Har ni badat Àn? :)

Och vart bor ni? 😊

VÀrmen börjar ju komma nu, men Àn sÄ lÀnge kÀnns det inte som vattnet hunnit bli uppvÀrmt, inte hÀr i mellersta Dalarna iaf.... eller? NÄgon som hÀvdar motsatsen? ;)
Nu menar jag alltsĂ„ oss vanliga mĂ€nniskor, inte sĂ„na Ă„retrunt-badare som @pepp :laugh:;):DđŸ€—
Jag kan bada i iskallt vatten bara det Àr tillrÀckligt varmt ute. TillrÀckligt varmt brukar innebÀra typ minst 22-23 grader i skuggan för min del, och sÄ varmt har det inte varit Ànnu i stockholm :)
 
Inte badat Àn, skulle egentligen ha badat den 22:e maj ihop med bastubad, men hade min mens sÄ skippade det. DÄ gÀllde det en insjö.

Det var en som tyckte jag skulle bada i havet den hÀr helgen som var, dvs 29/5 kÀnde pÄ vattnet och det var alldeles pÄ tok för kallt för mig. SÄ jag kommer nog avvakta till det blir lite varmare ute.

Bor i SmÄland.
 
Badade i havet i söndags. MÀtte 20 grader dÀr vi var :)
VĂ€stkusten

Men shit, sÄ varmt redan?! Najs!
I Norra Dalarna var det lÀttdoppat i söndags, efter en 13.5km lÄng skogspromenad med tvÄ settrar, varav en sÄ hyperaktiv att nÀr det skulle Àtas grÀs kryssade hon fram i diket som en missil, och fÄngade grÀsstrÄn i flykten.

Det var samtidigt rÀtt lÀttuppstiget, dÄ vattentemperaturen laggade nÄgot gentemot lufttemperaturen.

Åh, ja det Ă€r nog sĂ„ man fĂ„r göra! Se till att bli svettig och varm först!

Vid vÄr badplats var det 19 grader i vattnet i söndags, södra Sverige. Definitivt badbart, men har inte varit i Àn.

Vilka temperaturer redan pÄ vissa stÀllen!

-------

Spridda skurar! Vi kan kanske uppdatera hĂ€r nĂ€r vi badat 💧💧💧
Jag Àr sugen, men man vill ju verkligen inte bli förkyld heller...
FĂ„r försöka hitta en liten tjĂ€rn eller sjö som blir snabbare uppvĂ€rmd... 😊
 
Men shit, sÄ varmt redan?! Najs!


Åh, ja det Ă€r nog sĂ„ man fĂ„r göra! Se till att bli svettig och varm först!



Vilka temperaturer redan pÄ vissa stÀllen!

-------

Spridda skurar! Vi kan kanske uppdatera hĂ€r nĂ€r vi badat 💧💧💧
Jag Àr sugen, men man vill ju verkligen inte bli förkyld heller...
FĂ„r försöka hitta en liten tjĂ€rn eller sjö som blir snabbare uppvĂ€rmd... 😊

AlltsÄ, jag tror inte man blir förkyld av att bada nÀr det Àr kallt. IsÄfall tÀnker jag att man har nÄt underliggande som ÀndÄ skulle komma förr eller senare :)
 
Men shit, sÄ varmt redan?! Najs!


Åh, ja det Ă€r nog sĂ„ man fĂ„r göra! Se till att bli svettig och varm först!



Vilka temperaturer redan pÄ vissa stÀllen!

-------

Spridda skurar! Vi kan kanske uppdatera hĂ€r nĂ€r vi badat 💧💧💧
Jag Àr sugen, men man vill ju verkligen inte bli förkyld heller...
FĂ„r försöka hitta en liten tjĂ€rn eller sjö som blir snabbare uppvĂ€rmd... 😊
Är inte det en myt att man kan bli sjuk av att bli kall? :)

Om det inte handlar om vÀldigt nedkyld dÄ...
 
AlltsÄ, jag tror inte man blir förkyld av att bada nÀr det Àr kallt. IsÄfall tÀnker jag att man har nÄt underliggande som ÀndÄ skulle komma förr eller senare :)

NĂ€, Ă€r man snabbt i och snabbt uppe igen och klĂ€r pĂ„ sig sĂ„ blir man sĂ€kert inte det. :) Är vĂ€l om man Ă€r kall lĂ€nge... Jag har ju badat isvak tidigare utan att bli sjuk... Men iallafall...
Är inte det en myt att man kan bli sjuk av att bli kall? :)

Om det inte handlar om vÀldigt nedkyld dÄ...

Det sĂ€gs att det Ă€r en myt, men jag tror inte det 🙂. SĂ„, jag avvaktar lite tror jag 😊.
 
Badade igÄr. 20 grader, enligt termometer mellan bryggorna. DÀr Àr det ungefÀr 1,40 m djupt.

Men Ă„h, blir avis!

Jag försökte bada igÄr, men det var för kallt... Visst hade jag vÀl kunnat pina mig i, men det hade inte varit roligt alls... men snart sÄ hoppas jag. Ska försöka hitta nÄn liten tjÀrn, sjö eller vik...
 
Bada nu?:nailbiting:
HÀr har det inte ens blivit sÄ varmt i luften Àn att jag kÀnner nÄgot behov av att bada. Vi toppar pÄ 20 grader de varmaste dagarna, men det Àr fortfarande för kallt för min del.
 
Det ska jÀkligt mycket till för att jag ska bada, Àr det inte minst 23 grader i vattnet sÄ fryser jag sÄ lÀpparna blir blÄ, gillar inte att bli blöt heller och badar jag i naturvatten kÀnner jag mig smutsig efterÄt Àven om vattnet Àr "normalrent".
 
Det ska jÀkligt mycket till för att jag ska bada, Àr det inte minst 23 grader i vattnet sÄ fryser jag sÄ lÀpparna blir blÄ, gillar inte att bli blöt heller och badar jag i naturvatten kÀnner jag mig smutsig efterÄt Àven om vattnet Àr "normalrent".
Tycker du bassĂ€ng/poolvatten kĂ€nns renare Ă€n sjö/hav/Ă€lv? đŸ€” Jag har inga bekymmer med att bada i naturvatten men pool tycker jag kĂ€nns Ă€ckligt.
 
Jag var vid en tjÀrn i förrgÄr och var sugen pÄ att hoppa i för det var sjukt varmt i luften. Orkade dock inte klÀ av mig och bli blöt nÀr jag inte hade handduk med men stoppade ner hÀnderna och det var ganska isande. En hel del snö kvar runt omkring ocksÄ. Ska Äka till nÄn sjö som ligger lite lÀgre tÀnkte jag.
 
Tycker du bassĂ€ng/poolvatten kĂ€nns renare Ă€n sjö/hav/Ă€lv? đŸ€” Jag har inga bekymmer med att bada i naturvatten men pool tycker jag kĂ€nns Ă€ckligt.
Det Ă€r inte eventuella bakterier som gör att jag kĂ€nner mig "smutsig" utan allt annat som finns i vattnet och som man fĂ„r pĂ„ sig nĂ€r man badar, sand, bitar av tĂ„ng och vass och annat "smĂ„rosk" som flyter omkring i naturvatten. Jag har svĂ„rt för kĂ€nslan av att bli blöt pĂ„ kroppen, tycker det Ă€r obehagligt pĂ„ nĂ„got undermedvetet sĂ€tt. Min hjĂ€rna kopplar ihop vatten pĂ„ kroppen med att man mĂ„ste bli ren (tex i en dusch), sĂ„ om man blöter ned sig och inte blir ren sĂ„ Ă€r det bara Ă€ckligt. Jag kan tex inte stĂ€lla mig i en dusch och bara spola av mig med vatten, jag mĂ„ste tvĂ„la in mig annars kĂ€nner jag mig Ă€nnu smutsigare efter Ă€n jag gjorde före. Har dock inga problem med att bli smutsig nĂ€r jag Ă€r torr, kan bli vansinnigt skitig i olika situationer utan att det gör nĂ„got öht och kan hĂ„lla pĂ„ och grĂ€va i alla möjliga Ă€ckliga grejer utan problem, men vatten utan tvĂ„l pĂ„ kroppen och speciellt dĂ„ "skitigt" vatten frĂ„n tex havet, sjöar och Ă€lvar dĂ€r det klibbar fast allt möjligt rosk pĂ„ kroppen ger mig obehagskĂ€nslor. Är jag utomhus i linne/t-shirt och det börjar regna vill jag helst gĂ„ in och torka mig torr och sĂ€tta pĂ„ en lĂ„ngĂ€rmad tröja Ă€ven om jag inte fryser och det Ă€r varmt sommarregn. Den enda kroppsdelen dĂ€r jag i princip inte Ă€r kĂ€nslig för vatten Ă€r ansiktet.

Det var dock mÄnga Är sedan jag badade i pool senast och dÄ har det varit privat pool hemma hos nÄgon, skulle aldrig fÄ för mig att gÄ till publika poolinrÀttningar eller till badhus.
 
Och vart bor ni? 😊

VÀrmen börjar ju komma nu, men Àn sÄ lÀnge kÀnns det inte som vattnet hunnit bli uppvÀrmt, inte hÀr i mellersta Dalarna iaf.... eller? NÄgon som hÀvdar motsatsen? ;)
Nu menar jag alltsĂ„ oss vanliga mĂ€nniskor, inte sĂ„na Ă„retrunt-badare som @pepp :laugh:;):DđŸ€—
Jag badade för 2 helger sedan. Var vÀl 15 grader i luften och knappt det i vattnet.
Det blev ett snabbt dopp, men uppfriskande 😁
 

Liknande trÄdar

Övr. Hund Detta Ă€r nĂ„t som tyngt mig lĂ€nge sĂ„ dĂ€rför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuĂ„rig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 150
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering nÀr jag Äker till jobbet sÄ kan jag stÀlla mig pÄ en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 932
Senast: Eloise
·
Kropp & SjÀl Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde pÄ att jag sov nÄgra dagar pÄ soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 836
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste sÀkert pÄ dig SoljÀvel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och gÄr RörochgÄrutanattfÀllaentÄr NÀr du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp