Hästen hoppade på foten-för 2 mån sen

Mirre

Trådstartare
Men den är fortfarande blå?
Inte lika mycket men ändå.
Har typ som ett överben på foten haha
Ont gör det med men bara om jag slår i nåt eller så.

Spricka kanske?
Borde ju licksom va bra nu tycker jag

Sv: Hästen hoppade på foten-för 2 mån sen

jag kan ju gå på det. Då känner jag inte av det alls
Inte när jag har skor el så heller

Du borde ändå åka till doktorn. Jag ser ingen skillnad till att inte göra det.:crazy:

Min hand blev mosad mot väggen när min lilla häst inte tyckte det var roligt med hovslagaren. Det blev en liten svullnad och ett blåmärke, men gjorde inte mkt ont. Nu är det 8 mån sen och jag har fortfarande ett litet mörkblått märke kvar och en liten knöl där. Men det är ingenting som gör ont eller stör så jag tänker inte göra ngt åt det.

hmm--jag skulle nog gå och kolla upp det iaf... 2 månader är rätt lång tid...

Men den är fortfarande blå?
Inte lika mycket men ändå.
Har typ som ett överben på foten haha
Ont gör det med men bara om jag slår i nåt eller så.

Spricka kanske?
Borde ju licksom va bra nu tycker jag

Va! Har du inte varit på klinik
:eek:
Hur ser böjprov ut?
Vilket varv är du mest halt i?
Har du puls?
Värmer hältan ur?
Tips: Låt bli att slå i den:idea:

:rofl: :rofl:
Får väl ringa ATG och se vad dem säger:D haha

jag kan ju gå på det. Då känner jag inte av det alls
Inte när jag har skor el så heller

Blev trampad av en stor ponny med stora fötter i somras och foten svullna upp och blev lila/blå, sen grön och gul i nåra veckor men sen så hade jag ett rött märke där jag hade blivit trampad och om man tryckte på det så gjorde det lite ont.

Jag blev trampad i typ maj/juni och blev fri från det röda märket juli/augusti.
Men som sagt. Jag gjorde inget med det men det kan ju ha vart en spricka. Kände inge när jag gick elr hade skor.

Jag hade ont i ett halvår efter att min lilltå blivit rejält trampad på. Förmodligen var det en spricka och sådana gör läkarna ändå inget åt.

blev också trampad för ett bra tag sen (juni-juli och inga stålhättor :angel: ) och det har blivit som en liten knöl på foten som kan göra ont om man sitter på foten eller slår i, men annars är det inga problem.

Du borde ändå åka till doktorn. Jag ser ingen skillnad till att inte göra det.:crazy:

Och jag ser ingen anledning alls att åka till doktorn.
Vad det än var, så är det läkt och inget att göra nåt åt. Svullnad, ömhet och blåfärgning kan sitta i länge.

blev också trampad för ett bra tag sen (juni-juli och inga stålhättor :angel: ) och det har blivit som en liten knöl på foten som kan göra ont om man sitter på foten eller slår i, men annars är det inga problem.

Hade inga stålhättor jag heller :angel:

Min häst hoppade på min fot, hade ingen spricka men var öm i foten i flera månader och den är fortfarande lite missfärgad:crazy:

Precis samma som mig! fast jag blev trampad för 1 ½ år sedan..

Min påhoppade fot ser ur såhär efter ett och ett halvt år:

fot002.jpg

(Såhär såg den ut dagen efter hoppet)

Inget viktigt gick sönder tack vare mina underbara stålhättejodhpurs, men jag hade rejält ont i flera månader efteråt, det är tydligen helt normalt. Jag fick dock gå till doktorn då "blåmärket" efter några veckor (!) förvandlades till ett sår som blev infekterat. Efter en penicillinkur läkte det bra, men ärret räknar jag med att få behålla resten av livet.

jag har som ett "överben" (broskknöl) på framsidan av skenbenet, efter att ha fått ett bord över benet (AJ). fick en rätt djup rispa längs benet oxå, men va aldrig inne å sydde. det var över ett år sen, å d e fortfarande blått :crazy:
däremot bröt jag foten för typ två-tre månader sen, å den e nästan inte blå alls... hm...

Gå till läkare och fixa röntgen!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
416
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 985
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 606
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈