Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om Art är god så skulle ju jag ryka rätt fort - så frågan är varför du hellre röstar på Lobelia.
Jag röstade hellre på Lobelia eftersom jag då trodde att du skulle kunna vara en god som missuppfattat något och både du och Artline skulle då kunna vara goda. Jag var helt enkelt inte övertygad om att du hade rätt.

Däremot att som ulv visa fram att en annan ulv gjort en blooper som ingen annan såg eller för all del hävda att en god gjort en, vi vet ju ännu inte säkert att Lobelia är ulv. Så som Fio gjorde det fick iaf mig att vara säkrare på att hon hade rätt.

OT

Herregud - har inte NattDL varit ännu ;)

jag har hunnit bada, äta lunch, fika och till och med tagit kort på det viktigaste i vårt lilla krypin - bara för att roa er med nånting..

11098334_862857880448493_1409948402_n.jpg

Har funderat på leken under natten och nu vill jag skriva ner lite tankar innan jag tar en tupplur (;))

Det skrämmer mig lite att Niyama litar blint på glömmer allt och inte verkar reflektera över den onda spionen.
Vad vore bättre än att låtsas vara god spion, följa en god spelare (som senare blir godförklarad när ondingen åker ut) och med det själv bli godförklarad? Är inte det drömläget för den onda spionen?
Jag vågar i alla fall inte lita på glömmerallt baserat på att hon följde Niyama snabbast, och är faktiskt lite förvånad över att Niyama inte verkar ha tänkt i de här banorna?

Hur tänker du kring det nu, @Niyama??

Intressant reflektion.
Men jag har nästan uppfattat det som tvärt om - att det är glömmerallt som litar på Niyama. I övrigt så håller jag med.

Jag röstade hellre på Lobelia eftersom jag då trodde att du skulle kunna vara en god som missuppfattat något och både du och Artline skulle då kunna vara goda. Jag var helt enkelt inte övertygad om att du hade rätt.

Däremot att som ulv visa fram att en annan ulv gjort en blooper som ingen annan såg eller för all del hävda att en god gjort en, vi vet ju ännu inte säkert att Lobelia är ulv. Så som Fio gjorde det fick iaf mig att vara säkrare på att hon hade rätt.

Precis min tanke! Förstår inte varför det skulle vara skumt. :)

Uppdatering

Tvillingarna Fred och George Weasley var upprymda och glada medan de nästlade sig igenom ett ovanligt tätt och högt buskage i Den Förbjudna Skogen. De hade lyckats smita förbi både en långnäsad Snape som patrullerat skolans korridorer i jakt på elever som inte var i sina elevhem (och ha en god anledning att dra av poäng från deras respektive hus... eller ge en åthutning om de var från Slytherin) samt överlistat Filch för att ta sig osedda ur skolan. Harry skulle bara veta hur lätt han har det med sin mantel!
Dementorer? Bah! De hade inte ens sett skymten av dem, och som odödliga ungdomar som kan med att använda trollkonster kändes de ändå inte som en tillräckligt stor anledning för att INTE samla in diverse örter och ingredienser till nya skämtprodukter. Fred hade speciellt i åtanke en slags manick som skulle lägga en färgbesvärjelse på användaren så att dennes kläder bytte färg för att ALDRIG matcha under en veckas tid! Eller en månad... Beroende på användarens tur såklart.

I ögonvrån fick Fred syn på pipört och kom på att hans förråd av pipörtsrötter var på väg att ta slut och man kunde ju aldrig veta när man skulle vara i behov av en stark sömndryck! För att komma åt dem fick han trycka sig ner genom buskaget som verkade vilja fastna och hålla tag i både kläder och hår. Han var vagt medveten om att George fortsatte genom buskaget men skulle såklart hinna ifatt honom när han var klar.

Plötsligt hör Fred hur George flämtar till i förvåning, och en röst han inte känner igen väser "Han har sett oss!", en andra röst följer tätt därpå "Avada kedavra!" och en vidrig grön blixt lyser för en sekund upp buskaget som Fred nu kämpar för att ta sig loss från. "George?!" ropar han förtvivlat och märker inte ens de rispor som de vassa kvistarna skär upp i hans hud i kampen för att ta sig fram till sin bror.
"George! George?!" men när han till slut tagit sig fri från de greppande grenarna är allt han möts av sin brors livlösa kropp och tomma ögon som stirrar upp på honom. Av dödsätarna syns inte längre några spår, och det enda som hörs i natten efter det är hur Fred ylar ut sin sorg i den mörka skogen...

Fio var George Weasley (tvilling)

Uppdatering

Tvillingarna Fred och George Weasley var upprymda och glada medan de nästlade sig igenom ett ovanligt tätt och högt buskage i Den Förbjudna Skogen. De hade lyckats smita förbi både en långnäsad Snape som patrullerat skolans korridorer i jakt på elever som inte var i sina elevhem (och ha en god anledning att dra av poäng från deras respektive hus... eller ge en åthutning om de var från Slytherin) samt överlistat Filch för att ta sig osedda ur skolan. Harry skulle bara veta hur lätt han har det med sin mantel!
Dementorer? Bah! De hade inte ens sett skymten av dem, och som odödliga ungdomar som kan med att använda trollkonster kändes de ändå inte som en tillräckligt stor anledning för att INTE samla in diverse örter och ingredienser till nya skämtprodukter. Fred hade speciellt i åtanke en slags manick som skulle lägga en färgbesvärjelse på användaren så att dennes kläder bytte färg för att ALDRIG matcha under en veckas tid! Eller en månad... Beroende på användarens tur såklart.

I ögonvrån fick Fred syn på pipört och kom på att hans förråd av pipörtsrötter var på väg att ta slut och man kunde ju aldrig veta när man skulle vara i behov av en stark sömndryck! För att komma åt dem fick han trycka sig ner genom buskaget som verkade vilja fastna och hålla tag i både kläder och hår. Han var vagt medveten om att George fortsatte genom buskaget men skulle såklart hinna ifatt honom när han var klar.

Plötsligt hör Fred hur George flämtar till i förvåning, och en röst han inte känner igen väser "Han har sett oss!", en andra röst följer tätt därpå "Avada kedavra!" och en vidrig grön blixt lyser för en sekund upp buskaget som Fred nu kämpar för att ta sig loss från. "George?!" ropar han förtvivlat och märker inte ens de rispor som de vassa kvistarna skär upp i hans hud i kampen för att ta sig fram till sin bror.
"George! George?!" men när han till slut tagit sig fri från de greppande grenarna är allt han möts av sin brors livlösa kropp och tomma ögon som stirrar upp på honom. Av dödsätarna syns inte längre några spår, och det enda som hörs i natten efter det är hur Fred ylar ut sin sorg i den mörka skogen...

Fio var George Weasley (tvilling)
:rage:
nedrans ulvar!
rip fio,:(

Tyvärr föga förvånande att de lyckades knipa en med viktig specialroll.

MEN fio har redan gjort en jätteviktig insats iom att hon sett bloopern från Lobelia

Jag ser ingen anledning till att INTE rösta på Lobelia idag och nu när det visar sig att fio verkligen är GOD så kan jag inte föreställa mig att det är något att tveka på - det finns ingen roll som kan tvinga till röstning på någon så förhäxad/förtrollad har hon inte varit.

cirkus röstar på Lobelia

intressant att läsa era teorier och tankar kring ev ondingar, men jag funderar på varför Lobelia inte diskuteras lika mycket längre. Jag tror ff att fio läste en blooper gjord av en ulv.
Fö är jag hysteriskt bakis idag och har lite svårt med koncentrationen idag. :wtf: Får nog skärpa mig om jag ska kunna bidra med nåt vettigt... :meh:

Ja det var ju troligt att fio var god efter gårdagens avslöjande om Lobelias blooper
Ingen större överraskning så sett...
Och iom att hon var tvilling så kan man ju avskriva att hon skulle siat Lobelia, ( errols brev dröjer ju en dag enl beskrivningen så kan inte ha hunnit fram som jag tolkar det iaf)
Så det framstår ju än mer att fio verkligen såg bloopern!

Jag tror att ulvarnas käk av fio är ett bevis på att hon är ett hot iom vad hon såg igår. Eftersom fio hamnade på påskbordet

Koppen röstar på Lobelia

intressant att läsa era teorier och tankar kring ev ondingar, men jag funderar på varför Lobelia inte diskuteras lika mycket längre. Jag tror ff att fio läste en blooper gjord av en ulv.
Fö är jag hysteriskt bakis idag och har lite svårt med koncentrationen idag. :wtf: Får nog skärpa mig om jag ska kunna bidra med nåt vettigt... :meh:
jag tror inte att Lobelia behöver diskuteras alls, rätt uppenbart vad hon har för roll, så inte mycket att spekulera i där!
Mycket mer intressant att försöka redan ut alla anda pusselbitar!

Lilltess röstar på lobelia

Jag väljer att lita på fio idag och tror att det hon sett är en riktig blooper. Plus att Lobelia inte gjort något för att försvara det. Igår såg det ju kört ut för henne så jag förstod att hon inte kämpade emot. Men som god skulle hon ha protesterat.

Äsch, ganska väntat kanske att de skulle ta den "godförklarade" som mest troligt inte hade skydd, men hade såklart ändå hoppats på att de skulle gå på en nit :cautious: Men vi får hoppas att fio kan få ut sina skarpa idéer via sin tvilling!

Om det var någon som hade tveksamheter så är det väl mer uppenbart än någonsin att det är Lobelia vi får sikta in oss på idag! (Eftersom fio som visade sig vara god sa att hon sett en blooper blablabla) Såvida det inte kommit fram info om någon viktigare ond roll såklart, mest troligt har vi ju även haft två sior i spel under natten. Och utöver vanliga ulvar så har vi ju Lucius som får en spionrad av sin son och Pettigrew som kan stoppa en lynch om jag förstår det rätt? Och såklart onda spionen.

Fråga till LL @CaisaLundblad , syns ulvarna med specialförmågor (spionlänk, fallen ängel) endast som ulvar i sior eller avslöjas "hela" rollen?

Senast ändrad:
Den fallna ängeln framgår i sior, Lucius Malfoy gör det inte då hans roll egentligen är vanlig ulv men vi valde att ge lyan möjlighet till en spionrad med "en twist" att det är via länk mellan far och son Malfoy.

Huruvida en spion som sias är god eller ond framgår också.

Jag tror som Gabby_ossi att de käkade fio för att hon var den godförklarade som mest troligt inte hade skydd - Lilltess är jag säker på var skyddad. Eventuellt så trodde de att fio var Ron och hade siat Lobelia och på så vis var ett hot - men hon bör inte ha setts som ett hot bara för att hon avslöjade bloopern.

Jag ska försöka gå igenom leken om WiFit funkar och se vilka funderingar som det väcker - jag tycker det vore dumt om alla bara röstar på Lobelia och sen inte kommer med mer teorier runt resten.

(ja, jag har lite extra trist - sambon är och dyker och dottern har åkt hem och jobbar - de har ju pizzanight imorgon så det ska förberedas en massa - så jag har ingen att leka med förutom er)

På ulvometern!

Först och främst så tror jag att Lobelia är ulv - men jag tror att även LenaH är ulv - på detta inlägg så får jag helt klart intrycket att Lilltess har siat henne - hon vågar lita på Niyama men säger klart och tydligt att hon vill kunna sia någon inatt OCKSÅ i samma inlägg där hon talar om LenaH som skum och att en röst på henne i detta läget gör ingen skillnad - så i min bok är LenaH ulv eller iallafall siad som ond på något vis.

Lilltess röstar på artline

Jag tycker att LenaH har försvarat sig lite halvkasst idag och jag tycker att något är skumt när hon är med i två strömmar i rad. Min erfarenhet av henne är lite mer eget tänk och inte följa så mycket. En röst på henne skulle inte göra någon skillnad idag så därför väljer jag ikväll att följa Niyama med att artline kan vara ond utanför lyan. Jag tror att hon vet något eftersom hon är så säker. Jag skulle vilja kunna sia någon inatt också och tycker därför att det är viktigt att få ut tjuven.

På ulvometern!

Först och främst så tror jag att Lobelia är ulv - men jag tror att även LenaH är ulv - på detta inlägg så får jag helt klart intrycket att Lilltess har siat henne - hon vågar lita på Niyama men säger klart och tydligt att hon vill kunna sia någon inatt OCKSÅ i samma inlägg där hon talar om LenaH som skum och att en röst på henne i detta läget gör ingen skillnad - så i min bok är LenaH ulv eller iallafall siad som ond på något vis.

Lilltess röstar på artline

Jag tycker att LenaH har försvarat sig lite halvkasst idag och jag tycker att något är skumt när hon är med i två strömmar i rad. Min erfarenhet av henne är lite mer eget tänk och inte följa så mycket. En röst på henne skulle inte göra någon skillnad idag så därför väljer jag ikväll att följa Niyama med att artline kan vara ond utanför lyan. Jag tror att hon vet något eftersom hon är så säker. Jag skulle vilja kunna sia någon inatt också och tycker därför att det är viktigt att få ut tjuven.

På ulvometern!

bra påpekat Cirkus!
Det har ju varit ganska förvirrat igår om LenaH och hon var siad (eller inte) och vilken sida man i så fall skulle sätta henne på!
Jag tycker man kunnat utläsa en viss frustration hos Lilltess att inte kunna vara mer precis i sina inlägg pga hintningregeln.
Tror som du, det verkar som LenaH är på onda sidan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 666
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 116
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka