Håriga shetlandsponnyer

Bukefalos 30 år!

Jag tar gärna också emot tips. Grimmor med lång käkrem (eller vad det heter) och med mycket plats vid nosen/mulen. Men inte så lång.

Jag har stora kallblod vilket ger lite samma problem. Jag tycker att lädergrimmor som är ställbara på båda sidor vid nackremmen och under hakan är bäst.

Jag tänker att en fölgrimma i läder borde passa. De jag haft till mina halvblodsföl har passat från de varit någon vecka tills de kunna ha grimmor i stl ponny. De är ju väldigt ställbara både över nosen och i nacken.

Jag tänker att en fölgrimma i läder borde passa. De jag haft till mina halvblodsföl har passat från de varit någon vecka tills de kunna ha grimmor i stl ponny. De är ju väldigt ställbara både över nosen och i nacken.
Jag kollade på någon fölgrimma i butik någon gång, när jag letade lädergrimma (vilket inte är helt lätt att hitta i storlek shetland). Men, det jag fastnade på var att käkrenmmen verkade så kort. Redan på vanliga grimmor är käkremmen en av de saker som i mitt fall begränsar (ffa med vinterpäls), men den på fölgrimman var kortare än till de vanliga grimmorna.

Har provat hi-wiz-fur fairfieldgrimman i storlek ponny och den passade bra. Däremot fairfield honey var för liten i shetlandstorlek nån som vet hur den är i storlek ponny? Hööks Urbino är enligt recensioner dålig i kvalitee och går lätt sönder. Önskar mig ännu tips på grimma i passande storlek utan ludd? Nån som vet någon?

Liknande trådar

• Bygga lösdrift
  • Breda läder till dressyrsadeln
  • Shettisgrimma?
  • Förvarings fråga

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat