Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

Trolldomsministeriet är en statlig organisation och den plats där den politiska makten och även de statliga förvaltningarna återfinns. Det är ministeriet som skriver lagar och även har den dömande makten. Enligt Hagrid är ministeriets viktigaste uppgift att se till att mugglarna inte inser att det finns häxor och trollkarlar.

Hon hade normalt sin arbetsplats på första våningen i Trolldomsministeriets lokaler, men den senaste tiden hade tankarna på Hogwarts och möjligheten att få in en fot där fått fäste i hennes inre och hon såg sig oftare och oftare uppehålla sig i dess närhet.

Tänk vilken vacker rosa fjäder i hennes hatt det skulle bli om hon kunde ta sig in på skolan. Hon visste precis vilka förändringar hon skulle genomföra. Först skulle smutskallar bannlysas, föreningar upplösas och alla lektioner skulle utföras teoretiskt framöver. Tänkt vad underbart med tysta, väluppfostrade elever som sitter raka i ryggen och uppradade som små ljus utan att ett ljud hörs. Nja, ljudet av en gåsfjäderpenna mot papper är det enda som hörs tillsammans med klockans tickande…

En dag vågar hon sig lite för nära en av ingångarna och hennes smygande upptäcks. En dementor är strax över henne och här hjälper varken hennes genomträngande blick, hennes isvassa röst eller hennes vassa penna...

Artline var Dolores Umbridge (ficktjuv)

Senast ändrad:
DL 1
18:17 Lobelia röstar på
Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara

20:47 Niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20:55 Artline röstar på Niyama
21:04
Lilltess röstar på Niyama
21:06 Mirtai ändrar röst till Klara

21:07 LenaH röstar på Artline
21:08 Koppen röstar på cirkus
21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på
Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till Lilltess
21:25 Snurrfian röstar på Lilltess
21:26 Hjartagna röstar på Mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till
Lilltess
(21:28 Mirtai röstar på Klara)
21:30 Habina röstar på Mirtai
21:30 quarter4ever röstar på
Lilltess
21:44 bollen_ röstar på Artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia

08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline

17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen_ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline
20:24 Idahoe röstar på Lobelia
20:42 Hjartagna röstar på Lobelia
20:49 Lobelia röstar på Artline
21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline
21:15 cirkus ändrar röst till Artline
21:24 FiaM ändrar röst till Artline
21:28 Mirtai röstar på Artline

Jag tror jag dör inatt :down:

Finns väl tyvärr viss risk för det...

Angående röstningen begriper jag just nu ingenting, jag menar om @Lobelia är ulv varför röstade hon då på Art? Trodde ulvarna någon annan var tjuv, eller ville de inte ha kvar tjuven? Vad säger det om övrigas röster? Om Lobelia är ulv och röstade på art så verkar inte ulvarna försökt rädda Art? Eller så försökte de rädda lobelia, eller så är inte lobelia ulv men då blir @fio s beteende jättekonstigt så jag tror lobelia är ulv ändå. (någon kanske borde sia henne?) , Men vad betyder då hennes röst på Art? :banghead: Jag lutar åt att Lobelia är ulv och att ulvarna inte trodde Art var tjuven, men jag får inte riktigt ihop det med rössterna :banghead: Ska nog gå tillbaka till första röstningen igen och titta på den i kombination med den här.

Jag är förvirrad.:arghh:

Angående röstningen begriper jag just nu ingenting, jag menar om @Lobelia är ulv varför röstade hon då på Art? Trodde ulvarna någon annan var tjuv, eller ville de inte ha kvar tjuven? Vad säger det om övrigas röster? Om Lobelia är ulv och röstade på art så verkar inte ulvarna försökt rädda Art? Eller så försökte de rädda lobelia, eller så är inte lobelia ulv men då blir @fio s beteende jättekonstigt så jag tror lobelia är ulv ändå. (någon kanske borde sia henne?) , Men vad betyder då hennes röst på Art? :banghead: Jag lutar åt att Lobelia är ulv och att ulvarna inte trodde Art var tjuven, men jag får inte riktigt ihop det med rössterna :banghead: Ska nog gå tillbaka till första röstningen igen och titta på den i kombination med den här.

Om Lobelia inte skulle ha röstat på Art så skulle det ju vara uppenbart att hon inte ville rädda sig själv först och främst = tyder på ulv och även att övriga ulvar försökte rädda kvar Art.

DL 1
18:17 Lobelia röstar på
Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara

20:47 Niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20:55 Artline röstar på Niyama
21:04
Lilltess röstar på Niyama
21:06 Mirtai ändrar röst till Klara

21:07 LenaH röstar på Artline
21:08 Koppen röstar på cirkus
21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på
Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till Lilltess
21:25 Snurrfian röstar på Lilltess
21:26 Hjartagna röstar på Mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till
Lilltess
(21:28 Mirtai röstar på Klara)
21:30 Habina röstar på Mirtai
21:30 quarter4ever röstar på
Lilltess
21:44 bollen_ röstar på Artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia

08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline

17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen_ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline
20:24 Idahoe röstar på Lobelia
20:42 Hjartagna röstar på Lobelia
20:49 Lobelia röstar på Artline
21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline
21:15 cirkus ändrar röst till Artline
21:24 FiaM ändrar röst till Artline
21:28 Mirtai röstar på Artline
Habina, Idahoe och Hjartagna ligger lite illa till i statistiken, tycker jag. De lägger sena röster på Lobelia efter det att teorin kring Artline har tagits upp...

Jag tror ju att Lobelia är ond baserat på fios observationer, men för lyan är det ju bättre att offra en ulv än en ond utanför - därför är jag skeptisk till de som röstar på Lobelia sent.

Sedan kan det ju så klart gömma sig en onding i början också...

Nja, vad skulle hon annars ha röstat på? Hade hon röstat på sig själv hade det ju varit bekräftelse att de ville rädda kvar Artline och då hade många väl ändrat röst fortare än kvickt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 664
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 110
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 886
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022