Du har rätt!
Jag trodde han hade ett beskydd en gång, men så var det inte
Enda gången det hade varit bra att ha fel! Hade ju varit perfekt om Ron hade haft ett eget beskydd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har rätt!
Jag trodde han hade ett beskydd en gång, men så var det inte
Jag röstade hellre på Lobelia eftersom jag då trodde att du skulle kunna vara en god som missuppfattat något och både du och Artline skulle då kunna vara goda. Jag var helt enkelt inte övertygad om att du hade rätt.Om Art är god så skulle ju jag ryka rätt fort - så frågan är varför du hellre röstar på Lobelia.
Har funderat på leken under natten och nu vill jag skriva ner lite tankar innan jag tar en tupplur ()
Det skrämmer mig lite att Niyama litar blint på glömmer allt och inte verkar reflektera över den onda spionen.
Vad vore bättre än att låtsas vara god spion, följa en god spelare (som senare blir godförklarad när ondingen åker ut) och med det själv bli godförklarad? Är inte det drömläget för den onda spionen?
Jag vågar i alla fall inte lita på glömmerallt baserat på att hon följde Niyama snabbast, och är faktiskt lite förvånad över att Niyama inte verkar ha tänkt i de här banorna?
Hur tänker du kring det nu, @Niyama??
Jag röstade hellre på Lobelia eftersom jag då trodde att du skulle kunna vara en god som missuppfattat något och både du och Artline skulle då kunna vara goda. Jag var helt enkelt inte övertygad om att du hade rätt.
Däremot att som ulv visa fram att en annan ulv gjort en blooper som ingen annan såg eller för all del hävda att en god gjort en, vi vet ju ännu inte säkert att Lobelia är ulv. Så som Fio gjorde det fick iaf mig att vara säkrare på att hon hade rätt.
Uppdatering
Tvillingarna Fred och George Weasley var upprymda och glada medan de nästlade sig igenom ett ovanligt tätt och högt buskage i Den Förbjudna Skogen. De hade lyckats smita förbi både en långnäsad Snape som patrullerat skolans korridorer i jakt på elever som inte var i sina elevhem (och ha en god anledning att dra av poäng från deras respektive hus... eller ge en åthutning om de var från Slytherin) samt överlistat Filch för att ta sig osedda ur skolan. Harry skulle bara veta hur lätt han har det med sin mantel!
Dementorer? Bah! De hade inte ens sett skymten av dem, och som odödliga ungdomar som kan med att använda trollkonster kändes de ändå inte som en tillräckligt stor anledning för att INTE samla in diverse örter och ingredienser till nya skämtprodukter. Fred hade speciellt i åtanke en slags manick som skulle lägga en färgbesvärjelse på användaren så att dennes kläder bytte färg för att ALDRIG matcha under en veckas tid! Eller en månad... Beroende på användarens tur såklart.
I ögonvrån fick Fred syn på pipört och kom på att hans förråd av pipörtsrötter var på väg att ta slut och man kunde ju aldrig veta när man skulle vara i behov av en stark sömndryck! För att komma åt dem fick han trycka sig ner genom buskaget som verkade vilja fastna och hålla tag i både kläder och hår. Han var vagt medveten om att George fortsatte genom buskaget men skulle såklart hinna ifatt honom när han var klar.
Plötsligt hör Fred hur George flämtar till i förvåning, och en röst han inte känner igen väser "Han har sett oss!", en andra röst följer tätt därpå "Avada kedavra!" och en vidrig grön blixt lyser för en sekund upp buskaget som Fred nu kämpar för att ta sig loss från. "George?!" ropar han förtvivlat och märker inte ens de rispor som de vassa kvistarna skär upp i hans hud i kampen för att ta sig fram till sin bror.
"George! George?!" men när han till slut tagit sig fri från de greppande grenarna är allt han möts av sin brors livlösa kropp och tomma ögon som stirrar upp på honom. Av dödsätarna syns inte längre några spår, och det enda som hörs i natten efter det är hur Fred ylar ut sin sorg i den mörka skogen...
Fio var George Weasley (tvilling)
jag tror inte att Lobelia behöver diskuteras alls, rätt uppenbart vad hon har för roll, så inte mycket att spekulera i där!intressant att läsa era teorier och tankar kring ev ondingar, men jag funderar på varför Lobelia inte diskuteras lika mycket längre. Jag tror ff att fio läste en blooper gjord av en ulv.
Fö är jag hysteriskt bakis idag och har lite svårt med koncentrationen idag.Får nog skärpa mig om jag ska kunna bidra med nåt vettigt...
![]()
Lilltess röstar på artline
Jag tycker att LenaH har försvarat sig lite halvkasst idag och jag tycker att något är skumt när hon är med i två strömmar i rad. Min erfarenhet av henne är lite mer eget tänk och inte följa så mycket. En röst på henne skulle inte göra någon skillnad idag så därför väljer jag ikväll att följa Niyama med att artline kan vara ond utanför lyan. Jag tror att hon vet något eftersom hon är så säker. Jag skulle vilja kunna sia någon inatt också och tycker därför att det är viktigt att få ut tjuven.
Lilltess röstar på artline
Jag tycker att LenaH har försvarat sig lite halvkasst idag och jag tycker att något är skumt när hon är med i två strömmar i rad. Min erfarenhet av henne är lite mer eget tänk och inte följa så mycket. En röst på henne skulle inte göra någon skillnad idag så därför väljer jag ikväll att följa Niyama med att artline kan vara ond utanför lyan. Jag tror att hon vet något eftersom hon är så säker. Jag skulle vilja kunna sia någon inatt också och tycker därför att det är viktigt att få ut tjuven.
bra påpekat Cirkus!På ulvometern!
Först och främst så tror jag att Lobelia är ulv - men jag tror att även LenaH är ulv - på detta inlägg så får jag helt klart intrycket att Lilltess har siat henne - hon vågar lita på Niyama men säger klart och tydligt att hon vill kunna sia någon inatt OCKSÅ i samma inlägg där hon talar om LenaH som skum och att en röst på henne i detta läget gör ingen skillnad - så i min bok är LenaH ulv eller iallafall siad som ond på något vis.