Bukefalos 28 år!

Har ni ändrat upfattning?

Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jaaa, så är det...att jag inte kom på det själv ;-)..tack för svaret.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

"Jag håller med om att det är lite knepigt. Men du vet väl att man kan klicka på trådrubriken till vänster om namnet på vem man svarar till, för att kunna få upp vilket inlägg det är?"

Det fungerar inte. Jag brukade göra så, men eftersom man hamnar än här och än där i tråden när man gör det så har jag gett upp. Det blir bara missvisande.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Att det kostar pengar för lagrade pm visste jag inte. Det argumentet köper jag självklart rakt av!

Jag har aldrig haft behov av att spara pm jag skickat, det är väl därför jag tycker att det är en onödig funktion ;) Förstod först inte i början hur min inkorg kunde bli så full så fort :D

Läskvitton känner jag mig inte heller i behov av. Tycker därför att den upphoppande rutan är ett störande moment.

Förstår vad du menar med tio tecken. Men ibland kan en smiley säga mer än tio tecken ;)

Har själv inte för vana att dubbelposta inlägg, men det argumentet köper jag också. Kan dock vara lite irriterande när det brinner i fingrarna :D

Personligen tycker jag att den största försämringen är just att man måste klicka två gånger för att komma till önskat forum. Bäddat för musarm! :bump:
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag fattar inte varför du måste klicka 2 ggr ??...Det måste ju vara nåt med din dator...här klickas det 1 gång bara och jag kommer dit jag ska...*konstigt*
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Alltså ska hon till senior måste hon först klicka på övrigt och sen senior istället för att bara trycka på senior som man kunde i förra forumet.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Precis som SweetMelody skriver måste jag ju först klicka på antingen direktmeny eller forumgrupp i rutan forum, och därefter på just det forum jag är intresserad av. Tidigare fanns ju en lista till vänste med alla forum, så det räckte med ett klick för att komma rätt.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag har ett litet tips. Prenumerera på alla forum (inte trådarna) så syns de i kontrollpanelen. Utseendet påminner om förra Buke där man ser delar av den senaste tråden i varje forum. Enkelt för att se om nya intressanta trådar kommit.

Varje gång jag loggat in går jag till kontrollpanelen och utgår sedan alltid därifrån för att få en bra överblick!
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

*lånar knapp*

Läskvitton borde man kryssa i när man vill ha det och likaså när man vill spara vad man har skrivit.

De snuffsan tog upp att det är svårt att veta vems som svarat på vad i lite längre trådar om inte citatfuktionen används. tidigare var det numrerar eller senare så var det att man kunde klivka på det inlägget som någon svarat på så fick man upp rätt inlägg till svaret, det var mycket bättre.

Jag skulle vilja ha alla forumen längt upp eller i sidan, inte behöva rulla ner till rullistan längst ner varje gång, alternativt ha en rullista längst upp också.

Men i det stora hela så tycker jag fortfarande att det var bättre före förändringen.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag tycker att det var bättre innan.
Men jag har vant mig.. Så jag whinar inte länge.
Saknar Brevet, tårtan bredvid nicket när man har födelsedag, vissa smilys.
Så kan jag omöjligen hitta någonstanns vart man visar HELA tråden, inte i sidor. Som man kunde göra för.
Att man måste skriva 10 tecken känns också tråkigt.
Jag vill gärna att allt ska gå fort och orkar sällan dölja (tio tecken) med vit text. Samtidigt som jag inte vill att det ska stå (tio tecken) för jag tycker itner det ser snyggt ut.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

hmmm ja det saknar jag med, att man inte kan (inte vad jag har märkt ännu i alla fall) se alla sidor på en gång i en tråd
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Du kan fortfarande klicka på länken efter Svar på i varje inlägg för att få reda på vilket inlägg det är svar på.
klicka på rubrik-länken uppe till höger i inlägget, inte på användarnamnet.

Det finns en "rullist" högst upp på sidan. Klicka på DIREKTMENY uppe till vänster.

Jag tar självklart till mig alla tips på förbättringar och försöker genomföra de som är lämpliga, och möjliga.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Att se alla sidor på en gång, skulle om många använde funktionen, nog belasta servern onödigt mycket, vilket skulle kunna leda till långsammare sidor för alla.

Ett sätt att få upp allt, om man bara vill läsa bör vara att läsa tråden via Arkiv-funktionen nere till höger.
Kom just på detta och har inte testat det praktiskt så mycket än.
Den här tråden har följande adress i arkivet:
http://www.bukefalos.com/f/archive/index.php/t-538315.html
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Tack för det!
Har också retat mig på att det varit så osynligt när pm har kommit!!
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag tycker själva forumet är toppen men jag saknar fortfarande gamla annonssidorna. Tyckte det var toppen och särskilt om man ville vara nyfiken och man kunde se en persons alla annonser!
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jassså ;-)..jag trodde det menades dubbelklicka på 1 länk...sorry, missuppfattning av mig :-)
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Gunnar skrev:
Att se alla sidor på en gång, skulle om många använde funktionen, nog belasta servern onödigt mycket, vilket skulle kunna leda till långsammare sidor för alla.

Ett sätt att få upp allt, om man bara vill läsa bör vara att läsa tråden via Arkiv-funktionen nere till höger.
Kom just på detta och har inte testat det praktiskt så mycket än.
Den här tråden har följande adress i arkivet:
http://www.bukefalos.com/f/archive/index.php/t-538315.html


Men Gunnar, det gick ju förut att öppna hela trådar.
Kräver verkligen det här forumet så mycket kraft av servern att det inte går att ha så längre? :confused:
Jag sitter nu på en 10 mbits fiberlina och ibland går bukefalos otroligt långsamt.
Det problemet kan jag inte minnas att jag hade med det gammla forumet och då hade jag en lina på 0.5 mbit.
Nu har ju jag aldrig hållt i ett forum, men haft server stående för annat, och alltid går det väl göra något för att öka "speeden"?

Jag vill försöka att inte gnälla så mycket, så jag ber om ursäkt ifall det låter som massa gnäll. :o
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Cheeserica skrev:
Använd hoppa-rullisten längst ner på varje sida så slipper du ju iaf vänta på att en ny sida ska laddas för att kunna välja forum. :)

Förlåt en okunnig nybörjare... :o har letat efter något längst ner på sidan som skulle kunna kallas "hoppa-rullisten", men jag förstår ingenting :confused:

Men det lät som om det vore bra att använda...
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Gunnar skrev:
Du kan fortfarande klicka på länken efter Svar på i varje inlägg för att få reda på vilket inlägg det är svar på.
klicka på rubrik-länken uppe till höger i inlägget, inte på användarnamnet.

Det finns en "rullist" högst upp på sidan. Klicka på DIREKTMENY uppe till vänster.

Jag tar självklart till mig alla tips på förbättringar och försöker genomföra de som är lämpliga, och möjliga.

Men hallå - läste du vad jag skrev längre upp? Det funkar inte alltid. Dessutom är det så att om du, som i den här tråden, skrivit två inlägg i rad visas båda om jag klickar på den länken. Har jag riktig otur har någon skickat 4 korta svar på rad och då ser jag alla fyra utan att ha en aning om vilket det gäller. Förr såg man vilket nummer det var på inlägger man svarat på.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

I princip är det alltid det inlägg som ligger allra höst upp, synligt i läsaren, beroende på hur hög upplösning du har på skärmen ser du ett antal efterföljande inlägg också. Så svårt bör det inte vara.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 055
Senast: Mauen
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 674
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Lyan
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 706
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp