Har ni badat än? :)

Badade idag i en liten sjö som jag tror är ganska grund rakt över. Det var varmare än väntat men jag simmade inget på grund av kort koppel och hund som inte var riktigt premiärredo för året :).

Imorgon blir det nog bad i Storsjön. Det lär vara kallare.
 
Badade första gången 13:e maj i havet utanför Gävle. ca 10 grader i vattnet!

Hua! Det lät svalt :P

Jag har som sagt badat isvak tidigare, två gånger, men jag var nog egentligen för snabbt i och upp, tror inte det hade den inverkan det skulle XD. Hann inte känna temperaturen.

---

Åh! Hade jag haft badkläder och handduk med mig idag på cykelturen jag o pappa tog så hade det blivit premiär-dopp! Såg en massa ungar som badade och var i, så det går uppenbarligen!
 
Om jag har badat ännu?
-Är det +22 grader i vattnet? Nähä....då är svaret på frågan NEJ!

Men det badar en massa folk i sjön vid oss sen en vecka tillbaka.
Bor strax utanför Göteborg.
 
Sen premiär i år! Blev bad med bastu i Östersjön efter jobbet igår, ingen aning om temperatur men det var friskt .:) På vägen hem idag blev det även ett dopp i Göta kanal.
 
Doppade mig som hastigast i lördags. Är generellt en badkruka men gillar att doppa mig när det är såpass varmt att jag håller på att får värmeslag. Är så jädra skönt efteråt när man är lite nedkyld att det väger upp obehaget när man ska i. :D

Är jag utomlands är det en annan sak, då kan det ju rent av vara lite skönt i vattnet. Det tycker jag sällan det är i Sverige, är alldeles för frusen för det.
 
Inte än de är förkallt för mig än . Blir ju i jagad av mina brorsöner. För badar jag inte med dom då kommer dom med maneter och lägger dom på mig . Illtjut , japp
 
Jag gick i till knäna ungefär. Det räcker gott.
IMG_20210606_110345_236.jpg

Enligt termometern var det 15 grader. Enligt mina fötter var det under fryspunkten.
Nordöstra Fegen, Jönköpings län (ok, jag vet att det inte är Jönköpings län men nära nog)
 
Nu börjar det bli badvänlig temperatur i luften men jag väntar tills vattnet hunnit värma upp sig lite mer..
 
Hur går det med badandet? 😊😊💧💧 Fler som kommit i nu?

Själv har jag badat 5 ggr hittills, lite lite pga varit lite grått väder emellanåt plus att min närmsta badplats tyvärr går ut i älven dvs svinkallt där.
Men har som sagt blivit ett par bad på andra ställen iaf, senaste igår kväll vid 21.30, skönt!
Och fler ska det bli!
 
Jag badade i söndags 💦 Var typ 30 grader i luften och kanske 18-19 grader i havet. Första gånger på många år som jag badat innan midsommar.

Tjohoo! 💧💧

Jag tycker det känns varmare i vattnet om man badar på kvällen när luften blivit svalare :). Inte lika stor skillnad i luft/vatten-temp:). Så härligt också med kvällsmoln och solen som håller på att gå ner ❤.
Det får ju gärna ha varit väldigt varmt under dagen dock så vattnet blivit värmt.

Nattbad och tidigt morgondopp står också på min sommarlista!
 
Nej, men vår lilla pool är nästan helt fylld nu. Temperaturen ligger på ca 20 grader i den, så om jag väntar ett par dagar till kan jag nog ta ett dopp :) ! Eller så blir det kanske rent utav ett litet midsommarbad, vem vet ;) ?
 
Jag väntar på att det ska blir 25 grader och uppåt i vattnet. Då kanske jag badar.

Haha, händer det ofta? :D Fast iofs, ifjol var det ju sjukt varmt i vattnet...?!

Nej, men vår lilla pool är nästan helt fylld nu. Temperaturen ligger på ca 20 grader i den, så om jag väntar ett par dagar till kan jag nog ta ett dopp :) ! Eller så blir det kanske rent utav ett litet midsommarbad, vem vet ;) ?

Det lät ju nice med pool 👍
Klart du ska ta ett midsommardopp!
Jag ska inte bada idag, men imorgon 😊💧💧
 
Jag badade första gången för en vecka sedan. Vet inte hur varm/kallt det var i vattnet.

Men när det var närmare 30 grader ute var det rätt skönt att svalka sig lite

F9FFFF45-A6CF-4777-9200-CD8C1BB18FF8.jpeg


Badade även i Vidöstern på lördagen och söndagen. Har för mig det var någonstans mellan 22-25 grader i vattnet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 150
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering när jag åker till jobbet så kan jag ställa mig på en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 932
Senast: Eloise
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 836
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp