Sv: Häst-/ryttarprodukterna vi saknar
Kul tråd!
Hehe North66 har faktiskt rid inriktade kläder i funktionsmaterial som gore-tex etc

Och så finns det ju bra softshell ridbyxor från Pikeur och flera andra, men jag håller med om att det inte finns nog dock av dom!
KL
Ooooh bra idé om larmet!
Och broddar är ju bara galet att det inte finns nåt bättre....Jag antar att dom inte skulle sitta på bra nog tyvärr men annars hade ju typ som sånna här brodd-strap-ons som man har på skor varit smidigare att bara sätta på runt hoven. (men hästar är ju så tunga så som sagt, antar att dom går sönder och flyttar sig för mcyekt etc. etc. etc....men det måste ju finnas nåt bättre...)
Tål att funderas på...
Jag saknar lite bättre design på småsakerna på tex. transporter och stall. Typ bommar och hakar osv. är ofta (men inte alltid) idiotiskt designade med många sätt att fastna för en häst med grimma.
Även jobbiga att ändra på osv. och det är inte alls svårt att göra dom lite smartare, inte dyrare heller tror jag.
Men jag hittar aldrig en transport där ALLT är genomtänkt och säkert och lätt. Det är ofta bara nån del av det som är det :S
i Stall design finns ju mycket bra, men ännu mer dåligt! Idiotiska hakar åter igen på boxdörrar (som står ut när dom är öppna tex.) och även gammaldags tänkt när det kommer till mockning och annat som är tungt att hantera.
Finns ju massa bra saker att ta lärodom från annat jordbruks och djur hållning när det kommer till system och hjälpredor, men sällan att nån gör det dock trots om dom bygger nytt (behvöer inte vara saker som kostar utan mer ren design som gör saker lättare)
Annars tycker jag det har gått frammåt ganksa bra med saker sådär, fast en ultra-skön säkerhetsväst skulle gäran kunan finnas, sådär SUPERskön verkligen så den är som en vanlig väst, mjuk o följsam (inte bara "för att vara en säkerhetsväst" utan verklgein skön haha)