Har ni varit otrogna någon gång?

Men bara för man inte varit otrogen behöver man ju inte alltid varit "supermonogam"?
De två förhållanden jag haft i mitt 35åriga liv har jag inte varit otrogen för det var inte dealen när vi blev ett par. Alla andra år, när jag själv kände att jag inte bara ville vara med en person var jag singel :)
Det var ett uttryck som flera beskrev sig själva med i tråden.
 
Får inte jag ligga med andra människor men min man får titta på porr?
Så länge min man kunde roa sig med andra över internet/video så hade jag inga problem med att roa mig i verkliga livet heller mot deras stora förtret.
 
Det har jag tänkt på överlag, att otrohet ses som allra värsta man kan utsättas för. Minns en tråd här för många år sedan där en användare tog upp nått i stil med att hon inte kunde förstå hur så många människor kunde låta sig behandlas så illa utan att se på det lika allvarligt som om dom blivit utsatta för otrohet, att det var de i särklass värsta och då borde partnern slängas ut med huvudföret.

Vilket jag tycker är ett jätte intressant resonemang, varför de "är" de allra allra värsta?
Håller med helt och fullt!
Typ " han är elak mot mig och barnen, förstör min ekonomi, skrämmer husdjuren och har sabbat mina relationer med andra - men är han otrogen åker han ut"





Det har jag tänkt på överlag, att otrohet ses som allra värsta man kan utsättas för. Minns en tråd här för många år sedan där en användare tog upp nått i stil med att hon inte kunde förstå hur så många människor kunde låta sig behandlas så illa utan att se på det lika allvarligt som om dom blivit utsatta för otrohet, att det var de i särklass värsta och då borde partnern slängas ut med huvudföret.

Vilket jag tycker är ett jätte intressant resonemang, varför de "är" de allra allra värsta?
 
Även jag, supermonogam. Det är även min partner, ingen av oss har varit otrogna i någon relation vi har varit i. Det är intressant, när jag är singel kan jag finna en person attraktiv, men i ett förhållande så tappar många personer sin dragningskraft. Klart jag kan känna känslor för andra än min partner även om jag är i ett förhållande, men det är liksom inte mentalt på kartan att agera på de känslorna.

För mig är otrohet när personer i förhållandet inte följer de förhållningsregler som har satts upp i förhållandet, oavsett om det är ett monogamt, polygamt eller öppet förhållande (eller vad man nu väljer att kalla sitt förhållande.).
 
Jag fattar nog inte riktigt. Porrtittande = otrohet?

HELVETE vad många gånger jag varit otrogen i så fall. :laugh:

Alla har vi olika moraliska kompasser 🤷‍♀️
Ska förhållandet vara monogamt så får man väl löpa linan ut. För mig är det inte strikt monogami att titta på andra som har sex.
Jag hade inte sex med andra För att hämnas utan för att jag ville det. Men ska jag tvingas avstå det jag vill ha så får den andra parten kanske lyssna på mina önskningar också 🤷‍♀️
 
Får inte jag ligga med andra människor men min man får titta på porr?
Så länge min man kunde roa sig med andra över internet/video så hade jag inga problem med att roa mig i verkliga livet heller mot deras stora förtret.
Personligen skulle jag inte jämföra porr med faktisk fysisk otrohet. Dock skulle jag nog jämföra sexting och liknande med otrohet eftersom det är mer interaktion än passivt tittande. Kanske inte en vattentät jämförelse, men mer jämförbar i mitt tycke.
 
Alla har vi olika moraliska kompasser 🤷‍♀️
Ska förhållandet vara monogamt så får man väl löpa linan ut. För mig är det inte strikt monogami att titta på andra som har sex.
Jag hade inte sex med andra För att hämnas utan för att jag ville det. Men ska jag tvingas avstå det jag vill ha så får den andra parten kanske lyssna på mina önskningar också 🤷‍♀️
Så, din man kollade på porr så då låg du med någon annan, förstår jag dig rätt så?
 
Personligen skulle jag inte jämföra porr med faktisk fysisk otrohet. Dock skulle jag nog jämföra sexting och liknande med otrohet eftersom det är mer interaktion än passivt tittande. Kanske inte en vattentät jämförelse, men mer jämförbar i mitt tycke.

Man kan chatta mm med de som gör live performances. Det gjordes också. 🤷‍♀️
 
Så, din man kollade på porr så då låg du med någon annan, förstår jag dig rätt så?
Jag tyckte inte att jag behövde låta bli det jag gjorde innan jag blev tillsammans med dom (ja fler än en). För mig betyder monogami tvåsamhet och då blandar man inte in utomstående. Ville han inte gå med på min syn på monogami så får han acceptera det eller gå. De gick inte.(de stannade kvar) 🤷‍♀️
 
Alla har vi olika moraliska kompasser 🤷‍♀️
Ska förhållandet vara monogamt så får man väl löpa linan ut. För mig är det inte strikt monogami att titta på andra som har sex.
Jag hade inte sex med andra För att hämnas utan för att jag ville det. Men ska jag tvingas avstå det jag vill ha så får den andra parten kanske lyssna på mina önskningar också 🤷‍♀️

Utifrån dina inlägg så verkar ju knappast porren ha varit det egentliga problemet...

Jag anser att jag lever i ett monogamt förhållande. Vi konsumerar porr båda två. Med den inställningen så var jag nog i så fall otrogen under alla säsonger av Game of Thrones. :laugh:
 
Utifrån dina inlägg så verkar ju knappast porren ha varit det egentliga problemet...

Jag anser att jag lever i ett monogamt förhållande. Vi konsumerar porr båda två. Med den inställningen så var jag nog i så fall otrogen under alla säsonger av Game of Thrones. :laugh:

Ja det är väl er moraliska kompass, min är en annan.

Han ville att jag skulle leva monogamt, dvs avstå från hur jag levt innan. Men varför ska han då få leva ett polyamoröst internetliv om inte jag skulle få ha kvar min polyamorösa sida?

Btw så tycker jag det är skillnad på fejkat sex och porr. Nu tyckte jag GoT va grymt tråkigt så såg knappt något utav det.
 
Jag tyckte inte att jag behövde låta bli det jag gjorde innan jag blev tillsammans med dom (ja fler än en). För mig betyder monogami tvåsamhet och då blandar man inte in utomstående. Ville han inte gå med på min syn på monogami så får han acceptera det eller gå. De gick inte.(de stannade kvar) 🤷‍♀️
Du får ha din syn på förhållande, ifrågasätter inte det utan jag frågade bara för att förstå dina inlägg.
 
Ja det är väl er moraliska kompass, min är en annan.

Han ville att jag skulle leva monogamt, dvs avstå från hur jag levt innan. Men varför ska han då få leva ett polyamoröst internetliv?

Varför ställer du den frågan till mig? :confused:
Kommunikation är ju en himla bra väg, annars.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 298
Senast: Cattis_E
·
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 855
Senast: Cafer
·
  • Låst
Hästmänniskan Hejsan! Jag är en tjej på fjorton år som verklgen brinner för hästar. Tyvärr har jag nyss fått reda på att många utnyttjar ungdomarinom...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 388
Senast: morgaine
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 134
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp