Har ni kontakt med fd klasskamrater?

Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).

Har inte kontakt med så många här, mer än dom som har facebook. Då blir det lite sporadiskt.
Har förvisso bra kontakt med klasskompisarna från Högskolan och vi brukar träffas 1-2 gånger varje år.
 
Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).

Har du provat Stay friends, att hitta gamla skolkompisar samt återknyta kontakt.
 
Jag känner mig sorgsen eftersom jag tappat kontakten med alla klasskamrater från grundskolan. Några har jag på Facebook men vi har inte kontakt.
Funderar på hur det brukar vara, är det normalt att man tappar kontakten eller hänger man ihop mer eller mindre livet ut? Hur är det för er? (Även med gymnasieklasskompisar).
 
Jag har två jag umgås med, vi har varit vänner i 20 år.
Sen har jag några som finns på fb på deras initiativ, rätt meningslöst.
 
Enbart väldigt sporadisk kontakt med någon enstaka från grundskolan och gymnasiet. När man har häst känns det som man tappade alla 'vanliga människor' längs vägen (dessutom var de flesta från grundskolan inte av vänmaterial om man säger så) och nu har jag lite hästfolk som vänner plus ett gäng som jag pluggade ihop med på universitetet.
 
Har en hel del FB vänner från skoltiden. Vi umgås inte. Om vi råkar stöta på varandra IRL kan vi byta ett par ord. Från gymnasietiden har jag ett par vänner som jag faktiskt umgås med, med det blir rätt sällan då vi bor i olika städer och vissa i andra länder.
 
Jag har tre eller fyra som vän på facebook men ingen kontakt mer än så.
Jag saknar det inte heller.
Det är inte mycket jag har gemensamt med mina klasskamrater från varken grundskola eller gymnasium.
Har kontakt (också via facebook) med tre av kurskamraterna från Universitetet. Gick ut gymnasiet -92, hade läst färdigt på universitetet -98 så det har ju hunnit gå en del år sedan dess.
 
Från grundskolan-inte någon.
Från gymnasiet-en. Vi hade förmodligen inte varit så bra på att hålla kontakten om vi inte av olika anledningar hamnat på samma högskola.
Från högskolan-stora delar av min bekantskapskrets. Ska man lägga in "andrahandskontakter", dvs de jag inte lärt känna just i högskolesammanhang men via gemensamma vänner därifrån, då är vi uppe i 90% av min aktiva umgängeskrets.
 
Jag har kontakt med ett fåtal. Vi bor inte i närheten av varandra så det är mest facebook som gäller. Dock har jag ett par som jag ser som verkliga vänner. Vi pratar typ aldrig men när vi ses är det som om tiden stått stilla. Vi försöker dra ihop ett litet gäng någon/några gånger per år.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 509
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 061
Senast: Sasse
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 034
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp