Har ni varit otrogna någon gång?

Jag har varit otrogen i flera relationer som yngre. I två av relationerna handlade det om att jag kände mig bortglömd och osedd i relationen. I en, var relationen på upphällningen och i och med att jag låg med någon annan så avslutade jag relationen ordentligt istället för att låta den gå på sparlåga. Jag har både varit den andra kvinnan och varit den som blivit bedragen också. Numera är jag inte så intresserad av något av dem. Jag lämnar hellre en relation innan jag är otrogen och vill absolut inte vara den andra kvinnan och föredrar om killen också håller sig till vår överenskommelse. Men med det sagt behöver inte en otrohet vara slutet på relationen beroende på omständigheterna kring otroheten. Jag tycker inte otrohet är ”rätt”, men förstår också varför det ibland händer.
 
Det var under första veckorna som det var "otrohet" sen blev det liksom avdramatiserat och inte klassat som otrohet. I ett förhållande får man inte alltid som man vill och det är ju bara att acceptera om man vill att det ska fortsätta.

Trampade jag på ömma tår när jag säger att för mig betyder monogami tvåsamhet utan att blanda in andra känslomässigt, visuellt och fysiskt?

Vad får dig att tro att sex bara har med kif att göra?

När man onanerar själv på kammaren så är det inte otrohet. Varför skulle det vara det? För mig är fantasi det privata, dvs man blandar inte in utomstående även fast man fantiserar om det.
Onanerar man för att skicka bilder till andra utanför förhållandet i ett monogamt förhållande så tycker jg inte det är okej.

Nej, din definition av tvåsamhet trampar mig inte på tårna, varför skulle den göra det? Du får väl ha vilken definition och vilka arrangemang du än önskar när det kommer till dina förhållanden. Det jag reagerar på är ditt tonläge och generaliserande, som jag redan påpekat.

Jag är monogam och jag tittar på porr och jodå, vi har ett jättebra sexliv. Din egna extrema gränsdragning kring tvåsamhet får stå för dig liksom, men du behöver inte låta så dömande kring hur andra gör.
 
Nej, din definition av tvåsamhet trampar mig inte på tårna, varför skulle den göra det? Du får väl ha vilken definition och vilka arrangemang du än önskar när det kommer till dina förhållanden. Det jag reagerar på är ditt tonläge och generaliserande, som jag redan påpekat.
Och du generaliserar att vi kommunicerade dåligt och är ute efter kif.
 
Uuugh, been there. Jag har respekt för att otrohet kan kännas olika om ens partner ligger med någon som har samma eller motsatt kön som en själv, men att ta det med en klackspark och inte anse det som otrohet.. får mig att känna att min partner inte tar min sexualitet på allvar. Att sex mellan två kvinnor bara är "sexigt och kul" men inget hot mot honom. Han skulle bara veta. En man med så unken syn på min sexualitet hade jag aldrig involverat mig med idag.
Har varit med om typ "motsatsen" där. En manlig partner jag hade en monogam relation med slängde ur sig att "jo och sen var det fest på våningen ovanför, jag och John hånglade..." med undertonen att det var "en kul grej". Jag vet att han hade aldrig sagt det på det sättet om han hånglat med en tjej. Nu tyckte jag inte själv att det var någon big deal att det hände, men reagerade på just sättet han sa det och att han bara tog för givet att jag skulle vara cool med det.
 
Och du generaliserar att vi kommunicerade dåligt och är ute efter kif.

Om ni hade kommit överens om något som någon sedan bröt och ni bara lät det flyta på så kan jag inte se annat än att kommunikationen fallerade. Hade ni haft en fungerande kommunikation där ni varit överens så hade ju ingen haft anledning att bli sur.

Svårare än så är det inte och jag tänker inte längre diskutera dina enskilda förhållanden utan fortsätter hellre med trådens faktiska syfte.

Nej, jag skrev aldrig att du var ute efter "kuk". Du får nog läsa inlägget igen.
 
Om ni hade kommit överens om något som någon sedan bröt och ni bara lät det flyta på så kan jag inte se annat än att kommunikationen fallerade. Hade ni haft en fungerande kommunikation där ni varit överens så hade ju ingen haft anledning att bli sur.

Svårare än så är det inte och jag tänker inte längre diskutera dina enskilda förhållanden utan fortsätter hellre med trådens faktiska syfte.

Nej, jag skrev aldrig att du var ute efter "kuk". Du får nog läsa inlägget igen.
Vi pratade om det efteråt, inget som hölls hemligt eller så.

Även om man stött å blött allt möjligt så är inte kommunikation svaret på allt.
Det är viktigare att visa ömsesidig respekt och kärlek till varandra, man kan ha bra kommunikation men ändå skita i saker.
 
Att definiera porr som otrohet är för mig inte att vara frisläppt. Men vi verkar visst ha olika definitioner kring det mesta. :)

Sex är mycket mycket mer än porr.
Ungefär som att jämföra "att inreda" (om vi nu ska fortsätta på handdukar) att jämställa det med att titta i tidningar vs att skapa, forma, gå i butiker, handla, byta inredningsdetaljer med vänner, flytta på saker med mera.
 
Sex är mycket mycket mer än porr.
Ungefär som att jämföra "att inreda" (om vi nu ska fortsätta på handdukar) att jämställa det med att titta i tidningar vs att skapa, forma, gå i butiker, handla, byta inredningsdetaljer med vänner, flytta på saker med mera.

Men snälla. Var har jag skrivit att sex endast skulle handla om porr? Varför drar du så drastiska slutsatser hela tiden?
 
Vi pratade om det efteråt, inget som hölls hemligt eller så.

Även om man stött å blött allt möjligt så är inte kommunikation svaret på allt.
Det är viktigare att visa ömsesidig respekt och kärlek till varandra, man kan ha bra kommunikation men ändå skita i saker.

Jag har aldrig skrivit att kommunikation är "svaret på allt" bara skrivit att kommunikationen verkar ha varit bristfällig, det skriver du ju precis nu när ni pratade om det efteråt.
 
Men snälla. Var har jag skrivit att sex endast skulle handla om porr? Varför drar du så drastiska slutsatser hela tiden?

Du skrev att att du tyckte att man inte var lössläppt om man inte tittar på porr.
Vi får väl konstatera att vi har inte samma syn på monogami och lössläppthet och det är bäst att vi inte försöker att dejta :idea:
 
Jag har aldrig skrivit att kommunikation är "svaret på allt" bara skrivit att kommunikationen verkar ha varit bristfällig, det skriver du ju precis nu när ni pratade om det efteråt.
Vi pratade innan, han struntade i överenskommelsen, på grund av sina begär, då lät jag mina begär få utlopp, vi pratade efteråt en timme å sen var det löst, även om det var otrohet när det hände.
 
Jag har aldrig varit otrogen men jag kan ärligt talat inte minnas hur många upptagna män som försökt ragga på mig genom åren, det är alldeles för många.

Om männen ifråga har varit attraktiva i mina ögon har jag ibland låtit dem följa med hem ändå. Om inte har jag meddelat deras respektive.

Mvh Dubbelmoralens Moder :laugh:
 
Du skrev ju tidigare att han var bitter i ett par år, var det inte så?
Alltså jag har haft mer än ett förhållande.
Och den som va bitter ja va lite bitter. Jag vet ju vad han kände och kommunicerade det väldigt bra, men tyckte att det ändå var värt att vara ihop med mig ändå.
I det förhållandet var jag bitter över hur hans kläder låg på golvet hela tiden, men hade överseende med det ändå.
Liksom ens partner måste ju inte alltid göra exakt som man tycker att de ska göra eller tänka hela tiden.
Skulle jag vara ihop med någon som aldrig irriterade mig, gör fel eller liknande skulle jag bli väldigt misstänksam. Den perfekta människan finns inte.
 
Jag har aldrig varit otrogen men jag kan ärligt talat inte minnas hur många upptagna män som försökt ragga på mig genom åren, det är alldeles för många.

Om männen ifråga har varit attraktiva i mina ögon har jag ibland låtit dem följa med hem ändå. Om inte har jag meddelat deras respektive.

Mvh Dubbelmoralens Moder :laugh:

Förbjuden frukt smakar bäst eller hur är det man nu säger haha.

När jag legat med någon upptagen så har jag resonerat att jag gör ju inte fel som har sex med någon som ger samtycke, men kan inte ha sex i deras gemensamma hem eller med någon väns partner. Det är också dubbelmoral men det är ju inte jag som ingått förhållandet...
 
Jag var otrogen på hångelnivå en gång. Jag var själv på en spelning, såg en söt kille som också verkade vara där själv, vi stod bredvid varandra och snackade lite om musiken, så hamnade vi lite närmare, och han tog min hand. Och jag minns så tydligt hur jag där och då verkligen tänkte, "Okej, det här är inget som bara händer, jag tar ett aktivt beslut nu, och med tanke på hur obekräftad jag känner mig i min relation just nu så jag är jag värd det här" och så kysste jag honom. Ganska snart sen fick jag ångest och berättade att jag hade pojkvän så det stannade där. Där var det ju uppenbart vad min otrohet handlade om. Och jag berättade sen för min partner, som märkte på mig att det var nåt.

En annan gång var det mer subtilt, jag skickade vänförfrågan och nåt meddelande till en kille jag träffat på en fest och kände mig pirrig inför, väldigt oskyldigt, men jag kände ändå tydligt att jag gick över en gräns även om inget hände. Hade det kunnat hända nåt mer om den killen varit mer på, eller var det bara lite go flirt jag behövde? Det vet jag inte riktigt säkert. Just därför kändes det inte alls okej.

En sak jag är säker på att jag aldrig skulle kunna göra är att köra ett längre dubbelspel. Där går också min gräns för vad jag skulle bli ordentligt sårad av att bli utsatt för. Enstaka grejer som händer är jag betydligt mer okej med.

Min nuvarande partner och jag har inte definierat vår relation som mono/öppen/poly. Vi vill båda ha ett tydligt "vi" och just nu har vi inget behov av att träffa nån annan, men om behovet skulle uppstå hos nån av oss så snackar vi om det och kommer överens, har vi sagt. Han vet t.ex. att det finns en person jag träffade sporadiskt innan corona, som jag sms:ar ibland, och nog vill träffa igen nån gång, och han vet att jag är aktiv på en fetischsajt, att jag behöver den communityn. För mig känns det väldigt tryggt och skönt med en sån öppenhet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 187
Senast: Cattis_E
·
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 784
Senast: Cafer
·
  • Låst
Hästmänniskan Hejsan! Jag är en tjej på fjorton år som verklgen brinner för hästar. Tyvärr har jag nyss fått reda på att många utnyttjar ungdomarinom...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 284
Senast: morgaine
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
21 980
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp