Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det någon som var inne och skrev i tråden utan att ändra? Det är ju svårt att bedömma de som inte var här. Rösterna på Lobelia där i början kändes ju ändå rätt rimliga efter det fio skrev.

Då menar jag efter det blev tydligt att niyama, eh, verkade säker på sin sak så att säga.

Jag tolkade det första av inläggen jag citerade som att du funderade på om Lobelia var ond eller inte genom att ta upp röstningen som något som skulle kunna betyda att hon var god.
Det kändes som du vände snabbt när flera påtalade att Lobelia inte hade något direkt val.
Därav min fundering kring om det första av inläggen jag citerade var menat att väldigt försiktigt kasta misstankar mot fio.

Nä teorin handlade ju inte om lobelia(däremot var jag ju tvungen att motivera varför jag trodde hon var ond när jag utgick från det i teorierna, reglerna säger ju att det måste vara med i samma inlägg( det är för övrigt väldigt omständigt @Paddington :p) så jag kan liksom inte utgå från att hon är ond utan att motivera varför) utan om hur de övriga ulvarna kan ha tänkas agera,.

Det ända jag skrivit om @fio är att jag tror hon är god.(för att jag tror att lobelia är ond för.. nä paddi jag tänker inte dra det igen:p) , så jag hade förstått dig bättre om du kallat det godförklaring.

@Niyama

Hm jag har funderat lite på @Habina , tror du verkligen hon skulle bete sig sådär om hon vore ond? Jag fårstår tanken och teorin men jag tycker nog habina brukar vara lite smidigare som ond? Det blir ju liksom upmmärksammat att hon är ovillig att rösta på Art, och ulvarna lär väl inte varit säkra på art? och att då ta den risken? Nä jag tror mer på att ulvarna är lite "vända kappan efter vinden" för att gömma sig i mängden.

Nä teorin handlade ju inte om lobelia(däremot var jag ju tvungen att motivera varför jag trodde hon var ond när jag utgick från det i teorierna, reglerna säger ju att det måste vara med i samma inlägg( det är för övrigt väldigt omständigt @Paddington :p) så jag kan liksom inte utgå från att hon är ond utan att motivera varför) utan om hur de övriga ulvarna kan ha tänkas agera,.

Det ända jag skrivit om @fio är att jag tror hon är god.(för att jag tror att lobelia är ond för.. nä paddi jag tänker inte dra det igen:p) , så jag hade förstått dig bättre om du kallat det godförklaring.

Vad måste vara i samma inlägg? Det är väl bara rösten och motiveringen?

Äh, glöm. Nu såg jag regeln, den hade jag missat. Man får väl skapa ett dokument och klistra in samma sak om igen varje gång man skriver om nån, men det verkar bli onödigt långa inlägg som bara blir jobbigare för alla?

Sambandscentralen i min verkliga ulvlek har tyvärr gått varm ikväll så jag har missat all drama men det verkar ju ha gått bra ändå! :p

Med facit i hand så var det bättre att få ut tjuven än en ulv men jag hade nog valt likadant ändå eftersom jag kände mig säkrare på @fio än @Niyama (Niyama har helt enkelt lurat mig fler gånger...).

Imorgon känns det väl dock som om @Lobelia är näste man till rakning? ;)

Om jag är kvar imorgon ska jag försöka sammanfatta lite av mina tankar och gå igenom leken lite bättre. Om ni inte tycker att jag har skrivit något.med.substans så är.det för att jag har jobbat och att jag gick på påskledighet för en timme sedan :)

@Niyama står i reglerna, Padi har till och med fetat det vilket nog var tur hade nog inte tänkt på det annars.

Regler
*Var snälla och trevlig mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier och teorin måste finnas i samma inlägg.
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på CaisaLundblad", BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier. Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.
*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.
*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!
*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

@Niyama står i reglerna, Padi har till och med fetat det vilket nog var tur hade nog inte tänkt på det annars.

När jag skummade igenom fick jag det till att röstmotiveringen måste vara i samma inlägg :o Men om jag lever imorgon får jag skapa ett worddokument för det som måste upprepas. Men vi kanske kan köra sånt som redan är skrivet men måste stå enligt reglerna i kursiv stil eller nåt? Kan bli så mycket man måste läsa dubbelt annars.

När jag skummade igenom fick jag det till att röstmotiveringen måste vara i samma inlägg :o Men om jag lever imorgon får jag skapa ett worddokument för det som måste upprepas. Men vi kanske kan köra sånt som redan är skrivet men måste stå enligt reglerna i kursiv stil eller nåt? Kan bli så mycket man måste läsa dubbelt annars.
Jag tycker excel funkar bättre ;)

Känns enklare att bara citera det som en skrivit tidigare, det borde ju vara ok. Jag tror regeln finns mest för att @Paddington ska slippa leta efter teorier blir ju enklare som LL om det står i samma inlägg, Om jag har rätt borde ett citat lösa problemet, vad säger du Paddi?

Känns enklare att bara citera det som en skrivit tidigare, det borde ju vara ok. Jag tror regeln finns mest för att @Paddington ska slippa leta efter teorier blir ju enklare som LL om det står i samma inlägg, Om jag har rätt borde ett citat lösa problemet, vad säger du Paddi?

Tänkte mest att det var jobbigt att leta upp sina egna inlägg, räcker med att leta upp andras.

Jag tror ju att jag kommer dö så måste få ur mig det här, annars kan jag inte sova :p

GA lutar åt goda hållet, pga vettiga teorier och att hon snabbt var med på min tanke om Art.

Cirkus, Habina och Mirtai är jag skeptisk till. Cirkus pga att hon verkade vilja rösta ut Lobelia först, men ändrade sig när hon verkade inse att det var skumt. Habina för att hon verkade fatta men inte riktigt ville hoppa på tåget och Mirtai pga rösttrasslet igår när hon blandade ihop saker, tycker hon känns skum men det gör hon iofs nästan alltid.

• Gilla
Reactions: fio
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 664
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 110
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 886
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka