Har småbarn med sig i stallet

Sv: Har småbarn med sig i stallet

Om man inte kan lära sina barn att inte skrika i närheten av hästar och ALDRIG busa i stalllet så har man inte den hästvana som de påstår till dej att de har.
Barn kan mycket väl lära sej och ska föräldrarna hålla på med hästar är det viktigt att barnen lär sej för sin egen skull inte bara för hästarnas. Att leka i stallgången om det står en häst där är farligt:eek:

Jag har barn och de har fått lära sej redan väldigt tidigt, eftersom de varit med i stall tidigt, från att de var mycket små. Det är en del av uppfostran till att bli "hästmänniska":D att föräldrarna lär barnen vad som gäller, av säkerhetsskäl och av horsemanshipskäl, så att säga.
Ofta märker man stor skillnad på barn som uppfostrats av hästfolk och av såna som själva saknar känsla för vad som gäller i stall och med hästar. Visst är det barn men barn kan leka på andra platser än i stallet. De utsätter sej själva för fara med sitt beteende. Skrik och gap ger mer stressade hästar och det är också en säkerhetsfråga.
Vad gör föräldrarna medan ungarna leker i stallet? Är de inte där? Varför skullle du säga till om de själva är på plats? För de lämnar väl inte ungarna vind för våg att leka i ett stall och inte ens är där:eek:

Barn ska vara med i stallet men inte alltid om man står inackorderad, har man eget kan dom välja på ett annat sätt. Barnen ska inte behöva driva runt i ett stall och vänta dag efter dag, det är klart att dom hittar på saker då. När de är med måste föräldrarna ha koll och även sysselsätta sej med dom och lära dem vad som gäller och låta dem delta i sysslorna och göra roliga saker som de kan delta i.

Nu har vi bara din version förstås, inte deras.:angel: Men så tycker jag om småbarn i stall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Försökte läsa mig till hur mycket energi man egentligen gör av med en dag i stallet. Hittat bara en artikel med några år på nacken som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 371
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 352
Senast: Takire
·
Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
12 614
Senast: Imogen
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 381
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp