Har ni ändrat upfattning?

shady

Trådstartare
När Gunnar gjorde om Bukefalos till det som är nu. Var det ju mycket tjatter om att det var bättre innan. (Ja inte så långt tillbaka som stallet tiden). Utan den här sista omändringen som kom i sommras.

Många tyckte det var jätte dåligt osv. Har ni ändrat uppfattning om det nu, eller står ni fortfarande fast vid att det var bättre innan?
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag minns knappt hur det var innan... :D

Något jag saknar är det tydliga blinkande brevet som talade om att man fått PM.
Som det är nu är det inte säkert att man märker att man har PM direkt, eftersom det är så mycket andra siffror "där uppe i trakterna".
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Ja det brevet saknar jag också. Även om det var väldigt eneverande att ha det blinkande om man satt och läste en intresant tråd eller skrev ett inlägg.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Ja, jag har ändrat uppfattning!! Iofs var jag inte såå anti, men jag saknade det gamla länge... Framförallt listen med forumen till vänster och så blinkande brevet då.

Men nu kommer jag knappt ihåg hur det var innan ändå!! ;) Gillar nya Buke!!
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag tycker det är bra nu, det jag inte tycker fungerar riktigt är när man vill komma till det inlägget man läste senast och läsa vidare tråden därifrån...men jag kanske gör något tokigt :confused:
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jamen får du inte upp en liten ruta i mitten av skärmen som talar om att du fått PM och klickar du där så öppnas en ny sida så du kan läsa det??

Jag tycker det nya är bra & har väl inte varit såååå negativ till det men tyckte att det var svårhittat i början.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jamen får du inte upp en liten ruta i mitten av skärmen som talar om att du fått PM och klickar du där så öppnas en ny sida så du kan läsa det??

Nej... :confused:
I övre högra hörnet, under "Om Bukefalos" osv står det "Välkommen tillbaka, pinky". Därunder står det "Privatmeddelanden: 0 olästa, totalt 75".

0:an ändras till en 1:a om man har ett oläst meddelande, hur litet och otydligt som helst. Jag förväxlar det lätt med sidnumren som ligger under...

Men kan man ändra så att man får upp en tydlig ruta när man får PM? Isf vill jag ha det så! :) Hur?
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag är nöjd med allt, utom en sak, att man inte kan se hela tråden i ett fönster om man vill.

Ibland brukade jag trycka upp ett par långa trådar på min laptop, sen läste jag dem offline på tåget hem :D Mycket trevligt!

Plus att då kunde man låta sidan stå och ladda medans man gick och hämtade kaffe när man körde via mode hemifrån.

Tycker det är bra att det är uppdelat oxå, men hade varit nice att få välja :D
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Gå in på kontrollpanelen, klicka på redigera alternativ, sedan finns kryssrutor under Privatmeddelanden där du kan välja olika alternativ...bla kan du välja så att varje gång du får ett meddelande så hoppar ett pop-up fönster upp...antar du ej aktiverat detta...
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Tycker fortfarande gamla forumet var bättre, det gick snabbare, jag gillade kuveret för pm, navigeringen var bättre och att man kunde öppna tråden på en sida var bra det med.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Fast är det inte ok när det hoppar upp ett fönster lika stor som bildskärmen när du får PM ?..man kan ju lixom inte missa då ;-))..sedan är det jättebra att man får besked via mail att man har PM...det är ju bra om man inte har vart inne på ett tag...
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag tycker fortfarande bättre om det gamla systemet!

Varför får jag inte ha fler än 100 lagrade pm?
Varför förutsätts det att jag vill spara en kopia av det jag skrivit?
Varför förutsätts det att man vill ha ett läskvitto?
Varför får man inte skriva färre än tio tecken?
Varför får man inte posta inlägg tätare än med 30 sekunders mellanrum?
Varför måste man göra två klick för att ta sig till ett forum istället för ett som tidigare?
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Görel skrev:
Jag tycker fortfarande bättre om det gamla systemet!

Varför får jag inte ha fler än 100 lagrade pm? Skulle också vilja kunna lagra fler

Varför förutsätts det att jag vill spara en kopia av det jag skrivit? Också en konstig sak.

Varför förutsätts det att man vill ha ett läskvitto? Kanske för att påminna dig om vad du skrivit?

Varför får man inte skriva färre än tio tecken? Tråkigt. 10 tecken...

Varför får man inte posta inlägg tätare än med 30 sekunders mellanrum? För att man kan nog inte hinna skriva så fort utan att det blir under 10 tecken. Nej jag vet inte.

Varför måste man göra två klick för att ta sig till ett forum istället för ett som tidigare?
Vad då två klick? Jag klickar bara en gång. Kanske din dator eller?
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag kanske inte svarar hundra rätt, men gör ett försök...

Varför får jag inte ha fler än 100 lagrade pm?
SVAR: jag kan tänka mig det drar ned kapaciteten på sajten..

Varför förutsätts det att jag vill spara en kopia av det jag skrivit?
SVAR: Konstig fråga...själv tycker jag det är bra, för ibland glömmer jag vad jag skrivit om någon svarar utan citat...då kan jag kolla vad jag skrivit..

Varför förutsätts det att man vill ha ett läskvitto?
SVAR: en del vill vara säker på att motparten läst meddelandet...men du behöver ju inte svara ja på läskvittot eller heller inte skicka ett själv om du inte vill. Själv har jag läskvitton på mina vanliga mail...detta för att jag vill vara säker på att mottagaren verkligen sett mitt mail.

Varför får man inte skriva färre än tio tecken?
SVAR: Förre än 10 teckan vart då ?

Varför får man inte posta inlägg tätare än med 30 sekunders mellanrum?
SVAR: Vet ej....men är det så lång tid att vänta 30 sek ? ;-)

Varför måste man göra två klick för att ta sig till ett forum istället för ett som tidigare?
SVAR: Jag klickar 1 gång...men jag antar att sajten är lite seg, då kan det hjälpa till med dubbelklick har jag märkt...men 1 klick tror jag nog alla gör.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

jag var inte jättenegativ, tyckte mest det var krångligt att hitta tillbaka till alla funktioner.. MEN jag saknar det gammla annons systemet, det var mycket mysigare och trevligare än det som finns nu..
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Varför får man inte posta inlägg tätare än med 30 sekunders mellanrum?

Antalet dubbelpostade inlägg minskas väl?
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg någon svarat på. Om Shady skrivit 4 inlägg i den här tråden ser man inte vilket av dem jag svarat på. Förr var inläggen numrerade.
 
Sv: Har ni ändrat upfattning?

Det här blir ett allmänt svar till många frågor.

Görel skrev:
Varför får jag inte ha fler än 100 lagrade pm?
PM tar plats på servern och kostar pengar för Gunnar och slöar ner forumet. Däremot finns det utmärkta möjligheter att spara ner äldre PM på sin egen dator via det nya forumet! Markera de PM du vill spara ner och välj lämpligt nerladdningssätt i rullisten.

Görel skrev:
Varför förutsätts det att jag vill spara en kopia av det jag skrivit?
Är det verkligen så jobbigt? På forumet som det var förut blev jag själv tvungen att kryssa i "spara" varje gång jag skickade ett meddelande. Nu är det bara omvänt. ;)

Görel skrev:
Varför förutsätts det att man vill ha ett läskvitto?
Det går ju alltid att välja bort, men jag kan hålla med om att popuprutan kanske inte är det mest idealiska sättet att göra det. Särskilt inte som svarsalternativen är "ok" och "avbryt". Avbryta vadå? :crazy:

Görel skrev:
Varför får man inte skriva färre än tio tecken?
Meningen att är inläggen ska ha ett innehåll, sen verkar folk tycka att det är lättare att fylla ut det innehållet med "(tio tecken)" än att skriva "Jag håller med" eller liknande. Det sistnämnda kanske tar för lång tid? :smirk: Jag vet att Gunnar gärna vill stimulera sina forumanvändare att tänka lite innan de skickar iväg ett inlägg, tyvärr verkar folk inte fattat det. :p

Görel skrev:
Varför får man inte posta inlägg tätare än med 30 sekunders mellanrum?
På det här sättet minskar risken att inlägg blir dubbelpostade, plus att risken för spamming på forumet minskar.

Görel skrev:
Varför måste man göra två klick för att ta sig till ett forum istället för ett som tidigare?
Använd hoppa-rullisten längst ner på varje sida så slipper du ju iaf vänta på att en ny sida ska laddas för att kunna välja forum. :)

Snuffsan skrev:
Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg någon svarat på.
Jag håller med om att det är lite knepigt. Men du vet väl att man kan klicka på trådrubriken till vänster om namnet på vem man svarar till, för att kunna få upp vilket inlägg det är?

Angående blinkande PM-brevet har ju Mynta2 gett ett väldigt bra svar på detta högre upp i tråden, citat: "Gå in på kontrollpanelen, klicka på redigera alternativ, sedan finns kryssrutor under Privatmeddelanden där du kan välja olika alternativ...bla kan du välja så att varje gång du får ett meddelande så hoppar ett pop-up fönster upp..."

/Erica
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Mauen
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 591
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
384
Senast: Lyan
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 634
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp