Har ni badat än? :)

Hur går det med badandet? 😊😊💧💧 Fler som kommit i nu?

Själv har jag badat 5 ggr hittills, lite lite pga varit lite grått väder emellanåt plus att min närmsta badplats tyvärr går ut i älven dvs svinkallt där.
Men har som sagt blivit ett par bad på andra ställen iaf, senaste igår kväll vid 21.30, skönt!
Och fler ska det bli!

Badade förra veckan, försöker ta oss iväg en gång i veckan :)
Det var svinkallt. Fick världens frossa efteråt 😂
 
Jadå! Badat till midjan en gång samt doppat mig helt utan huvudet med hästen ett par gånger i sjön vid stallet :). Sen badat med sambon ett par gånger; dels samma sjö fast en badplats typ en mil bort och en gång i ett kalkbrott som bar nytt för oss :). Superskönt alla gånger :love: (har dock inte doppat huvudet alls än då jag äntligenfåttordningpåöronen). Sambon badar aldrig före juli vanligtvis så vi har haft en helveteshetta :p.
 
Jadå! Badat till midjan en gång samt doppat mig helt utan huvudet med hästen ett par gånger i sjön vid stallet :). Sen badat med sambon ett par gånger; dels samma sjö fast en badplats typ en mil bort och en gång i ett kalkbrott som bar nytt för oss :). Superskönt alla gånger :love: (har dock inte doppat huvudet alls än då jag äntligenfåttordningpåöronen). Sambon badar aldrig före juli vanligtvis så vi har haft en helveteshetta :p.

Kul att bada på ett nytt ställe!
Jag har sedan förra sommaren som sommarlöfte att bada på tio nya ställen. Lyckades ifjol och är uppe i tre nya ställen hittills i sommar 👍😊😊
 
Kul "utmaning" :D. Ja men kalkbrottet var ju helt klart annorlunda, som att va utomlands.

Häftigt!
Vi har ett kalkbrott (stenbrott? skillnad..?) här också, en bit bort dock. Där badade jag för kanske... tre somrar sen? med en dejt. Det var häftigt! Hoppade i alltså från ganska hög höjd, aaah!
 
Jag badade i Lomma, hav, lördag för en vecka sen :) Det var oväntat varmt för att vara såhär tidigt på säsongen. Sen Dalby stenbrott dagen därpå :) Där var det lika kallt som vanligt, men behagligt i klibbvarmt väder! :rofl:

Funderar på att bada ikväll, efter stallet, men det hänger lite på vädret och orken efter att ha jobbat :p Annars hinner jag bada i helgen om vädret är bra.
 
13 juni blev jag idragen i ett tjärn av min häst, då var det badvänligt (dock ej med ridkläder :cautious:)

Jag har dock inte badat frivilligt någon gång än, är inte så mycket för att bada. Men det verkade vara badvänligt även i Vänern när jag var där igår :)
 
Brrrr.... Det blev inget midsommardopp i poolen. Alldeles för kallt, ju. Men nästa vecka ska det bli varmare, och DÅ..... :D
 
Jag har badat en gång i år :) I söndags, i Kivik (Österlen). Det var nästan 20 grader vid ytan, lite kallare längre ner såklart. Riktigt härligt var det - älskar havet :love:
 
Vi hade 35 grder varmt förra veckan så då var jag iväg och badade! Nu är det kring 20 grader igen och då är inte bad så lockande 😬
 
Mja, jag har vadat medan min 84 åriga svärmor glatt kastade sig i vattnet/ mvh badkruka... Vet inte temperaturen men det är en å som rinner genom massa insjöar så sannolikt ganska varmt.
 
Årets första dopp, vilket också var mitt livs första dopp i Skottland, togs igår! Det var nog första gången jag badade i Nordsjön också, med närmare eftertanke. Svinkallt, men SÅ underbart att bada i havet igen! Ca 12 grader I vattnet gissar jag, SÅ det var gott att sjunka ner bid lägerelden och grilla marshmallows sen :D

20210625_195630.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 152
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering när jag åker till jobbet så kan jag ställa mig på en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 932
Senast: Eloise
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 836
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 617
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp