Har ni fått snö än?

Bor i Gävle och jobbar i Sandviken.
Har haft vag snökänning på jobbet någon kall dag, men hemma ute vid hamnen har det knappt vart morgonfrost ute vid femblecket om morgnarna.
Har för första gången på länge lagt om till vinterdäck mer för lag och kalender än konstaterat vinterväglag. Vrickat!
 
Nu borde det vara fler än jag som fått snö,här är visserligen bara någon cm.
Ja, här i Lund har det precis slutat snöa, har hållt på sen 14-tiden igår! Men eftersom det är ett par plusgrader så är det helt bortkastat, det blir bara plaskblött av det. Hoppas bara att det inte fryser på nu för då blir det riktigt halt...
 
Ingen snö hos mig någon mil norr om Sthlm. Däremot kallt! Trots det plockade jag en fästing från ena hunden i morse... :meh:

Hoppas det blir mycket snö i skogen i vinter, och ingen snö alls i mitt bostadsområde eller på vägarna, för här brukar de sanda innan de plogar och allt blir smått kaos. Hoppas även att snön låter bli att hamna på tågspåren, så att de som behöver kollektivtrafik kan använda den också.
 
Östra värmland. Här kommer snön i torsdags. Bara någon cm, men det har legat kvar sedan dess och termometern visar typ 8 minus. Men det ska töa till veckan och komma en massa regn igen påstår dom. :wtf:
 
Här är det minimalt med snö/frost (man ser fortfarande gräset utan problem) och ca -5. Som kallast har det varit -10.

Byhåla utanför Falun.
 
Varit minusgrader och sol senaste dagarna, så ska inte klaga. Men liiiite snö skulle lysa upp lite på kvällarna.
 
Har snöat och regnat om vartannat i 1 dygn nu .Har säkert kommit någon dm men en hel del tör ju bort så nu är det slask /snö som i natt ska bli till is. Vidrigt ,kan jag skicka den till er som vill ha?Bor längst ner i söder där det aldrig bör vara snö
 
Nu har ju @Red_Chili redan rapporterat för norra Stockholm, men här i Norrtäljetrakten har det yrt lite snö i luften i alla fall. På marken motsvarar det inte mer än lite florsocker på en semla. Men jag fick på vinterdäcken idag i alla fall, så nu kan det får snöa.
 
Nu har ju @Red_Chili redan rapporterat för norra Stockholm, men här i Norrtäljetrakten har det yrt lite snö i luften i alla fall. På marken motsvarar det inte mer än lite florsocker på en semla. Men jag fick på vinterdäcken idag i alla fall, så nu kan det får snöa.
Åh, men är det snö i Norrtälje kanske det hittar hit snart också!
 
12274416_1165302780164368_5066167171425559592_n.jpg
 
Snö?? Är det snö i SKÅNE medan jag i stockholm inte sett en enda snöflinga i år? :confused::eek::crazy:O_o

Nåja, är glad så länge jag kan gena över gräsmattan/ängen på väg till bussen. Måste ta en längre väg annars :arghh:
 
Har massa snö i Skåne, inte snöat sen igår morse. Det ligger kvar men gränsar till tö. Jättetrist. Känns kallt som vanligt på vintern ändå.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 817
Senast: TinyWiny
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 640
Senast: Jeffery
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
671
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp