Häst som går till attack mot andra hästar.

Bukefalos 30 år!

Ska lägga in en bild på honom. Han är ju inte extremt mager men tidigare så har han blivit lite rund på grönbeten, och då även utan stödfodring. Lite dålig bild kanske men det är den senaste jag har på honom
Fast det spelar ju ingen soll, klarar han inte att hålla hullet nu så måste du se över foderstaten och öka på kraftfodret.

Är tänderna kollade? Min 30+ shettis behövde ha några tänder utdragna i vintras. Hon får uppblötta gräspellets med lite rapsolja två gånger/dag, samt naturligtvis sitt hö som hon oftast äter hyfsat av också.
Det var ett litet tag sen men vi har bokat en tid om någon vecka tror jag det var.

Okej tack👍 läste hur ja skrev som tidigare och ja förlåt om ja kom som avvisande var inte meningen🙈
Ingen fara. :)
Jag hoppas ni får några fler fina år tillsammans när du får ordning på hullet. Unga och gamla hästar har högst behov om man räknar bort arbete för den vuxna hästen. Dvs de behöver mer mineraler, protein och energi för att hålla sig fina. Du kan blanda i lite olja i kraftfodret för att öka energin.

När jag hade en gamling hjälpte det inte att bara tillföra kraftfoder, hon la inte på sig förrän jag tillförde energi också.

SWB med mycket fullblod som blev svårfödd på äldre dagar.

Ingen fara. :)
Jag hoppas ni får några fler fina år tillsammans när du får ordning på hullet. Unga och gamla hästar har högst behov om man räknar bort arbete för den vuxna hästen. Dvs de behöver mer mineraler, protein och energi för att hålla sig fina. Du kan blanda i lite olja i kraftfodret för att öka energin.
Tack, jag ger dom fri tillgång på olika mineraler men har hört att vissa äter inte fullt ut vad dom behöver så ska kolla in det du säger:))

Hej.
Var inte hemma på två dagar och det skedde ett missförstånd för den som skulle ta ut dom och dom släpptes ihop igen. När jag nu kommer hem står dom som i en triangel och även fast jag går in är den nya snäll mot dom andra. Min 18åring brukar gå lös in och den andre personen har även gått med alla tre samtidigt utan problem. Frågan är nu om jag kan fortsätta ha dom ihop, och om det bara var ett bråk om rangordning? Vill bara höra andras åsikter:)

Hej.
Var inte hemma på två dagar och det skedde ett missförstånd för den som skulle ta ut dom och dom släpptes ihop igen. När jag nu kommer hem står dom som i en triangel och även fast jag går in är den nya snäll mot dom andra. Min 18åring brukar gå lös in och den andre personen har även gått med alla tre samtidigt utan problem. Frågan är nu om jag kan fortsätta ha dom ihop, och om det bara var ett bråk om rangordning? Vill bara höra andras åsikter:)
Jag tycker sånt är jättesvårt att svara på när man inte är på plats. Det är så mycket energier och kroppsspråk som måste upplevas. Det kan ju bli annorlunda beroende på vilken person som interagerar med hästarna.

Jag tycker sånt är jättesvårt att svara på när man inte är på plats. Det är så mycket energier och kroppsspråk som måste upplevas. Det kan ju bli annorlunda beroende på vilken person som interagerar med hästarna.
Ja hon har bara träffat den nya någon gång, men vart lite förvånad. Hon har inte gjort nå mer än att ta ut dom en gång. Visst den nya är först fram när man kommer men går inte till attack mot dom andra. Nu är det mest 18åringen som hyser lite agg mot den nya och om han kommer för nära t.ex när man rider så kan han varna lite. Men så har han alltid gjort mot honom för båda är ordentligt envisa. När jag gick ut ikväll för att byta flughuvor så stog dom tillsammans igen :love: tror nog jag ska låta dom gå ihop. Men den nya stress åt när han kom och tror att få gå på bete med en häst kompis som han inte gjort på länge gjorde det hela jobbigt. (Vad vi har sett så har han gått själv med betesreducerare och inte fått nog med mat när han väl är inne så det hela blev ett stress moment)

Liknande trådar

• stark på uteritt med andra hästar
  • Kan vi prata om lösgjordhet?
  • Hästar och barn, hur fattar de?
  • Hingstig valack

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat