Har ni varit otrogna någon gång?

Är det inte det då? När man chattar och ber tjejerna vinka åt en, privata livesessioner etc?
Nja.. Det skulle jag inte påstå. Ungefär som det är skillnad på öppet förhållande och polyamoröst förhållande. Skillnad mellan att vara otrogen eller att ha öppet förhållande.
Handlingarna är de samma, men intention/konsekvens/benämning annan.

Bröt han en överenskommelse/var han otrogen? Ja/här kan nog folk ha olika åsikter.

Har han ett polyamoröst internetliv då han kollar på porr? Nej. Inte enligt mig. Inte ens om det är en interaktion, det är ett svek mot er överenskommelse.
 
Nja.. Det skulle jag inte påstå. Ungefär som det är skillnad på öppet förhållande och polyamoröst förhållande. Skillnad mellan att vara otrogen eller att ha öppet förhållande.
Handlingarna är de samma, men intention/konsekvens/benämning annan.

Bröt han en överenskommelse/var han otrogen? Ja/här kan nog folk ha olika åsikter.

Har han ett polyamoröst internetliv då han kollar på porr? Nej. Inte enligt mig. Inte ens om det är en interaktion, det är ett svek mot er överenskommelse.

Jag hänger inte ut mina ex med allt vad de gjorde, men för många är det snudd på otrohet att flirta mm med andra i sin närhet, otrogen är ett brett begrepp.

Om man nu är monogam och bara tänder på sin partner, varför söker man upp och tittar på andra på nätet om det inte är okej att göra det på stan?

Jag är inte helt monogam så jag undrar...
 
Jag hänger inte ut mina ex med allt vad de gjorde, men för många är det snudd på otrohet att flirta mm med andra i sin närhet, otrogen är ett brett begrepp.

Om man nu är monogam och bara tänder på sin partner, varför söker man upp och tittar på andra på nätet om det inte är okej att göra det på stan?

Jag är inte helt monogam så jag undrar...
Att vara monogam innebär inte att ens känslor (eller möjlighet att få känslor) för andra individer bara dör sekunden personen ingår i ett förhållande...
 
Ja det har jag, som en väg ut ur förhållande(n) som levde på övertid. Fast på den tiden fattade jag inte att det i första hand var ett frigörande från det befintliga förhållandet som jag pysslade med. Det tog mig alldeles för lång tid att inse att jag faktiskt kunde lämna förhållanden jag var trött på för att jag själv ville det, och inte behövde ha "träffat ngn annan"-kortet. Det var bara en gång det hänt något fysiskt innan jag gjorde slut, men det förekom utan tvekan känslomässig otrohet alla gångerna.
 
Nej det förstår jag, men att söka upp de man får någon fantasi om... och hålla på med sexting osv.
Har inte heller någonting med att vara monogam eller polyamorös att göra.

Jag kan vara i ett monogamt förhållande och kolla på hur mycket porr som helst, och jag kan vara poly och inte göra det. Jag kan vara poly men i ett monogamt förhållande. Du blandar ihop äpplen och päron här.
 
Har inte heller någonting med att vara monogam eller polyamorös att göra.

Jag kan vara i ett monogamt förhållande och kolla på hur mycket porr som helst, och jag kan vara poly och inte göra det. Jag kan vara poly men i ett monogamt förhållande. Du blandar ihop äpplen och päron här.

Jamen verkligen. Känner att det blev väldigt förvirrat här nu.
 
Inte? Du låg med andra för att han kollade på porr och han blev sur över det. Då är det ju något i er överenskommelse, dvs i kommunikationen, som inte har fungerat.
Jag anser att monogami betyder tvåsamhet, men män vill tydligen titta på andra, och för mig så ville jag fortsätta roa mig med mina gamla kk's. Liksom varför ska bara en få roa sig. 🤷‍♀️


Jag ser inget som helst underhållsvärde i porr, varför ska jag se på sånt när jag kan ha bra sex istället.
Jag åker hellre skidor själv än att titta på någon som gör det.
 
Tror vi diskuterar otrohet och relationsformer (och olika överenskommelser i dessa) i en enda stor röra just nu :p
Att vara otrogen är ju att bryta mot överenskommelser.
Han visste vad jag tyckte om monogami och bröt mot det = otrogen, och då tyckte jag att det var väl ingen ide att jag måste gå och lägga band på mina behov. Och det blev lite gnäll i början från deras sida men sen fann de sig i det för det va viktigare att få se på andra än att jag skulle vara exklusiv för just dom.
 
Jag anser att monogami betyder tvåsamhet, men män vill tydligen titta på andra, och för mig så ville jag fortsätta roa mig med mina gamla kk's. Liksom varför ska bara en få roa sig. 🤷‍♀️


Jag ser inget som helst underhållsvärde i porr, varför ska jag se på sånt när jag kan ha bra sex istället.
Jag åker hellre skidor själv än att titta på någon som gör det.

Okej. Vill du föra en specifik tråd om kommunikationsbristen i dina tidigare förhållanden och varför man kollar på porr så varsågod att starta tråd?

Jag tycker ditt extrema generaliserande ger en väldigt trist och bitter ton i dina inlägg. Jag har fantastiskt sex med sambon, och fantastiskt sex med mig själv. Svårare än så är det inte. Det är inte alltid jag längtar efter kuk, liksom? En kuk är inte avgörande för att ha bra sex.

Vad du gör eller inte gör istället för att titta på porr rör inte mig, veterligen.
 
Jag skulle tycka att det vore ett betydligt större problem om min partner valde att stödja porrindustrin än om den var otrogen.
Men det betyder inte att jag tycker partnern är otrogen om den tittar på porr liksom.
Porrindustrin är hemsk och nu när jag varit i ett par förhållanden genom åren så har jag insett att de flesta män är inte något att hänga i granen då deras moral ofta suger med hora Madonna komplex med mera.
 
Okej. Vill du föra en specifik tråd om kommunikationsbristen i dina tidigare förhållanden och varför man kollar på porr så varsågod att starta tråd?

Jag tycker ditt extrema generaliserande ger en väldigt trist och bitter ton i dina inlägg. Jag har fantastiskt sex med sambon, och fantastiskt sex med mig själv. Svårare än så är det inte. Det är inte alltid jag längtar efter kuk, liksom? En kuk är inte avgörande för att ha bra sex.

Vad du gör eller inte gör istället för att titta på porr rör inte mig, veterligen.

Du läser in kommunikationsbrist, det var det inte första veckorna i ett förhållande så brukar man ju stötas och blöta om det mesta. Som vilka handdukar som ska köpas osv.

Gillar ni att stödja industrin så får det stå för er. Alla rycker olika.
 
Du läser in kommunikationsbrist, det var det inte första veckorna i ett förhållande så brukar man ju stötas och blöta om det mesta. Som vilka handdukar som ska köpas osv.

Gillar ni att stödja industrin så får det stå för er. Alla rycker olika.

Men nu var det ju inte stödjandet av porrindustrin eller ej som var ditt bekymmer, så jag tycker det blir väldigt fånigt att vända kappan efter vinden på det viset du gör nu.

Kommunicera i ett förhållande behöver man väl cirka hela tiden, inte bara de första veckorna. Om er kommunikation hade fungerat så hade ju ingen av er blivit sur? Förstår inte riktigt varför du försöker framhålla att det inte var något fel på er kommunikation när det så uppenbart var det.

Tycker du att onani är otrohet också? Varför är det bara bra sex så länge det är en kuk inblandad?

Edit: jämförde du just kommunikation om ert sexliv och gränsdragning med inköpandet av ett par handdukar?! :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Men nu var det ju inte stödjandet av porrindustrin eller ej som var ditt bekymmer, så jag tycker det blir väldigt fånigt att vända kappan efter vinden på det viset du gör nu.

Kommunicera i ett förhållande behöver man väl cirka hela tiden, inte bara de första veckorna. Om er kommunikation hade fungerat så hade ju ingen av er blivit sur? Förstår inte riktigt varför du försöker framhålla att det inte var något fel på er kommunikation när det så uppenbart var det.

Tycker du att onani är otrohet också? Varför är det bara bra sex så länge det är en kuk inblandad?

Det var under första veckorna som det var "otrohet" sen blev det liksom avdramatiserat och inte klassat som otrohet. I ett förhållande får man inte alltid som man vill och det är ju bara att acceptera om man vill att det ska fortsätta.

Trampade jag på ömma tår när jag säger att för mig betyder monogami tvåsamhet utan att blanda in andra känslomässigt, visuellt och fysiskt?

Vad får dig att tro att sex bara har med kif att göra?

När man onanerar själv på kammaren så är det inte otrohet. Varför skulle det vara det? För mig är fantasi det privata, dvs man blandar inte in utomstående även fast man fantiserar om det.
Onanerar man för att skicka bilder till andra utanför förhållandet i ett monogamt förhållande så tycker jg inte det är okej.
 
Jag kan förstå att man tycker att det är otrohet när man kollar på videos, pratar med personen, sextar osv. men att kolla på porr som i typ random video på någon porrsida, nej för mig är inte det otrohet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 234
Senast: Cattis_E
·
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 797
Senast: Cafer
·
  • Låst
Hästmänniskan Hejsan! Jag är en tjej på fjorton år som verklgen brinner för hästar. Tyvärr har jag nyss fått reda på att många utnyttjar ungdomarinom...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 320
Senast: morgaine
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 032
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp