Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tips på grimmor mottages till hårig shetland, shetlandsgrimmor är för små och ponnygrimmor för stora.![]()
Vad heter den?Hööks billiga med ganska smala remmar har jag använt på min shettis vintertid i storlek ponny.
Vad heter den?
Jag kollade på någon fölgrimma i butik någon gång, när jag letade lädergrimma (vilket inte är helt lätt att hitta i storlek shetland). Men, det jag fastnade på var att käkrenmmen verkade så kort. Redan på vanliga grimmor är käkremmen en av de saker som i mitt fall begränsar (ffa med vinterpäls), men den på fölgrimman var kortare än till de vanliga grimmorna.Jag tänker att en fölgrimma i läder borde passa. De jag haft till mina halvblodsföl har passat från de varit någon vecka tills de kunna ha grimmor i stl ponny. De är ju väldigt ställbara både över nosen och i nacken.
Hur bra funkar ludd på grimman då det regnar snöar och fryser, aldrig haft en sån grimma?![]()
Ojdå, det är ju vintertid man behöver större storlekDet funkar inte alls vintertid tycker jag, sitter liksom ovanpå och ponnyn kan ta av sig den superlätt.
Ojdå, det är ju vintertid man behöver större storlek![]()
Hur bra funkar ludd på grimman då det regnar snöar och fryser, aldrig haft en sån grimma?![]()
Har aldrig haft problem med det, men iofs så är inte grimman på annat än i stallet och vid promenader. Hästen står på lösdriftHur bra funkar ludd på grimman då det regnar snöar och fryser, aldrig haft en sån grimma?![]()