har inga smartare tankar än så att delge tyvärr.
 
När jag tänker på mitt enda längre förhållande skulle jag säga att han (exsambon) hade mer lust än jag.
Trodde därodå att jag nog hade obefintlig lust men ställde upp ändå bara för att slippa höra tjat. (och jag hade väääldigt "långa" mens perioder för o slippa.) :yuck:
Men tror att det mycket väl kan bero på att jag stannade lite för många år pga bekvämlighet. Och jag helt enkelt inte var attraherad av han längre.
Det där tycker jag verkar vara jättevanligt, och då är det ju inte heller det minsta konstigt om lusten blir mindre och mindre, till sist obefintlig. Om han har mer lust än du, då får han väl helt enkelt lösa det på egen hand och sedan göra vad han kan för att du ska bli sugen och då inte bara genom att lägga 30 sekunder extra på något halvdant förspel utan faktiskt ställa upp och vara en ordentlig partner i vardagen.

Vet såklart inget om dig och din exsambo, men det är ju inte direkt ovanligt att kvinnorna gör mycket mer än männen i hemmet, har stor del i att planera så att vardagen alls går ihop osv och sedan när männen glidit runt på räkmacka hela dagen så blir de griniga över att kvinnorna inte vill ha sex med dem också. Som att någon skulle orka det i en sådan situation?

Önskar att män generellt kunde ta mer ansvar för sig själva och sina liv, och samarbeta mer med sina partners. Då skulle de nog inte heller behöva känna att kvinnorna har "för lite" sexlust :grin: Vet inte hur det ser ut i icke heterosexuella relationer, men gissar att man många gånger slipper i alla fall en del av de stereotypa könsrollernas nackdelar där?
 
Det där tycker jag verkar vara jättevanligt, och då är det ju inte heller det minsta konstigt om lusten blir mindre och mindre, till sist obefintlig. Om han har mer lust än du, då får han väl helt enkelt lösa det på egen hand och sedan göra vad han kan för att du ska bli sugen och då inte bara genom att lägga 30 sekunder extra på något halvdant förspel utan faktiskt ställa upp och vara en ordentlig partner i vardagen.

Vet såklart inget om dig och din exsambo, men det är ju inte direkt ovanligt att kvinnorna gör mycket mer än männen i hemmet, har stor del i att planera så att vardagen alls går ihop osv och sedan när männen glidit runt på räkmacka hela dagen så blir de griniga över att kvinnorna inte vill ha sex med dem också. Som att någon skulle orka det i en sådan situation?

Önskar att män generellt kunde ta mer ansvar för sig själva och sina liv, och samarbeta mer med sina partners. Då skulle de nog inte heller behöva känna att kvinnorna har "för lite" sexlust :grin: Vet inte hur det ser ut i icke heterosexuella relationer, men gissar att man många gånger slipper i alla fall en del av de stereotypa könsrollernas nackdelar där?
Tror han tänkte mycket så. Så då var det bara för mig och ställa upp. Vilket förvisso var oftast snabbt över. För han då.
Han jobbade heltid och jag var för det mesta hemma till en början, sen när jag mådde bättre och jobbade mer och mer var inte det bra heller.

Var så många fel i den relationen och mycket där har satt sina spår på flera plan.
Vi skulle inte ha flyttat ihop när vi var 19 och varit tillsammans max 6mån och speciellt inte då bo hos hans FÖRÄLDRAR alla dessa år. Men han ville inte flytta därifrån och jag orkade inte bry mig. Var ju ändå skönt när någon annan lagade mat och passade upp på en. :banghead::yuck:

Han drog ner mig totalt och jag mådde så dåligt.
Tillslut tog jag mig modet och flyttade ut efter 9 år. Och nu 4 år senare så mår jag för det mesta väldigt bra. Inte alls som där och då.

Men allt var inte bara negativt. Vi umgås och stöttar varann fortfarande, men bara som kompisar. Kommer aldrig bli något mer mellan oss.
Han går och pratar med psykolog och vår sk relation har diskuterats mycket där och öppnat upp ögonen för honom.

Jag har iallfall lärt mig av mina misstag. Och har helt annat tänk/krav gällande relationer osv nu. Både på mig själv o ev partner.
 
Kanske off topic, men varför referera till "män" respektive "livmoderbärare" i frågan? Varför inte "kvinna"? Jag är kvinna och identifierar mig som sådan, vill verkligen inte bara ses som "någon med livmoder" (och om jag skulle råka operera bort livmodern så är jag fortfarande lika mycket kvinna, både biologiskt och som könstillhörighet).
 
Kanske off topic, men varför referera till "män" respektive "livmoderbärare" i frågan? Varför inte "kvinna"? Jag är kvinna och identifierar mig som sådan, vill verkligen inte bara ses som "någon med livmoder" (och om jag skulle råka operera bort livmodern så är jag fortfarande lika mycket kvinna, både biologiskt och som könstillhörighet).
Ja, det känns som en väldigt konstig formulering.
 
Nej jag tycker inte det heller.
Jag funderar på om jag kanske ska lätta upp det lite för honom på hemmaplan. Han gör nog 80% av hushållssysslorna, jag gör mer med djuren istället. Men kanske skulle jag kunna laga mat och tvätta lite oftare för att få bort lite saker från hans tallrik så att säga.
Men det har hänt att vi har gått 3 månader mellan gångerna. För om inte jag tar initiativet så händer det ingenting.

Sen är ju sanningen att ju mer sex jag får, desto mer vill jag ha. Så har vi haft sex en dag så vill jag garanterat ha sex nästa dag också. Men blir det inget sex så lugnar sig kroppen lite.

Jag har försökt att ställa mindre krav vid sex med, nöja mig med 1-2 orgasmer istället för 7-8, men det verkar inte gjort någon skillnad direkt.
Jag tänker att krav och göra 80 % av hushålls sysslorna samt inte ses så mycket så ni ens kan gosa borde döda lusten för vem som helst i en relation.
 
Jag tänker att krav och göra 80 % av hushålls sysslorna samt inte ses så mycket så ni ens kan gosa borde döda lusten för vem som helst i en relation.
Jag hade garanterat inte velat ha sex om jag var i den situationen - om båda har lika mycket sysselsättning i övrigt, annars är det ju rimligt att en person gör mer hemma.

Men att 80% av hushållsarbetet medens partnern tog hand om djur - för mig är det mer en hobby och sen inte har tid att umgås eller gosa utan vill att man ska gå med på sex. Nej jag hade varit totalt avtänd. Dessutom krav på prestation att få sin partner komma x antal gånger.

Herregud.

Hade det varit omvända kön på personerna så hade folk skrikit ramaskrin och sagt åt kvinnan att lämna mannen som ville ha det så istället för att det är synd om personen.
 
Kanske off topic, men varför referera till "män" respektive "livmoderbärare" i frågan? Varför inte "kvinna"? Jag är kvinna och identifierar mig som sådan, vill verkligen inte bara ses som "någon med livmoder" (och om jag skulle råka operera bort livmodern så är jag fortfarande lika mycket kvinna, både biologiskt och som könstillhörighet).
Jag vet faktiskt inte vad man ska använda för ord för att få med samtliga som har kromosomerna XX, XXY så jag valde det ordet som kändes minst exkluderande.
 
Jag vet faktiskt inte vad man ska använda för ord för att få med samtliga som har kromosomerna XX, XXY så jag valde det ordet som kändes minst exkluderande.
Jag förstår faktiskt inte i vilket universum ordet "kvinna" har blivit exkluderande? Jag tycker det hade funkat utmärkt här!

Sedan tror jag - men det är ju bara min personliga teori - att det inte är kromosomerna utan hormonerna som påverkar sexlusten. Så att en transkvinna utan livmoder men med kvinnliga ersättningshormoner är hormonellt mer "kvinna" än en transman med livmodern i behåll men med manliga hormoner.
 
Jag hade garanterat inte velat ha sex om jag var i den situationen - om båda har lika mycket sysselsättning i övrigt, annars är det ju rimligt att en person gör mer hemma.

Men att 80% av hushållsarbetet medens partnern tog hand om djur - för mig är det mer en hobby och sen inte har tid att umgås eller gosa utan vill att man ska gå med på sex. Nej jag hade varit totalt avtänd. Dessutom krav på prestation att få sin partner komma x antal gånger.

Herregud.

Hade det varit omvända kön på personerna så hade folk skrikit ramaskrin och sagt åt kvinnan att lämna mannen som ville ha det så istället för att det är synd om personen.
Alltså, jag inser att jag har skrivit att jag ställer krav, men så är givetvis inte fallet. Kräva orgasmer är aldrig något jag skulle göra. Min partner tänder på att jag får orgasmer och det jag har provat är att helt enkelt säga nej tack till fler. Vilket inte har ändrat situationen alls.

Det är helt ok att du hade varit helt avtänd av mig och mitt liv. Jag vill liksom inte ha sex med dig ändå. Och som jag har skrivit flera gånger i tråden. Det är INTE synd om mig. Andra har skrivit det, men jag håller inte med.

Visst kan jag lägga mer tid på att sitta bredvid min partner när han spelar dataspel. Men det är inget jag tycker är speciellt roligt, och jag tror inte att han skulle uppskatta det så värst heller. Och jag tror verkligen inte att det skulle leda till mer sex.
 
Nästan ingen jag känner där båda personerna i ett längre förhållande heltidsarbetar verkar ha någon vidare sexlust. Alla klagar på att dom är för trötta, kanske lite vanligare att kvinnorna gör det än deras män. Jag förstår verkligen inte de här som skriver att orkar ha sex flera gånger i veckan. Lägger jag mig i sängen så sover jag inom fem minuter och det gör även min partner :o
 
OJ jag känner inte alls igen mig i att inte orka ha sex! Vi jobbar heltid båda två (han mer än heltid många gånger) men ingen av oss upplever att sexet skulle vara en börda på något sätt eller så. Vi har sex nästan dagligen :o
 
Nästan ingen jag känner där båda personerna i ett längre förhållande heltidsarbetar verkar ha någon vidare sexlust. Alla klagar på att dom är för trötta, kanske lite vanligare att kvinnorna gör det än deras män. Jag förstår verkligen inte de här som skriver att orkar ha sex flera gånger i veckan. Lägger jag mig i sängen så sover jag inom fem minuter och det gör även min partner :o
Låt bli att lägga er i sängen då :D
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
Helt rimlig spekulation skulle jag säga. Bukefalos medlemmar brukar också överprestera på högskoleprovet och i värdeutvecklingen på sina aktier/fonder t.ex. De som skriver i trådarna alltså. ;)
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
Jag har tex inte klickat i något i enkäten för det fanns inget allternativ för det varierar beroende på partner. Det finns heller ingen lika som.
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
Jag säger som @monster1, klickade inte heller i för att det inte fanns passande alternativ.
 
En spaning är att fler tjejer svarar att de har mindre sexlust, i enkäten. Men stor del av svaren i tråden handlar om att tjejen har mer eller lika lust. Finns det ett behov att visa att "vi har visst lust trots ev normer", eller är vi som har mindre lust bara lite tysta och deppade över det, och därför inte skriver?

(Obs spekulationer och utan evidens )
Jag definierar mig som kvinna och inte livmoderbärare utan jag tar till och med avstånd från den definitionen så kände inte att det går att kryssa något där. Inte det minsta deppig utan jag vet varför och det är för att jag är för trött för att jag väljer att göra för mycket andra saker istället :D Det viktiga för mig är mest att det synkar hyfsat med min partner så att ingen är missnöjd, inte att vi har massor med sex hela tiden.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 711
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var lite roligt att läsa Magianas blogginlägg (förlåt dagboksinlägg) om balans mellan allt man vill göra och allt man måste göra...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 898
Senast: Mabuse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp