Har ni en barometer?

Bukefalos 30 år!

tanten

Trådstartare
Eftersom jag tittar på min barometer varje dag undrar nu. Har ni en barometer? Vet ni ens vad det är?

)Min visar dessutom temperatu och luftfuktighet)

/tanten - en antikvitet...

Jag har ingen, men tycker inte heller att jag behöver en eftersom det knappast lär skilja sig från den mätstation SMHI har ett par kilometer bort.

Temperatur och luftfuktighet mäter jag både ute och inne, det kan ju variera mellan olika sidor av huset och känns mer relevant att ha egen mätning av.

Hade egentligen velat ha en vindmätare här också, det blåser väldigt mycket mer på min västsida än det gör hos någon av mina vänner.

Väderomslag känner jag oftast innan de är mätbara. Tryckförändringar känns i huvudet och större regn eller snö på lukten.

Nej, jag kollar det atmosfäriska trycket i min väderapp (särskilt om min kropp säger att det är annorlunda än vad jag intellektuellt kan tänka mig utifrån vädret) men har ingen egen lokal barometer.

Eftersom jag tittar på min barometer varje dag undrar nu. Har ni en barometer? Vet ni ens vad det är?

Har ingen. Men har två digitala termometrar som visar inne- och utetemperatur. Den ena visar också luftfuktighet inomhus. Jag skulle gärna vilja ha en väderstation som mäter vind - hade varit kul :) .

Mor och far har en primitiv variant men det är mer för skojs skull. En handblåst "åskflaska" på väggen i sommarstugan som skvätter lite vatten när det kommer att bli oväder, jag älskar den!
Hotellet jag jobbar på har en antik, stor barometer i receptionen som ser ut som ett gammalt skeppsur eller något.
Jag har ingen, men jag vet vad det är. ;)

Vi har ingen, men det känns som min typ av grej att ha. Tycker dock att det brukar funka fint att bara gå ut och känna av vädret där, om det inte är uppenbart innifrån.

Mina föräldrar hade en barometer uppsatt på väggen när jag växte upp. Den försvann tyvärr ihop med allt annat när deras hus brann ner till grunden annars hade jag mer än gärna tagit över den. Tyckte den var fin.

• Hjärta
Reactions: Sel
Självklart vet jag vad en barometer är. Min farmor och farfar hade en men jag har aldrig ägt en och inte mina föräldrar heller. Men tack för påminnelsen!

Jag är uppvuxen med barometer i båten. Nu har vi en hemma. Men det är mest för att den är vacker och är ärvd av sambos släkting. Så den har sentimentalvärde. Tror vi kollar på den en gång per år typ. 😅

Liknande trådar

• Syskon
  • Vad gör man i / runt Alingsås med en 3,5 åring?
  • Kontorsjobb
  • Kan vi prata lite om hängmattor?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka