Har suttit och kollat hemsidor på transproter nu

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fiffilin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 676
F

fiffilin

ögonen är väl snart fyrkantiga.

Antar att många har egna transporter ;) Jag är inte så hemma på denna marknad men vet vad jag vill ha. Kan jag få lite förslag på släp, vad tycker just du är bra med ditt släp (eller inte bra)?

*Jag vill ha dörr bak
*Ingen ramp fram isådanfall dörr för utlastning där med.
* Ljus, alltså mer än 1 fönster i
*Boggi vagn
*Prisklass är runt 60 000:-

Hoppas på många bra förslag :bump:

Sv: Har suttit och kollat hemsidor på transproter nu

Mina standardsvar är

Foder: lusern
Transport. Boj

Vi var runt och tittade på nästan alla märken på svenska marknaden för att göra rätt val när vi köpte nytt. Då hade både jag och maken haft ett antal olika märken och visste vad vi letade efter, vad vi INTE vill ha och rent allmänt vad som fungerar och vad som inte fungerar (maken har dessutom byggt hästlastbilar och är fena på just olika lösningar).

Vårt favoritsläp alla märken är Boj. Modell Classic. Rejält, håller också för stimmiga resenärer. Bra utrymmen, bra konstruktion och funktioner.

Vi har kombiramp, dubbla skötardörrer (som är delade), sadelkammare, klädkammare, taklucka. Fem fönster fram, ordentliga lås på skötardörrarna (så inte föl kan pilla upp och komma ut). Classicen kostar dock lite mer, men Bravon tycker jag är ett väldigt prisvärt alternativ. Finns begagnat i den prisgrupp du önskar.

En oerhört positiv fördel är att alla reservdelar finns i Sverige, är prisvärda och snabblevererade. Att fabriken & butiken är serviceminded och kunniga är ett annat stort plus som gjort oss väldigt imponerade.

Men för skoj skull tycker jag du ska gå in på Bojs hemsida (googla) där kan man bygga sitt eget släp och se hur mycket det kostar att förverkliga drömmen.

Sv: Har suttit och kollat hemsidor på transproter nu

Tack för tipset, ska surfa in där och titta direkt.. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu är Digbil i transportspekulantsbranschen igen.... Jag tittar på Bojsläp i allmänhet, Boj Bravo i synnerhet. Då jag inte klämt...
Svar
2
· Visningar
1 768
Senast: Rugge
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 968
Senast: Bluefish
·
Utrustning Jag funderar lite vad man ska kolla efter för släp. Jag vet vad jag vill ha men vet inte vilka alternativ jag har. Det jag vill ha...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Digbil
·
Utrustning Går i tankarna att köpa ett annat släp än det jag har nu, men det finns ju såååå många att välja på. Värmlandsvagnen, Umesläpet och...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Jesna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka