Häst föll på isen – fick avlivas

För några veckor sedan var jag ute och red på min fullbroddade häst som även har snösulor. Helt plötsligt blev hon som bambi på hal is. Nej hon hade inga styltor utan hon trampade i snö som låg ovanpå is. Broddarna gick ner i snön men inte i isen. När då snön började röra sig på isen så följde ju hon självklart med. Det var otroligt otäckt men gick bra. Jag antar att jag för att vara en ansvarsfull hästägare skulle haft någon typ av röntgensyn så jag sett att det riskerade att gå åt helvete.
 
Kanske för att det är hyfsat faktiskt ovanligt att hästar går omkull med snösulor och bra broddar.
Jag vet inte var du bor. Men jag bor i närheten av där olyckan skedde. Jag har inte snösulor på min häst. Vi har knappt haft snö i år. När snön kommer av och till, och där emellan lera, så är det inte alltid man tänker att det precis är snösulor man vill sätta på i en hel skoperiod.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En äldre häst tog sig på söndagen ut ur sin hage och ut på en närliggande is, där den halkade och skadade sig illa.
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: MayGrace
·
  • Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp