Bukefalos 28 år!

Har ni fått snö än?

Lite vitt på marken men tror det var mer från snökanonerna än natursnö :p ser gärna att marken fryser ihop ordentligt och sen kan det få dumpa en meter som får ligga till april
Kan inte alls förstå det där med att vissa vill ha en snöfri vinter ...
 
Kan inte alls förstå det där med att vissa vill ha en snöfri vinter ...

Det är sååå dryyyygt att skotta. Det blir svårt att ta sig fram. Det är jobbigt att plocka fram bilen under snön. Snön gör så att allt tar sån tiiiid hela tiden.

bil.jpg


Det här är helt enkelt inte kul.

Snö är dessutom kallt, fastnar på kläderna och tinar när man kommer in, så att kläderna blir blöta. Jag tycker inte om att vara blöt och kall.
 
Nej, här regnar man ihjäl :arghh:
Bara mörker, fukt, lera och blåst.

Ett par min öster om Uddevalla
 
Gröna gräsmattor och regn.. norrbotten.. Jag vill verkligen ha snö så jag slipper regn, lera och mörker..
Men nästa vecka har dom lovat oss snö:bump:
 
Det kom några flingor igår men som tur var det inte många men är på minussidan hela tiden så kommer det ner något så är det nog det vita guldet som kommer ner ! Bor 3 mil söder om sälen !
 
Kan inte alls förstå det där med att vissa vill ha en snöfri vinter ...

För min del handlar det om att de där "snöiga" vintrarna i södra Sverige bara blir jobbiga. Det blir inte tillräckligt mycket snö, så det blir egentligen bara blankis. Vägarna blir katastrof. Det bildas drivor på alla ställen där det inte ska vara drivor. Hästarnas vatten fryser. Hästarna kan knappt ta sig ut ur stallet, för att hagen ligger uppe på ett backkrön, och backen är brant. Broddarna tar inte på den förbenade blankisen. Sen blåser det nio dagar av tio, och temperaturerna ligger stadigt runt nollan, med fuktig, äcklig luft som känns mycket kallare än om det någon enstaka gång skulle bli lite minusgrader.

Nej. För min del får det gärna vara en grön vinter. Hade alldeles nog med snövintrar runt 2010, det var flera år i rad när vi hade snö november-april, och jag hatade det innerligt förutom kanske första två dagarna. :o
 
Dom som inte fått snö kommer få,jag klarar mig tack o lov.

I dagens tidning :
Ett nederbördsområde kommer in över Sverige under måndagen och övergår från regn i söder till ett ymnigt snöfall som får SMHI att utfärda en klass 1-varning över Värmland, Dalarna och Jämtlands län.

Upp till 10 centimeter nysnö kan falla på sina håll och i Jämtlandfjällen kombineras snövädret med hård vind.

Utmed Norrlandskusten är det mildare, vilket gör att nederbörden mest faller som regn.
 
Vi har fått typ en cm snö under dan, det är redan mycket ljusare ute! Den kommer ju smälta/regna bort men hoppas den är kvar i morgonbitti när jag ska rida=)
 
Nej ingen snö än. jag bor ca 3mil norr om Göteborg. Ingen snö än, men såg prognosen och det ska bli kallare - under nollan på nätterna under helgen och nästa vecka - om den inte ändras. det börjar bli dags att byta till vinterdäck ;)
 
Snö, Norrbottens inland. Men det såg mörkt ut där ett tag, var först i början av nov som snön kom. Vanligtvis är den här redan i början av okt, och d menar jag snön som fastnar. Inte skiten som kommer och går.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 131
Senast: TinyWiny
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 745
Senast: Jeffery
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
701
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp