- Svar: 32
- Visningar: 3 403
Hur det gick till är oklart, men på något sätt lyckades hästarna ta sig ur tranporten under färd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt ägaren 2 ponnysar (b-ponny om jag minns rätt, kan ha vart c-ponny), en som ramlade ut genom skötardörren.Skulle verkligen vilja veta just hur det gick till.
Skulle verkligen vilja veta just hur det gick till.
Vissa transporter har ju skötardörrar som bara kan öppnas från utsidan. Verkligen otäckt!Enligt ägaren 2 ponnysar (b-ponny om jag minns rätt, kan ha vart c-ponny), en som ramlade ut genom skötardörren.
Ponnysarna skulle varit fastbundna och allt var stängt, men på något sätt tog ponnyn sig loss i transporten och fick upp skötardörren.
Eftersom detta verkar bli vanligare och vanligare börjar jag funder om man inte ska ha en bom framför skötardörren på insidan, så man stänger för den dörren ordentligt när man åker.
Brukar vara genom skötardörren. Jag blev osäker när det stod att båda ramlat ut. Men verkar ju vara en av dem.Skulle verkligen vilja veta just hur det gick till.
De är generellt för tunga för att köras med b-kort och då säljer de väl sämre antar jag.Otäckt! Jag är i transportköpartagen och blir mer och mer inne på baklänges eller stuterimodell (utan frambom)
Fattar inte att fler hästtransportproducenter tar fram bomlösa alternativ.
Jo, men tror ingen skötardörr håller stängd om en 300-500 kg häst pressar emot dörren från insidan.Vissa transporter har ju skötardörrar som bara kan öppnas från utsidan. Verkligen otäckt!
Denna transport hade en frambom, men hästen verkar ha tagit sig loss och över frambommen och sedan ramlat ut genom skötar dörren.Otäckt! Jag är i transportköpartagen och blir mer och mer inne på baklänges eller stuterimodell (utan frambom)
Fattar inte att fler hästtransportproducenter tar fram bomlösa alternativ.
Ja, allt går ju utom små barn. Jag är lite inne på stuterimodell, då är ju skötardörren på andra sidan en vägg.Denna transport hade en frambom, men hästen verkar ha tagit sig loss och över frambommen och sedan ramlat ut genom skötar dörren.
Baklänges är väl också problem, har ju hänt att hästar hoppat ut bakvägen :/
Så gjorde jag med min Spanjor, trots förankrade balar var hela släpet fullt med hö vid ankomst.Om jag kör småttingar barrikaderar jag med halm- eller höbalar bakom bommen så ingen kan komma bakom den och fram till skötardörren. Fungerar både på ponnyer och föl.![]()
Nej, och i en sån situation har det ju redan gått åt skogen iom häst på fel sida av bommen..Jo, men tror ingen skötardörr håller stängd om en 300-500 kg häst pressar emot dörren från insidan.
Denna transport hade en frambom, men hästen verkar ha tagit sig loss och över frambommen och sedan ramlat ut genom skötar dörren.
Baklänges är väl också problem, har ju hänt att hästar hoppat ut bakvägen :/
Hört fler såna historier, hästen kommer lös, vänder sig på något sätt i transporten och hoppar ut via luckan bakPrecis. Hände inte det i Norge för några år sedan? Ponnyn hoppade ur släpet via luckan.
Det har hänt flera gånger i Sverige med, tror det senaste jag läste om för några år sedan var i Sundsvall.Precis. Hände inte det i Norge för några år sedan? Ponnyn hoppade ur släpet via luckan.