Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Habina, Idahoe och Hjartagna ligger lite illa till i statistiken, tycker jag. De lägger sena röster på Lobelia efter det att teorin kring Artline har tagits upp...

Jag tror ju att Lobelia är ond baserat på fios observationer, men för lyan är det ju bättre att offra en ulv än en ond utanför - därför är jag skeptisk till de som röstar på Lobelia sent.

Sedan kan det ju så klart gömma sig en onding i början också...

I vanliga fall är det ju inte bättre för lyan att offra en utanför men just nu så hade det helt klart gynnat onda om de hade kunnat sno Lilltess sia. Och Lobelia ändå verkade körd. Håller med om Habina, Ida har jag för mig kan göra lite (i mina ögon) konstiga val och Hjarta har jag noll koll på. Men Habina verkar skum.

Finns väl tyvärr viss risk för det...

Angående röstningen begriper jag just nu ingenting, jag menar om @Lobelia är ulv varför röstade hon då på Art? Trodde ulvarna någon annan var tjuv, eller ville de inte ha kvar tjuven? Vad säger det om övrigas röster? Om Lobelia är ulv och röstade på art så verkar inte ulvarna försökt rädda Art? Eller så försökte de rädda lobelia, eller så är inte lobelia ulv men då blir @fio s beteende jättekonstigt så jag tror lobelia är ulv ändå. (någon kanske borde sia henne?) , Men vad betyder då hennes röst på Art? :banghead: Jag lutar åt att Lobelia är ulv och att ulvarna inte trodde Art var tjuven, men jag får inte riktigt ihop det med rössterna :banghead: Ska nog gå tillbaka till första röstningen igen och titta på den i kombination med den här.

Jag är förvirrad.:arghh:
Håller med Niyama och Gabby, ser inte att hon hade något annat alternativ.

Habina, Idahoe och Hjartagna ligger lite illa till i statistiken, tycker jag. De lägger sena röster på Lobelia efter det att teorin kring Artline har tagits upp...

Jag tror ju att Lobelia är ond baserat på fios observationer, men för lyan är det ju bättre att offra en ulv än en ond utanför - därför är jag skeptisk till de som röstar på Lobelia sent.

Håller med speciellt med tanke på att de har den fallna ängeln i lyan som kan rädda en ulv från lynch. Nu tror jag inte att de skulle "slösa" det på en som är så misstänkt som Lobelia men chansen finns.

Fast jag hoppas ändå att jag klargjorde varför jag röstade som jag gjorde i diskussionen med niyama. :)

Jag reagerar lite på Q som sade att kunna tänka sig att ändra röst men lät det bli lottning ist. För det blev det väl? Om inga nära. Specialgrwjer kom i mellan vill säga.

Det är tidernas mest förvirrande lek, jag trodde jag var dömd till döden av mina vänner och så verkar det som Niyama är tvärsäker på den onda tjuven. Tjuven var ett kap att få ut just nu, hon hade kunnat ställa till med en sattyg.

Om Lobelia inte skulle ha röstat på Art så skulle det ju vara uppenbart att hon inte ville rädda sig själv först och främst = tyder på ulv och även att övriga ulvar försökte rädda kvar Art.

Ja det är ju klart förstås, dock tror jag ulvarna förstod att det var ganska körd för Art, Så det skulle inte förvånna mig om någon ulv petade in en "alibiröst". Oavsett borde lobelia vara ulv och om hon är det så borde fio vara god eftersom hon rikta uppmärkammheten mot lobelia. Du tror jag är god, iomed din teori och röst på art, du verkade trygg i din teori det var därför jag följde dig och du hade ju rätt. Lilltess vet vi ju är god så det känns som att det finns lite att bygga på nu när jag ska kolla på dag 1 röstningen igen.

Här kommer lite mer funderingar...

Mirtai är ännu en som har varit lite skum, främst på grund av strulet med vem hon skulle rösta på igår. Frågan är ju vad det står för, stressad god med för många bollar i luften eller nonchalant ond? Ingen aning och just nu känns det som att det kan vänta någon dag till. Avvaktar lite även med Mirtai.

Snurrfian skriver inget som jag reagerar över. Funderar lite över vem Lilltess kan ha siat och vad det hon betyder. Det här tycker jag inte säger något om Snurrfian.

Lilltess behöver ju ingen fundera på vilken sida hon står på utan nu är det ju snarast så att man letar i hennes inlägg för att försöka lista ut vem hon har siat och vad det kan ha gett… Om jag tolkar henne rätt så har hon siat någon av dem som röstade på henne igår och som idag har hakat på mot Lobelia, det borde innebära att det är Idahoe, quater4ever, LenaH eller Snurrfian. Hon skriver även att hon är misstänksam mot personen vilket borde innebära att den inte är siad som god? Övriga som röstade på Lilltess igår är Lobelia och glömmerallt så hon kan ju även mena någon av dem?

Koppen är än så länge ganska anonym i mina ögon.

cirkus vänder, vrider, funderar och ifrågasätter, kort sagt verkar hon leta och med tanke på dagens lynch så vågar jag nästan hoppas att det är onda hon letar efter. Jag tror inte att hon som ond skulle ändra rösten så sent men vågar inte godförklara henne till 100 % än då hon är tillräckligt lurig och rutinerad för att kunna luras. :nailbiting:

Har badat vovve så jag försvann ett tag, men såg att vi fick ut tjuven! Bra @Niyama :bow: i och med att det var du som väckte den tanken så tror jag att du är god.
Och jag håller med @glömmerallt att fio borde vara god och Lobelia ulv för annars borde inte fio dragit upp lobelias blooper så att säga.
Habina funderar jag lite över..måste gå tillbaka och läsa lite.

Finns väl tyvärr viss risk för det...

Angående röstningen begriper jag just nu ingenting, jag menar om @Lobelia är ulv varför röstade hon då på Art? Trodde ulvarna någon annan var tjuv, eller ville de inte ha kvar tjuven? Vad säger det om övrigas röster? Om Lobelia är ulv och röstade på art så verkar inte ulvarna försökt rädda Art? Eller så försökte de rädda lobelia, eller så är inte lobelia ulv men då blir @fio s beteende jättekonstigt så jag tror lobelia är ulv ändå. (någon kanske borde sia henne?) , Men vad betyder då hennes röst på Art? :banghead: Jag lutar åt att Lobelia är ulv och att ulvarna inte trodde Art var tjuven, men jag får inte riktigt ihop det med rössterna :banghead: Ska nog gå tillbaka till första röstningen igen och titta på den i kombination med den här.

Jag är förvirrad.:arghh:

Ja det är ju klart förstås, dock tror jag ulvarna förstod att det var ganska körd för Art, Så det skulle inte förvånna mig om någon ulv petade in en "alibiröst". Oavsett borde lobelia vara ulv och om hon är det så borde fio vara god eftersom hon rikta uppmärkammheten mot lobelia. Du tror jag är god, iomed din teori och röst på art, du verkade trygg i din teori det var därför jag följde dig och du hade ju rätt. Lilltess vet vi ju är god så det känns som att det finns lite att bygga på nu när jag ska kolla på dag 1 röstningen igen.

Jag reagerar lite på dina inlägg här.
Det känns lite som att du ville kasta ut misstankar/idéer om att Lobelia kanske inte är ond, men när du får svar på det så ändrar du dig och håller med.
Kan inte sätta fingret på det, men jag tycker du känns skum.
Och din röständring igår hjälper inte mot den känslan :p

Här kommer lite mer funderingar...

Mirtai är ännu en som har varit lite skum, främst på grund av strulet med vem hon skulle rösta på igår. Frågan är ju vad det står för, stressad god med för många bollar i luften eller nonchalant ond? Ingen aning och just nu känns det som att det kan vänta någon dag till. Avvaktar lite även med Mirtai.

Snurrfian skriver inget som jag reagerar över. Funderar lite över vem Lilltess kan ha siat och vad det hon betyder. Det här tycker jag inte säger något om Snurrfian.

Lilltess behöver ju ingen fundera på vilken sida hon står på utan nu är det ju snarast så att man letar i hennes inlägg för att försöka lista ut vem hon har siat och vad det kan ha gett… Om jag tolkar henne rätt så har hon siat någon av dem som röstade på henne igår och som idag har hakat på mot Lobelia, det borde innebära att det är Idahoe, quater4ever, LenaH eller Snurrfian. Hon skriver även att hon är misstänksam mot personen vilket borde innebära att den inte är siad som god? Övriga som röstade på Lilltess igår är Lobelia och glömmerallt så hon kan ju även mena någon av dem?

Koppen är än så länge ganska anonym i mina ögon.

cirkus vänder, vrider, funderar och ifrågasätter, kort sagt verkar hon leta och med tanke på dagens lynch så vågar jag nästan hoppas att det är onda hon letar efter. Jag tror inte att hon som ond skulle ändra rösten så sent men vågar inte godförklara henne till 100 % än då hon är tillräckligt lurig och rutinerad för att kunna luras. :nailbiting:

Avvaktar även med Mirtai? Hon är den första du skriver om, vem mer avvaktar du med? Jag hänger inte med... :)

Jag reagerar lite på dina inlägg här.
Det känns lite som att du ville kasta ut misstankar/idéer om att Lobelia kanske inte är ond, men när du får svar på det så ändrar du dig och håller med.
Kan inte sätta fingret på det, men jag tycker du känns skum.
Och din röständring igår hjälper inte mot den känslan :p

Hur tänker du nu? Jag utgår ju från att hon är ond i teorierna(vilket behöver motiveras enligt reglerna och bara "fio säger så" blir ju lite tunt om jag inte komleterar med någon ting antingen teori mot lobelia eller varför jag tror på fio).

Röständringen igår förstår jag att du regerade på, jag borde ha läst klart allt innan jag röstade.

Med tanke på dagens röstning överväger jag att sätta cirkus och FiaM på den goda sidan. (pga ändringarna de gjorde)
Även Mirtais röst talar för att hon skulle kunna vara god, med tanke på att den är avgörande för lynchen...

Men det är ju inte omöjligt att en ond har smugit sig in för att skaffa alibi...

Avvaktar även med Mirtai? Hon är den första du skriver om, vem mer avvaktar du med? Jag hänger inte med... :)

Jag syftar på de som jag funderat kring tidigare idag, där finns det ett par som jag avvaktar med. Tänkte inte på att det blev otydligt när det postas i omgångar, jag håller på och skriver ner tankarna i ett Word-dokument och då hamnar alla efter varandra. :)

Några funderingar om vissa så här långt, jag har gått efter inläggsstatistiken och börjat med de med minst antal inlägg och jobbar mig sakta uppåt... ;) Det tar längre och längre tid att gå igenom... :angel:

Gabby_Ossi har än så länge inte haft mycket att säga i leken. Av det hon har skrivit i dagsläget finns det inget som talar om vilken sida hon spelar för utan det är mest konstateranden av vad som har hänt.

Idahoe har inte heller gjort så många inlägg än. Var en av de som röstade på Lilltess igår men jag vet inte hur mycket det betyder egentligen, motiveringen var kanske inte den bästa men det var å andra sidan inte min heller… Uttalar misstankar mot Blacksmithfarm får titta närmare på det.

fio tror jag fick alla att vakna till lite med sitt inlägg om Lobelia i morse. Jag håller med om det som andra har skrivit, jag tror inte att fio som ond skulle skriva ett sådant inlägg där någon i lyan pekas ut på det sättet. När det gäller inlägget i fråga så tror jag att jag kan ha sett det med när jag läste igenom tråden igår men när jag skulle gå tillbaka och läsa om det så var det borta och då började jag fundera på om jag läst fel eller drömt. Just nu gör det här att jag, försiktigt, vill sätta fio åt det godare hållet då jag inte tror att en ond vågar sticka ut på det sättet.

Hjartagna har inte heller lämnat något större avtryck i leken än så länge och är därför svår att placera, avvaktar och ser vad som kommer härifrån.

bollen_ är ännu en som inte har kommit med så mycket än så jag avvaktar även här.

Lobelia, lade första rösten på Lilltess igår med en i mina ögon konstig motivering då hon tyckte att det var skumt att Lilltess missat väggen inte en utan två gånger. I själva verket var det Habina som skrev att hon behövde tre försök för att komma igenom väggen vilket Lobelia även nämnde i sitt teoriinlägg. Detta i kombination med det inlägg som tydligen både fio och jag tror oss ha sett gör henne väldigt misstänkt i mina ögon.

Artline har fångat Niyamas och glömmerallts uppmärksamhet. Jag kan hålla med om att hon har spelat lite konstigt än så länge. Eftersom både Niyama och glömmerallt är skickliga spelare gör det här att jag kommer att hålla ögonen öppna.

Med tanke på dagens röstning överväger jag att sätta cirkus och FiaM på den goda sidan. (pga ändringarna de gjorde)
Även Mirtais röst talar för att hon skulle kunna vara god, med tanke på att den är avgörande för lynchen...

Men det är ju inte omöjligt att en ond har smugit sig in för att skaffa alibi...

Fast Cirkus tror jag mycket väl kan ha gjort ändringen för att jag påpekade att hennes spel var skumt.

Hur tänker du nu? Jag utgår ju från att hon är ond i teorierna(vilket behöver motiveras enligt reglerna och bara "fio säger så" blir ju lite tunt om jag inte komleterar med någon ting antingen teori mot lobelia eller varför jag tror på fio).

Röständringen igår förstår jag att du regerade på, jag borde ha läst klart allt innan jag röstade.
Jag tolkade det första av inläggen jag citerade som att du funderade på om Lobelia var ond eller inte genom att ta upp röstningen som något som skulle kunna betyda att hon var god.
Det kändes som du vände snabbt när flera påtalade att Lobelia inte hade något direkt val.
Därav min fundering kring om det första av inläggen jag citerade var menat att väldigt försiktigt kasta misstankar mot fio.

Jag syftar på de som jag funderat kring tidigare idag, där finns det ett par som jag avvaktar med. Tänkte inte på att det blev otydligt när det postas i omgångar, jag håller på och skriver ner tankarna i ett Word-dokument och då hamnar alla efter varandra. :)
Oki
Fast Cirkus tror jag mycket väl kan ha gjort ändringen för att jag påpekade att hennes spel var skumt.
Hm, får fundera på det...

Nu måste jag åka till jobbet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 664
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 110
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 886
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka