Häst-/ryttarprodukterna vi saknar

Sv: Häst-/ryttarprodukterna vi saknar

Jag smörade ordentligt för min hovslagare igår, jag skruvade i broddarna åt honom innan han skulle rikta skorna ;) :D
Han blir så mkt gladare då, och sen ska man bjuda på kaffe också, brukar bli en bättre faktura då :D:D:D

kl

Ett teleskop ridspö som får plats i jackfickan eller som kan hänga på vojlocken som man bara kan ta fram och dra ut när man behöver det om hästen t ex fjantar för att gå förbi något.

Jag brukar köra "bryta av kvist" i de lägena (nåja, min häst är lat i början och slutet av turen, ingen av oss gillar skritt ;)) men fy så smart!

KL

Plockar upp den här smarta tråden. :D

Det finns en sak som jag verkligen saknar. Tyglar i FULL-storlek fast med samma hakar som man ofta ser på islandstyglar. Så himla smidigt att bara knäppa av och på tyglarna i tränset!
Jag hittade ett par sådana tyglar i en second hand-butik med hästprylar men det är dessvärre dem enda jag sett hittills. =(

Haha om du har ett par du inte vill ha får du gärna skicka över ;)

eller så köper du de tyglarna som du vill ha och sätter på sådana hakar

Har satt sådana hakar på alla tyglar vi använder.... :love:

Finns att köpa hos alla som säljer westerngrejor också.....

Är superbra och fungerar till alla bett utom viss jaktstänger, dom som har skåror på D-ringen som man sätter tyglarna i........

Jag har satt på egna, men inte såna hakar som TAphoto visade, för de tycker jag skramlar så. Jag har såna som man "snäpper" på.

Syns inte så bra på bilden, men du förstår kanske vilka jag menar.
hakar.JPG

De till höger.

De jag har sitter tyngdpunkten framtill i bågen, istället för i botten som det blir på de andra hakarna.

Jag saknar ett par tyglar som fanns på hööks för några år sen.
Jag vet inte vad det är för "fyllning" men det är jättetunt och mjukt skinn runt om tyglarna. Gissar att det är typ bomull eller något annat mjukt i, för det är lite svikt om man trycker på dem.
Inga stroppar!

Hittar de inte längre och hittar inga som har liknande heller. De är underbara! :love:

Hmm, drömmer mig 15 år tillbaka. Blev av med min KYRA jacka vid inbrott i bilen.
Saknar den fortfarande och undrar ibland vad den blev av........

/B

Va? Jag blev också av med min högt älskade kyra jacka vid inbrott i bilen och brukar också ibland fundera vad som hände med den... det var några år sen nu, haha :laugh:

jag har ett par sådana som du kan få köpa ;)

de kommer dock inte från hööks utan från.. ja vad de nu heter, ett ställe som håller på mycket med läder och är rätt kända...
de är i super kvalité och JÄTTE mjuka :)

Jag vill ha megavarma ridvantar som inte är tjocka och som inte går sönder på pekfingrarna efter några gångers användning.

Och så vill jag ha ett regnställ som tål att användas i timmar, smidigt att röra sig i, andas, fungerar att använda även på sommaren utan att man svettas ihjäl och inte prasslar.

Jag skulle vilja ha ett par ridstövlar/skor där man bara kunde skruva fast sporren så att man slapp detta krångel med att ta av och på samt att de inte ligger kvar på plats under ridningen

Det finns! Men dock är stövlarna ganska fula imho... Kommer dessvärre inte på vilket företag som tillverkar dem.

Cavallo har en variant, kolla deras hemsida. Det heter "Smart Clix" tror jag. :D

Jag vill ha ett snyggt lila dressyrschabrak med bra passform och kvalite, helst med små rutor, gillar mias schabraken men deras lila är för ljust och det går inte att specialbeställa mörkare därifrån.

Har sökt runt hela nätet men inte hittat någonstans där de säljer snygga lila schabrak med bra kvalite.

Någon som vet vart man kan hitta?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 374
Senast: lilsan
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10... 2
Svar
20
· Visningar
3 600
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 049
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka